Selasa, September 28, 2010

Buktikan!!!

Memang adat PKR yang tidak pernah mengaku salah dan sentiasa menuduh orang lain khasnya UMNO mengenai apa-apa kelemahan yang berlaku dalam pengurusan PKR.

Minggu lepas telah berlaku kekecohan yang dahsyat dalam Mesyuarat PKR dengan insiden yang memalukan seperti bergaduh, baling tong undi, ugut, pulau, tipu dan sebagainya.

Ianya berlaku kerana ketidakpuasan hati ahli PKR terhadap perjalanan pengurusan parti yang didakwa lemah dalam melaksanakan pemilihan PKR. Isu nama hilang, arahan pihak tertentu untuk tarik diri, ugut adalah menjadi satu budaya dalam kempen PKR, ini termauklah fitnah dan kronisme yang berlaku dalam PKR sehingga emak, bapak dan anak bertanding dalam jawatan utama PKR.

Lagi memalukan adalah di kawasan Presiden sendiri yang terpaksa mengamuk dengan menggunakan kuasa mutlak untuk melantik Timbalan Ketua Cabang Permatang Pauh dengan membelakang aturan dan etika mesyuarat.

Selain itu berlaku juga di kawasan pemimpin kanan mereka kejadian pergaduhan dengan ugut mengugut dan membaling kerusi.

Orang kata, kepimpinan melalui tauladan.. ini kalau dah kawasan presiden PKR sendiri dah huru-hara dan mengabaikan etika parti, apatah lagi kepada ahli PKR.. umpama ketam mengajar anak berjalan lurus... sama je tak betul..

Namun senario ini masih tidak diakui oleh PKR.. semalam si Pudin Nasution tuduh ada dalang sebalik kejadian ini.. Pudin Jamban ini dakwa ada agen BN yang huru harakan pemilihan parti [rujuk sini]..

Namun rakyat pun tak bodoh lagi dengan alasan S/U Agong PKR ni.. rakyat dah muak dengan boneka DAPigs...

Syabas kepada TPM, Tan Sri Muhyidin hari ini yang lekas memberi reaksi kepada SU jamban ni.. jangan tuduh je.. buktikanlah!!! [rujuk sini]..
"Dakwaan yang tidak berasas ini tidak harus kita layan. Tapi saya mahu mencabar Saifuddin supaya bagi bukti. Beritahu siapa dan dari parti mana mereka ini."
Buktikanlah.. jangan asyik cakap ni...tu cara lama lah... dah tak boleh pakai lagi...

Hakikatnya PKR ni parti tak berguna dah.. dah nak mampos.. tak sedar-sedar lagi berapa ramai tidak puas hati terhadap kepimpinan PKR.. tapi mereka buat tidak sedar sahaja.. untuk tunjukkan mereka hebat dan relevan... seterusnya sikap mereka ialah tidak mahu mendengar pandangan akar umbi... sebab itu ramai ng 'fed up' dengan PKR dan ramai mula meninggalkan PKR.. Tapi si Pudin Jamban masih tak sedar diri...

Kepada Pudin Jamban... udah-udahlah nak berlakon 'perfect' dalam PKR... banyak yang perlu diperbetulkan dalam PKR tu.. uruskan nepotisme dalam PKR yang semakin parah, membusuk dan tidak terkawal... mesti si pudin jamban ni tak berani.. tak kan nak lawan bos.. ada yang kena pecat nanti..

2 ulasan:

JayBosS berkata...

LGBT – Liwat Goblok Banget Tuuuh!?

Suatu ketika, UMNO dimandikan wang, politik wang. Mewah dan songlap ajelah. Menteri Kewangan nak bertanding jawatan No.2. Beribu juta mengalir kesaku sakat para penyokong. Laaa! Rupa rupanya dia bawa sekali hobinya. UMNO sekarang kedekut! Taik idung masin! Perwakilan seronok le, pemerhati bhg? Dahlah aku tak dapat noreh, musim hujan, nasib baik ada ajk bhg yg sewaktu dgnku! Sorry beb, waa tak kenal lu. Apa pun Anwar Ibrahim Aljubori adalah pengasas politik wang.

Anwar Ibrahim adalah seorang yang paling aku sanjungi. Kehebatan pidatonya, ramai pewarisnya, macam mustafa Kamal Ayob. Nasib baik aku dia tak kenal. Kira kira dia tu aku punya IKONik le! Pernah satu ketika tu, seorang rakan totok PAS cakap kat aku, IKONik aku tu tycoon dan aljubori. Huuuwaaa! Aku nangis dalam hati, tidak berlagu tapi aku minat kat lagu namun ku punya hati. Huuuuwaaa! Serik aku kawan dia. Mulai saat tu aku benci betul kat PAS. Jibaok berok makyeee! Dahlah dikafirkan aku dok kutuk IKONik lagi! Kronik betul la PASar PoKeR jual DAPig kat Singapork! Itu cerita semalam maaa!

Klang! Kling! klong! Kalau kuda kepang syok juga! Dekat Klang tu, orang kling baling kerusi kat abang pt Sulong jatuh kena kat nyonya Bukit teLANJANg.... ter...kapar...kapar... kelemasan, dilambung ombak (woi, ini lagu merisik kabar la) Peeeeeergh! Proses pemilihan demokrasi terpimpin dengan teraju utamanya diktator anWAR eliWONG mEDAN. Goblok Bangeeeeeeet!? Haa, ini baru berita terkini. Wow! Semua dah merapu parang sekeper! Pres MCA Chua eee lek dokong SALAHhudin Sepet jatuh kena sivaRASA ale takuk! Menjerit SAI(taik-hokien) ifudin umphmmmm noooooo! Dah syoook sangat dengan apa yang dirancang menjadi kenyataan. Apa kena mengena dengan UMNO?

Sape tu yang Goblok Banget!? Si sepet, si botol, cinabeng, kling! kling! kling! bunyi loceng. Sepet tu sudah anugerah. Kalau tak hitam bukan kling, kita orang UMNO sawo matang – matured you! Eeek! Eleeh! Jawa BP ni! NaPres PAS, MP lagi... waaa tengok lu pun sepet maaa! Putih lagi gebu, berapa? Anwar boleh bayar punya! Lu cainis ultra kiasu? Waa tau la, luolang semua sutak kasi sejuk beku hudud. Itu sepet + botol kasi masuk mangkuk ayun buang kat singpork, nanti PAPig kasi overhead smash pakai kayu Bedok, chai chee loo..masuk goal seletar reservoir...haiyaaa! haprakkk! Dia orang boleh bagi undi asal PAS melupakan tentang Is le (oop cakap kelantan pulak) dan sudi menjadi abdi blooody....

Ok bro...sambung lain blog.

Tanpa Nama berkata...

BERABO....BERABO...
GEREK PONYA SETORY HOOOYOOOOO
INI CELETA MARANG PERAPO KEPONTEN
MUUUUUAAAAA I...LOP...UUUUUU

Kongsi Link Anda