Sabtu, April 09, 2011

Manisfesto Pakatan.. Tunaikanlah janji Pakatan di negeri mereka dahulu!!!



Sekali lagi Paktan buat janji manis.. sedangkan janji mereka dahulu masa pru-12 yang lalupun masih belum dilaksana.. ini nak menipu lagi rakyat Sarawak.

Lihat sahaja manifesto mereka yang mahu beri Setakat 1 Bilion nak basmi kemiskinan di Sarawak.. gila ke!!!

Inilah maknanya mereka hanya gula-gulakan sahaja rakyat Sarawak... lihat BN sahaja berpuluh Bilion untuk rakyat Sarawak sehingga hari ini pun usaha untuk basmi kemiskinan masih belum mencukupi.. apatah lagi satu bilion... apa ada dengan 1 bilion berbanding dengan muka bumi Sarawak yang masih banyak memerlukan pembangunan..

Ingat dengan 1 Bilion boleh selesai semua masalah...

BN telah terbukti mampu mengurangkan kadar kemiskinan di Sarawak kepada hanya tiga peratus sekarang berbanding 60 ke 70 peratus 20 tahun yang lalu.

“Sekali pandang tawaran (pembangkang) hebat, kalau betul-betul serius letak RM10 bilion, sebab kita sudah beri berpuluh bilion... lebih daripada itu,” katanya TPM.


Lihat sahajalah di Selangor banyak janji Pakatan yang tidak dapat dilaksanakan.. Kata TPM cadangan penubuhan Dana Pembasmian Kemiskini sebanyak RM1 bilion untuk menangani keluarga di bawah paras kemiskinan dalam manifesto pakatan pembangkang hanya satu tawaran manis untuk menarik sokongan pengundi di Sarawak dan ia sebenarnya tidak mampu untuk dilaksana seperti apa yang berlaku di Selangor yang berada di bawah pemerintahan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Rakyat Sarawak jangan terpengaruh dengan janji mereka.. banyak janji yang pakatan gagal laksanakan di negeri yang dimenangi mereka.. inilah masa untuk rakyat Sarawak menghalau Pakatan balik ke semenanjung.. jangan bagi mereka kacau rakyat Sarawak!!!


3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

rasanya majoriti org sarawak tak bodoh macam kat selangor, penang, kedah dan kelantan...

janji pilihanraya 12 dulu pun tak boleh nak tunai, ini nak kelentong org sarawak pulak...

Pi halau mereka ni

Tanpa Nama berkata...

lawak giler kalo tak silap elaun RM400 setahun utk org tua umur lebih 60 tahun.nak makan aper dgn duit sebanyak tu bukan tak bersyukur
Utk pengetahuan Jabatan kebajikan kat sarawak bagi kalo tak silap RM 200~300 sebulan beb sebulan diulangi kt goglongan tua.
cuba darab 12 bulan brp tu.

antijumud berkata...

kalau pakatan bagi amik jer tapi jangan sokong sebab nanti rakyat sarawak juga akan ketinggalan jauh ke belakang. Kalau di Kelantan tu saya rasa sama je dengan Sarawak masih banyak lagi rakyat miskin tegar dan perlu bantuan. Macam di Selangor tu setakat nak bagi air free tak payah citer kat orang sebab rakyat dah tahu banyak lagi bantuan kerajaan pusat yang diterima berbanding dengan kerajaan selangor.

antijumud

Kongsi Link Anda