Jumaat, Disember 03, 2010

Persamaan Wan Azizah dan Hj Hadi..

Kedua-dua mereka merupakan memegang jawaran utama dalam Parti masing-masing.. dengan kata lain mereka memegang bukan calang-calang jawatan.. iaitu presiden bagi setiap parti.. walaupun parti ini banyak perbezaannya seperti dasar perjuangan yang berbeza.. namun kedua pemimpin ini mempunyai persamaan antara parti PKR dan PAS..

Persamaannya ialah.. kedua-dua presiden parti ni digelar PRESIDEN TUNGGUL..

Hakikatnya pemimpin ini tiada suara bahkan mereka ini tiada pengaruh... walaupun jawatan mereka adalah presiden..

Dalam PKR.. semua orang mengetahui bahawa suara yang berpengaruh ialah ANwar aljuburi.. Presiden tidak ada kuasa langsung.. kita lihat bagaimana Anwar 'overule' semua arahan dalam PKR..

Sebagai ketua umum sebenarnya bukanlah ada jawatan eksekutif.. dan ini pastinya termaktub dalam perlembagaan parti... namun apa yang ada dalam PKR ialah ketuanan Anwar.. pi mampuslah dengan perlembagaan.. parti ni Aljuburi yang punya..

Kisah dalam PAS juga tidak jauh bezanya dengan PKR...

Setiap kali apa yang dicakap Presiden akan di 'overule' oleh Nik Aziz.. mursyidul Am.. dalam bahasa Melayunya.. ketua umum la..

Banyak perkara lebih sudu dari kuah.. banyak kenyataan nik Aziz mendahului Presiden.. jadi apa sebenarnya taraf presiden PAS... SAMPAH.. tak berguna..

Cuba lihat kenyataan antara Nik Aziz dan Hj Hadi semasa kes kenyataan Anwar untuk lantik Kit Siang jadi TPM..... Mula-mula Hj Hadi dah jelaskan dalam Pakatan tidak menentukan siapa bakal jadi PM dan TPM...

Tapi apa kenyataan Nik Aziz.. dia kata sesiapa boleh Jadi TPM dan menyokong Kit Siang..

Tidakkah ini kenyataan bercanggah antara mereka dalam pemimpin Pas..

Tapi kata siapa yang akhirnya diikut.. tentunya Nik Aziz.. kerana dia cakap demi nak dapatkan undi orang Cina... walaupun terpaksa singkirkan Hj Hadi dari kerusi TPM... kerana Nik Aziz tidak pernah sebutpun PAS nak jadi TPM..

Mungkin ini disebabkan takut atau dengki Nik Aziz kepada Hj Hadi yang melawan beliau ketika pemilihan PAS yang lalu..

Maka terbuktilah.. kedua-dua pemimpin sebenarnya hanyalah TUNGGUL dalam organisasi politik mereka....

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku sokong sgt..mrk bdua ni hanya tunggul hanya pada jawatan ajer tp perjalanan parti dari Aljuburi dan Al Pok Nik bfatwa sesat ni,aku tgk kebelakangan ni kenyataan PAS byk dikeluarkan oleh Mursyidul dan PKR aljuburi ajer...Kalaulah Hadi jd Tim.Perdana Menteri aku raya yang kawal dia Aljuburi dan DAPig tu pun kalu pok ni dah masuk syurga PAS la,Syurga ALLAH xtahu lagi

Tanpa Nama berkata...

Tersangat betuuuul .Cuma di sini wa ingin kongsi bersama iaitu meminta n ajis supaya PRU nanti, berilah kerusi utk ditandingi oleh bukan Islam di kawasan yg selamat supaya dia boleh lantik jadiTimbalan Menteri Besar Kelantan. Wa nak sangat tengok bende niii jadi Yaaa lah kalau dia boleh setuju Kit Siang Malang jadi TPM nanti...

Lagi satu bila Kit Siang Malang jafi TPM mestilah undang2 HUDUD dijadikan undang2 negara. Mesti Kit Saing Malang setuju dan apalagi Kapal Seng.

Tanpa Nama berkata...

eh bodoh, mursyidul am dgn ketua umum tu lah paling penting, apela pukemak sgt engko ni, najib kalau agong cakap dye kene ikut x?? pk la bodoh!! najib lagi tunggul, ikut ckp bini, ahli2 umno lagi kuat makan duit haram, main pompuan, berjudi, clubbing,

mcm mne aku tau? sebab aku dulu umno.. senang jek, rmai y ajak aku ikut g program umno, masih teringat bile lepas persidangan, ktorang dapat awek2 puteri umno, main same2.. paling xbes aku dapat puteri tua, geng2 y lain dapat pompuan mude..wahhh..syial!!

dulu aku jahat, main pompuan, minum, mcm2 lg,... lepas kahwin.. dapat bapak mertua pembangkang... baru aku sedar.. tobat dah.. KENAPA bahase aku cmni?? sebab perangai umno masih ada dlm diri aku.. thats all..

ahli2 umno pk baik2, umno pejuang islam konon.. isap konek aku la wei!

Aspirasi berkata...

astagfirullah AlAzim...

Inilah inilah sifat pengikut PAS.. suka sumpah seranah.. iku ajaran mursyidul Am...

Tanpa Nama berkata...

pengikut pas?? sori bro, u salah orang la.

bace betol2 ape dye ckp tu

"KENAPA bahase aku cmni?? sebab perangai umno masih ada dlm diri aku.. thats all.."

sekurang2nye dye dah tobat, dah cube baiki diri, alhamdulillah lah tu. walaupon blom sepenuhnye

dye dah sedar, bagus orang mcm ni, die ada pengalaman dengan umno. aku xrasa dye bohong dgn pengalaman tu.

dan komen dye ni akan kene buang dengan tuan moderator xlame lagi. sebab buka pekung umno

Tanpa Nama berkata...

Itu bukan perangai UMNO, itu perangai Syaitan, kawan NAjis, Mursamdol Am, wali selipar, pemakan rasuah RM 65K nk naik haji.
tu la, bila dh selalu main pompuan, minum, masuk PAS jer, cakap tobat, macam Zaid, bila kuar pakatan pembangkang, kena caci, cakap minum balik.
masa cakap dia sedar tu, tu bukan sedar, tapi takut bini dan takut pak mertua, pura2 jadi baik, dalam diri masih ada perangai lama, sendiri ngaku,
kalau ada perangai lama,(bukan perangai UMNO, tu perangai Syaitan kawan NAjis )maknanya jiwa x bersih, masih kotor macam longakng kat kandang babi tu.

Kongsi Link Anda