Popular Today

Sabtu, Julai 04, 2009

Jeff Ooi - ahli majlis MPPP daripada PKR salah guna kuasa


PULAU PINANG 3 Julai - Seorang Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) didakwa menyalah guna kuasa apabila cuba membantu sebuah syarikat pemaju meneruskan kerja-kerja pembinaan yang telah dihentikan sejak 26 Jun lalu.

Ahli Parlimen Jelutong yang juga Ketua Staf di Pejabat Ketua Menteri, Jeff Ooi mendakwa Ahli Majlis berkenaan telah mendesak pegawai MPPP membentangkan semula arahan tersebut supaya ia dapat ditarik balik.

Pemaju pemaju projek Central Park Batu Lanchang, Jelutong yang dikendalikan Tetuan Insa Properties Sdn. Bhd. sebelum itu diperintah memberhentikan kerja pembinaan kerana melanggar syarat.

Jeff mendakwa, Ahli Majlis sepatutnya membawa usul berkenaan secara formal dalam mesyuarat rasmi yang diiktiraf oleh pihak berkuasa tempatan (PBT) dan bukannya dengan melobi pegawai MPPP.

''Bagi saya apa yang dilakukannya tidak mematuhi etika prinsip Cekap, Akauntabiliti dan Telus (CAT). Berjumpa saya pun tidak, sedangkan ia berlaku di kawasan saya. Dia tidak patut berbuat demikian dengan membuat tekanan atau desakan politik seperti itu.

''Tindakannya itu hanya seperti 'koboi' dengan melobi serta mendesak bagi menyebelahi kepentingan pihak pemaju yang angkuh seperti itu,'' katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Bagaimanapun ditanya tentang Ahli Majlis berkenaan, Jeff berkata: "Belum tiba masanya untuk saya mendedahkan siapakah dia. Saya tidak mahu ada unsur luar mengganggu siasatan kes ini.''

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda