Popular Today

Sabtu, Mac 27, 2010

Malapetaka dalam PAS.. DAP ketawa!!


Nampaknya masalah dalaman PAS semakin kritikal semakin.. kenyataan Nik Aziz walau mengakui rekod buruk kehadirannya dalam Dewan Ulama Pas Pusat namun sempat menyindir mengenai gerakan yang mahu mejatuhkan beliau!!!

Ini semua berkenaan Geng Ganu Vs Geng Ardogan.. tim Ug dan Anti Ug..

Hakikatnya Masalah besar ini memang berlaku ini diakui oleh Tganungkite :

"Majlis Syura Ulama mengalami masalah dalam organasasi yang rasa ini bukan tempat untuk dimaklumkan."

Ini bermakna malapetaka sedang menanti PAS, bila ada suara yang mahu Jawatan Nik Aziz sebagai Mursyidul Am digugurkan (bahasa kasar) atau digantikan (baik kurang kasar).. ini pastinya ianya bukanlah satu kebetulan..

Apa yang dimaksudkan dengan Majlis Syura Ulama mengenai masalah dalam organisasi!!!.. tidak lain ianya pasti perebutan jawatan sesama pemimpin PAS..

Hj Hadi Awang telah terbayang untuk jadi PM Malaysia apabila ANuwr didapati bersalah dalam kes liwat.. DAP pastinya akan memberikana taat setia kepada PAS.. sebagai kawan Pakatan..

Namun sebelum Hadi menjadi PM, Hadi perlu hapuskan golongan yang mahu menjatuhkan beliau dengan melabelkan beliau sebagai Pro UG dan sebagainya.... Siapa yang kepala menentang Ug tak lain dan tak bukan ialah Nik Aziz..

Politik dalam PAS memang kotor... tidak ada beza dengan politik dalam Israel... sama sahaja.. menjatuhkan antara satu sama lain adalah perkara biasa..

Namun yang lebih sedap blogger yang mempertahankan Nik Aziz sebagai blogger celaka.. nampaknya ramai blog celaka lepas ni dalam PAS..

Dahulu PAS kata UMNo dah nak berkubur.. nampaknya PAS yang baru merasai sedikit kuasa pun sedang menuju ke kubur... 'gocoh' sama sendiri..

Nasiblah kau blogger reformis Jalanan... pemimpin PAS anggap korang blogger celaka!!

1 ulasan:

C L J berkata...

Berdoalah sampai menitis air mata... Dan Tuhan tahu .... hukuman Tuhan tetap pada sasaran yang betul dan ada hikmahnya.

Kongsi Link Anda