Popular Today

Khamis, Mac 27, 2014

Satu lagi bukti kezaliman Kerajaan PR..

Kisah peniaga Melayu yang sentiasa dianaktirikan oleh kerajaan PR bukanlah perkara baru. Banyak berlaku sebelum ini banyak premis perniagaan Melayu yang menjadi sasaran kezaliman kerajaan PR.


Berbeza dengan nasib peniaga Cina.. walaupun mereka berniaga secara haram tetapi mereka adalah anak emas DAP..

Terkini gerai milik Melayu di Teluk Bahang diruntuhkan oleh pihak Majlis Perbandaran Pulau Pinang pagi tadi. Satu tindakan yang di sifatkan sebagai zalim dan tidak berperikemanusiaan, sebelum ini telah berlaku sedikit kekecohan apabila para peniaga yang tidak berpuas hati dengan tindakan tersebut bertindak menghalang anggota MPPP daripada meneruskan tugas mereka sehingga berlaku pergelutan.
Insiden terbabit telah menyebabkan operasi perobohan dihentikan buat sementara waktu di sebabkan para peniaga dan penduduk mula bertindak agresif untuk mempertahankan gerai milik mereka.Baca Sini
Namun setelah beberapa lama, gerai-gerai tersebut tetap dirobohkan. Operasi perobohan melibatkan 13 binaan gerai milik orang Melayu

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pandai depa guna Melayu untuk hentam Melayu. Petugas MPPP yg kebanyakan Melayu di gunakan untuk menghancurkan periuk nasi Melayu. Mata sepet yg bagi arahan duduk rilek kat ofis dalam aircond, senyum aje..dalam hati cakap, bodoh punya Melayu.

Tanpa Nama berkata...

Melayu sokong cina golongan pandai, melayu sokong melayu golongan rasis,melayu gaduh sesama sendiri reformasi??

Kongsi Link Anda