Ahad, Januari 11, 2009

HADI PEMBOHONG?

Hari ini Karpal Singh membidas kenyataan Hj Hadi kononnya parti itu tidak mempunyai sebarang masalah berhubung perlaksanaan hukum hudud dalam negara sebagaimana yang dinyatakan oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, baru- baru ini.

"Kenyataan oleh Abdul Hadi berhubung perlaksanaan hukum hudud, kononnya DAP sudah jelas dan faham dengan apa yang sedang bermain difikiran Pas, sebenarnya tersimpang jauh daripada kebenaran.

"Pas tidak pernah menjelaskan isu berhubung perlaksanaan hukum hudud kepada DAP. DAP sudah tentu ada masalah berhubung perlaksanaan hukum hudud dalam negara," menurutnya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Perkara ini sememang bukan pelik sebab PAS ni memang sudah lama berbohong kepada rakyat..Bagi orang PAS berbohong adalah suatu yang biasa? Kalau Presiden pun dah bohong, yang bukan Presiden lagilah banyak berbohong!

.. setuju...?

11 ulasan:

bungaraya berkata...

SETUJU!!!
Yang saya hairan, Pak Hadi boleh Kafirkan Ahli UMNO. Berimamkan Iamam dari UMNO tidak sah sembahyang. Bagaimana dengan beriamamkan ulamak-ulamak dari Uni. Azhar? Dari Masjidil-Harm dan Masjid Nabawi? Politik jangan sampai mempermainkan islam. Ayat suci sengaja disalah tafsirkan untuk menyokong mainan politik mereka.

BRO berkata...

Inilah perangai kamu org2 UMNO, menuduh org lain menipu rakyat..Ok tak pa..
Hari ni aku nak istiharkan kawan2 drp kalangan seluruh jamaah kita bahawa mulai hari ni semua jemputan,pengurusan jenazah,tahlil kematian,atau apa sahaja majlis org2 UMNO pengkhianat ni hendaklah kita abaikan semua jemputan ataupun permohonan mereka di atas tuduhan berat mereka terhadap kita..sesungguhnya puak2 ni telahpun mengambil sikap bermusuh dgn kita dan umpama sikap yahudi yg sentiasa mengambil sikap permusuhan terhadap org2 yg sentiasa ikhlas di dlm menjalani kehidupan...
INGATLAH SESUNGGUHNYA MANUSIA BEGINI HARUS DI AJAR mudah-mudahan mereka skan sedar...

guane too berkata...

dah lama org2 pas pulaukan majlis org2 umno dengan fataw2 aji adi ...

dah lupa kee...
sembelihan org2 umno tah sah sebab berkawan dgn bukan islam (PARTI BUKAN ISLAM)... tahun 90an org2 pas tak makan kenduri umno...
masjid berasingan..
kubur lain lain..
kahwin pas/ umno tak boleh..

fitnah ke nii???

sekarang PAS berkawan dgn sape???
inilah kerana taksob pada tok tok garu yang fikiran bercelaru..

bungaraya berkata...

BRO...
Janganlah macam tu,
Nanti lekas tuuuaaa.
Yang baiknya sama-sama rukun damai
hidup di Malaysia ini. Yang tak payar income tax, buat spt tak bayar. Yang bayar buat spt bayar.
Jangan duduk atas alasan kita sama-sama warganegara. Jadilah Warganegara yang sedar akan tanggungjawab masing-masing. Semalam di Parlimen ( bukan saya ) ahli-ahlinya 100% bersetuju kepada satu perkara yang sama. Setelah berdiskusi. Itulah sebaiknya.
Kalau bincang baik-baik UMNO pasti akan menyokong usul PAS bagi melaksanakan Hudud. Tapi bagaimana dengan usul mengkafirkan UMNO untuk dipersetujui? Itu gila namanya.

BRO marah ni berkata...

Hoi!! budak UMNO bodoh!!!
Kalaupun betul tuduhan ko yg kami ni boikot korang bukanlah sbb korang bekawan ngan org kafir,tp sbb perangai buruk korang..
KALAU KORANG TUDUH KAMI PEMBOHONG,KENAPA PULAK NAK MINTAK KAMI BACAKAN DOA UTK KORANG,NAK MINTAK KAMI URUSKAN JENAZAH WARIS2 KORANG,MINTAK KAMI NIKAH KAN ANAK2 KORANG?? kenapa?org2 UMNO dah xda ka?
Klau nak hidup rukun damai,cubala jadi manusia yg banyak mengunakan akal, ni tuduh org yg bukan2 then mintak tolong bila terdesak..CERDIKLA SIKIT..

TAPI UMNO LA KATAKAN,MMG ITULA PERANGAINYA..
Kau yg bodoh si guane too mmg akan di timpakan kesusahan di dalam seluruh hidup akibat perangai bodoh ni..Kau teruskanla n kau percayalah cakap aku ni..

bungaraya berkata...

Dalam Pakatan Rat, bukan sahaja pandai membaca doa, malah meliwat juga.

bro berkata...

Tadi dapat berita ada pengundi KT yang tinggal di tempat saya telah menerima panggilan telefon yang mana si penelefon menjanjikan RM 500.00 kalau dia beri IC nya semasa hari pengundian nanti. Pengundi ini juga telah dijanjikan RM1000.00 untuk balik mengundi. Berita ini betul ke tak betul saya tidak tahu, tetapi ia adalah satu perkembangan berkaitan dengan PRK 036 KT.


Di tv malaysia tadi saya terlihat pemimpin UMNO dengan bangga mengatakan royalti minyak telah dikembalikan kepada rakyat, betapa beruntungnya Terengganu, ada sumber petrolium. Kelantan tidak ada. Pahang pun tidak ada.


Mengapa UMNO ni jenis pembohong kaudu? Dari 1976 hingga Feb. 2004, pembayaran petrolium dikatakan royalti. Bila PAS perintah Terengganu, semua undang undang yang dia sendiri buat, dia sendiri langgar. Royalti jadi wang ehsan. Yang sibengap dalam UMNO semua angguk belaka.


Sekarang wang ehsan bertukar kulit menjadi royalti semula. Yang si bengap dalam UMNO pun angguk lebih kuat lagi, sebab RM sedang turun melayang dari langit. Rakyat Terengganu semasa PRK 036 KT ni berpesta duit. Habis pilihanraya, rakyat Terengganu masih lagi dalam kategori miskin.


Ini menunjukkan UMNO ni memang hasad. Memang dengki. Masa dia perintah, bayaran dinamakan royalti. Wajib bayar. Masa PAS perintah, bayaran bertukar jadi ehsan. Tak wajib bayar. Bukan saja tak wajib, sunat pun tidak.


Punyalah dengki, sumber gas di Kelantan tidak mahu dimajukan. Kalau dimajukan pun, paip gas dilencong ke Thailand, lepas masuk ke Kedah. Namun masuk direct ke Kelantan tidak sekali. Top top Kedah PAS perintah pulak.


Lebuh raya Pantai Timur pun stop kat Terengganu aje. Top top menteri yang gah menghebohkannya kalah pilihan raya. Padan muka. Memanglah kerabat UMNO ni jenis dengki.


Kau orang tau tak, Kelantan tu ada sumber petrolium? Kalau tak caya buatlah deep sea prospecting.

SO APA BEZANYA UMNO DGN YAHUDI?
KORANG PIKIR LA SENDIRI!!!

bungaraya berkata...

Aku sebenarnya simpati dengan keluahan BRO dalam komentarnya. Tak apa, biarkan ia terjun dengan labu-labunya. Memang kadang kita tak berapa bernasib baik. Ada diantara kita pula nasibnya sangat baik. Antara sebab keadaan spt ini berlaku ialah sikap malas, kurang berusaha, hanya tahu salah orang saja, kurang bermuhasabah diri, cacat, buta mata, buta hati dan buta segalanya. Pengetahuan mengenai politik dan kepimpinan sangat dangkal. Tahu menyalahkan UMNO saja tapi tidak tahu apa sebenarnya sebab minyak tidak disalurkan ke Kelantan? Tidak tahu apa sebenarnya wang Royalti ditukar kepada istilah Wang Ehsan?
Mungki tahu, sebab itulah hatinya pedih. Orang-orang macam BRO ini kena ajar sikit supaya pandai menggunakan akal dan bukan emosi dan tidak ada akal.

dua alam berkata...

Memang mangkuk pun Hadi tu.....semalam kalo dia tengok berita...Karpal terang-terang dah kata depa tolak hudud.....apa lak Hadi kata????.....

kifli berkata...

Penjelasan yang dibuat oleh Presiden PAS Tuan Guru Hj Abd Hadi Awang bahawa hukum hudud jika dilaksanakan dalam negara hanya akan diwajibkan ke atas umat Islam manakala yang bukan Islam punya pilihan telah menjelaskan keadaan dan meredakan kritikkan yang tidak berasas terhadapnya. Dato Seri Anwar Ibrahim pun telah menjelaskan pendirian PKR sekaligus menenangkan suasana.

Sebenarnya apa yang tidak diketengahkan oleh para pengkritik dan mereka yang menentang perlaksanaan hukum jenayah syariah Islam ini adalah bahawa ianya jika pun berjaya dilaksana hanya akan menjadi realiti setelah melalui proses demokrasi yakni dengan persetujuan ramai. Ianya tidak dapat dilaksana kecuali dengan persetujuan ahli-ahli dewan diperingkat negeri dan diperingkat pusat. Kalau rakyat menentang ia tidak dapat dilaksana. Kelantan dan Terengganu telah pun meluluskannya namun tidak terlaksana sebab ketiadaan sokongan diperingkat pusat.

Proses perundangan menurut kaedah yang telah kita terima pakai perlu dilalui sebelum ia dapat terlaksana. Ia tidak terlaksana sekadar melalui tekanan dan tuntutan PAS semata-mata, tetapi melalui mandat rakyat dalam sistem demokrasi yang kita amalkan.

Bagi umat Islam tanpa mengira fahaman politik hukum ini adalah wajib dan jika ada usaha ke arah perlaksanaannya tidak kiralah oleh PAS atau Umno atau sesiapa sahaja, ia wajib disokong maka barulah hukum ini dapat dikuatkuasa dan kalau mengikut kenyataan Presiden PAS, jika PAS yang menerajuinya, maka ia akan jatuh wajib hanya ke atas umat Islam sahaja.

Lalu segala-galanya terletak atas kita. Jika kita akur dan faham maka mudahlah kita bersetuju dan memberi sokongan. Jika tidak PAS dan badan-badan serta NGO Islam yang lain saya percaya akan terus berdakwah dalam usaha memberikan kefahaman kepada rakyat.

Bagi masyarakat bukan Islam, jaminan yang diberikan oleh Presiden PAS itu sepatutnya meyakinkan mereka bahawa segala tohmahan dan momokkan mereka yang anti perundangan Islam ini tidak berasas sama-sekali. Sekarang inipun kita tahu bahawa negara mengamalkan dualisma perundangan. Mahkamah sivil membicarakan semua rakyat Malaysia dan dalam hal-hal tertentu khasnya perkahwinan dan cerai hanya melibatkan yang bukan Islam. Manakala mahkamah syariah negeri-negeri yang menguatkuasakan undang-undang pentadbiran Islam negeri-negeri dan Wilayah Persekutuan hanya melibatkan umat Islam dan dalam kes-kes tertentu mereka yang ada urusan dengan hal-hal Islam khasnya dalam kes murtad.

Oleh itu tidak berbangkit perlunya mahkamah dan sistem perundangan baru kerana yang sedia ada sudah boleh terpakai.

Pokoknya mahu atau tidak kita pada perlaksanaan sistem keadilan Islam itu, PAS sebagai sebuah parti Islam akan terus memperjuangkan untuk memartabatkan sistem ini, suatu perjuangan yang sepi dalam kamus politik Umno. Umno sekadar berpuas hati dengan apa yang ada tanpa menunjukkan minat atau mengambil apa-apa inisiatif untuk menerapkan
sepenuhnya sistem keadilan Islam sebagaimana yang dituntut ke atas kita sebagai seorang Muslim. Buktinya apabila sahaja berbangkit isu hudud, Umnolah yang akan gelabah, melatah dan meracau, sedangkan sepatutnya sebagai pejuang agama, bangsa dan negara mereka sepatutnya bersama menyokong dan memperjuangkannya.

Tetapi apa yang sering berlaku, Umno akan memilih untuk melaga-lagakan PAS samada dengan masyarakat bukan Islam mahupun dengan sesama masyarakat Islam. Lantas hakikatnya Umnolah yang menggagalkan usaha memartabtkan sistem dan perundangan Islam ini sehingga ia gagal terlaksana sampai kini. Demikianlah besarnya sumbangan Umno terhadap kegagalannya.

Oleh itu jika benar kita ikhlas mahu melihat Islam kembali ke tapaknya yang asal, yang memimpin dan memberi keadilan kepada ummah, maka kita tiada pilihan lain selain memilih untuk bersama PAS dan meninggal serta menggagalkan Umno, apabila sahaja kita punya peluang dan kesempatan. Kini yang paling berpeluang adalah para pengundi di parlimen Kuala Terengganu, bangkitlah dan pilih untuk memartabatkan Islam. Undilah PAS.
2 alam sah haram

Aspirasi Bangsa berkata...

Yang sudah terang lagi bersuluh... PAS dari dahulu memang tidak konsisten dalam memperjuangkan Islam dan Hukum Hudud....

PAS tidak boleh hendak salahkan UMNO kerana kegagalan PAS sendiri mempertahankan Hudud di hdapan DAP dan PKR..

Dan paling memalukan apabila Haji Hadi menipu rakyat Malaysia bahawa DAP telah menerima hukum Hudud... Tetapi dinafikan sendiri oleh Karpal Singah dan mengugut pula untuk keluar dari Pakatan Rakyat...

Sangat rendah martabat pemimpin seperti ini...... jika hadapan DAP pun tidak mampu untuk berhadapan mengenai Hudud dan Negara Islam secara tegas.

Takkan pemimpin seperti ini dapat diharap untuk melindungi Islam... Walaupun PAS sentiasa memusuhi UMNO tetapi UMNO sebaliknya sentiasa bersikap terbuka untuk menerima PAS.... dengan mengadakan muzakarah dan sebaliknya... begitulah ikhlasnya UMNO untuk bersama pemimpin Melayu dan Islam PAS bagi membincangkan kepentingan bersama.

Namun PAS lebih rela mengkhianati perjuangan, bangsa dan agama sendiri kerana mahukan semata-mata yang jelas tidak akan tercapai bersama Pakatan Rakyat.

PAS yang dikenali dahulu sangat berbeza dengan PAS yang dikenali sekarang... kalau dahulu jelas memegang teguh perjuangan mereka tetapi kini PAS telah jauh menyeleweng dari matlamat perjuangan mereka.

Kongsi Link Anda