Khamis, Mac 19, 2009

Pengumuman aset Kerajaan PKR Selangor hanya ditertawakan - malaysiakini

The Selangor government's move in declaring assets of its cabinet members is 'laughable' and of no help in maintaining integrity of public officials

It was seen as a bold step by the Selangor government in declaring assets of its menteri besar and ten exco members. Instead, the move received brickbats with claims that details revealed are superficial and defeat the purpose of monitoring the integrity of public officials.

10 ulasan:

Dr Halimah Ali berkata...

PAS Selangor cabar Kerajaan UMNO di bawah KHIR TOYO serta Exconya isytihar aset selewat-lewatnya 19Mac 2009.
http://drhalimahali.blogspot.com/2009/03/pas-selangor-cabar-khir-toyo-dan.html

Tanpa Nama berkata...

Sebenonya Exco Selangor dan MB takut nak Istihar Asset..mereka hanya istihar Pendapatan..Harta lain yop..Pendapatan bulanan lain..Jika benar itu asset yg. di declare..maka SPRM ..boleh buat siasatan adakah benar asset mereka sebanyak itu..mereka x de kereta, mereka tak de rumah..mereka x de tanah..Adakah Exco & MB selangor "MAIN WAYANG" dan tak tahu cara peristiharan harta??..Ada benda disembunyikan..Dan Dr. Halimah..jangan suruh orang lain buat..U suruh mereka buat yang betul..janganj kona-kona..dan nak cabar orang..Cabar diri sendiri dulu...

BRO berkata...

Hoiii UMNO bodoh!!!!!
ko ni sebok nk suruh orang buat itu ini, tapi korang sendiri sembunyi habis apa yg korang songlap..
lahanattt!!! umno, lahanat korang..
aku malas je nak cakap lebih, tp org bukan x kenal korang...

bungaraya berkata...

Sudah lah tu BRO. Ingat ketika kita mengarahkan telunjuk kita kepada orang lain, empat lagi jari kita mengarah kepada diri kta sendiri.
Nasihat saya,
Bukan begini caranya orang melayu bertata susila.
Apale punya akaiii.
Kalaupun kita kemaruk sangat nak berkuasa, anda tetap akan menjadi orang yang kecewa kerana perangai seperti ini, kawan-kawan seperjuangan pun tak menyukainya.
Saya kira tentu sekali Nik Aziz atau sesiapa saja pemimpin PAS tak suka anda bertabiat seperti ini.
Beginilah..saya malas nak cari. Apa website anda? Terangkan supaya ramai ayang akan menjadi guru saiko anda? Nampak macam terlajak spt orang gila.

BRO berkata...

Aku peduli apa dengan korang??
dah banyak kali aku katakan yg aku ni langsung x kesah dengan apa pun pandangan,cacian ataupun persepsi korang terhadap kami..
sekali lagi aku ulangi PERGI JAHHHAAANNAAMMMMMMLA korang semua UMNO pengkhianat melayu...

DR.HALIMAH', SAYA MINTAK MAAF DI ATAS AYAT KERAS SAYA NI..SAYA DAH LAMA MELAYAN PUAK2 UMNO YG TERLALU KHIANAT INI...MAAFKAN SAYA...

Tanpa Nama berkata...

Lak depa yg. sibuk-snak istihar harta bukan orang lain..orang beritahu yang sebenar apa patut buat..nak marah pulak..Ini le tabiat orang PAS..bahasa dan adab .jauh dari sunah nabi, cakap je lebih..kamu ingat bila kamu PAS tu kamu masuk syurga?? orang lain masuk neraka..sori le yop..Allah lebih tahu hati budi kita..Semoga allah beri petunjuk kepada Anda..

Tanpa Nama berkata...

Dr. Halimah, saya nak tanya perngai dan bahasa orang PAS macam
penulis-penulis yang bawah tu ke?.Patut le depaka kata kalu nak kenal sifat-sifat orang PAS , antaranya nampak kuat sembahayang, bengis, bahasa kasak, kata org. bodo le..sebenonya terbalik kemuka sendiri. Sy. ari tu undi PAS juga tapi skrg. entah le..Cuba dr. Tarbiah org. yg. macam tuh.tentang istihar harta tu memang x betul..kalu nak buat biar buat betul-betul kalu x jadi lawak.Macam Adun PAS yg. istihar tu betul prosedurnya ada tanah ..punca.. pusaka..masalahnya yg. x kata ada rumah, kereta kan temberang tuh!, ini yg. kena tegur le..wbp. pahit..

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya dalam islam kita tak payah cabar orang Dr..itu dia dengan Allah...tetapi kita sendiri atau orang yang nak buat tu ..buat biar sempurna..itu yang nabi hendak..Insyaalah berkat..org UMNO tu biar dia..kalu salah Allah lebih mengetahui.

Sedingin Salju berkata...

Biasalah tu encik. Depa punya salah, mana depa nampak? Orang PR mana ada sopan-santun?

Tanpa Nama berkata...

BRO..lu bahasa mcm bahasa beruk la..hisshh nyesal aku undi PAS masa PRU lalu...aku ingat kalau org pakai tudung, berserban, kopiah baik la...rupanyer lagi dajjal lagi..depa ni takut DAP dari takut Allah...habis negeri aku selangor di dajjal kan nyer..

Kongsi Link Anda