Isnin, Jun 15, 2009

Lakonan murahan Nizar... bertaraf sampah!

Nizar Jamaluddin mencetuskan lakonan murahan bertaraf sampah jalanan lagi sejurus selepas mengangkat sumpah sebagai anggota baru parlimen bagi Bukit Gantang pagi ini - melaungkan "hidup rakyat, bubar DUN". Akibatnya, menteri besar Pakatan Rakyat itu diperintah meninggalkan Dewan Rakyat bersama enam lagi ahli parlimen pembangkang.

Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia mengarahkan berbuat demikian atas dakwaan :

1. Berkelakuan kasar

2. Melanggar etika berpakaian" apabila mengenakan kain lilitan kepala berwarna hitam dengan tulisan putih "Bubar DUN" di ruang persidangan.

selain Mohammad Nizar, mereka yang mengalami nasib yang sama: Datuk Ngeh Khoo Ham (DAP-Beruas), Nga Kor Ming (DAP-Taiping), Datuk Mahfuz Omar (PAS-Pokok Sena), Dr Hatta Ramali (PAS-Kuala Krai), Dr Dzulkefly Ahmad (PAS-Kuala Selangor) dan N Gobalakrishnan (PKR-Padang Serai).

Inilah semua MP mangkuk ayun lakonan murah bertaraf sampah... dey orang sibuk nak perbaiki ekonomi rakyat dan membantu rakyat miskin... muka pun dah macam komunis!

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lakonan da cantik..bukan senang tu nak buat mcm si nizar buat...cuma parlimen yg bertaraf sampah...buang amsa je ade parlimen ni....

Tanpa Nama berkata...

Parlimen adalah tempat wakil rakyat menyampaikan hasrat rakyat. DS Nizar menyampaikan hasrat rakyat negeri Perak yang tidak didengari oleh kerajaan mahkamah Perak serta sultan sendiri.

Jadi, apa yg dilakukan DS Nizar adalah tidak salah. Beliau menggunakan platform yg betul utk menyampaikan hasrat rakyat. Hanya speaker serta pemimpin Bee End yg buta tuli menyalah gunakan kuasa yg ada utk kepentingan mereka.

Tanpa Nama berkata...

hasrat rakyat ke hasrat DAP???saper yg buta tuli tu?lembu suci PAS ke tu???

nizar tak salah yek,cuma derhaka je....sekalipun dah jadi bekas MB,jgnlah sampai jadi sampah masyarakat....

Rahman,Ahchong,Muniandy berkata...

pembangkang berminda sampah.rakyat punya minda pun dah disampahkan olih nizar tristar.sekarang ini fungsi utama pembangkang adalah merosakkan negara.maruah islam pun deme cemari.pembangkang sudah gila segila2nya.

Tanpa Nama berkata...

Nizar sepatutnya belajar bertenang. Bukan melalak bak jaguh. perbuatan macam tu seolah-olah nak tunjukkan dialah hero perak. come on lah! celikkanlah hati dan minda untuk lihat mana yang betul dan mana yang salah. ini tak, sultan yang selama nie korang sanjung, bila keputusan menyebelahi BN, korang kata sultan ikut telunjuk. Mahkamah kata Nizar bkn menteri besar yang sah, korang kata mahkamah berat sebelah. dalil mana yang kata sultan dan hakim x betul? walaupun sultan dan hakim tu bukan maksum, tapi mereka buat keputusan berlandaskan fakta dan undang-undang. Nasihat buat nizar.... jadilah hamba Allah yang bersyukur... bersyukur dengan mandat yang diberi.... cuba jadi pembangkang yang baik... bukan jadi pencetus masalah....

Tanpa Nama berkata...

mmg cantik lakonan si nizar tu klu naik atas meja lagi mantap tp lakonan tuan speaker tu kurang umph lah ada ke gantung 2 hari je bg la 2 bulan baru kaw kaw..bintang tia nih bodoh mengalah beruk..

Tanpa Nama berkata...

NIZAR GILA MEROYAN... GILA KUASA
SEBAB KALINI JE ADE PELUANG JADI MB
SEBAB.... LEPAS PRU 13 NANTI ..
DAP DAH ADA CALUN MELAYU YANG LEBIH
UMPPH DARI NIZAR...
SO .. WAKTU TU .GO TO JAHANAM NIZAR
BA..BAI NIZAR..BA..BAI PAS..

melayu PERAK

Tanpa Nama berkata...

NIZAR benar2 GILA JADI MB PERAK
Ibarat dia tengah SEX dengan bini
tapi belum sampai PUNCAK & TAK
SEMPAT PANCUT.. itu yang gila babi
sangat tu.
HILANG KESABARAN & KEWARASAN

Tanpa Nama berkata...

Hasrat Rakyat la, kalau bubar DUN, PAS akan memenangi kerusi lebih daripada DAP, dan cuba faham betul2, nizar bukan derhaka pd sultan tp sembah derhaka (istilah raja/istana). tu la, nama melayu, istilah bahasa melayu pun tak betul. Sejarah SPM dapat gred berapa?

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya amat kesihan sekali melihatkan gelagat nizar bagaikan disentak-sentakkan hidungnya dengan ikatan tali,,,yg sebelah kanan dipegang oleh apek sengeh manakala yang kiri dipegang oleh apek nganga...

Kongsi Link Anda