Popular Today

Rabu, Ogos 12, 2009

Isu Liwat - Anwar semakin terdesak

Kenapa Anwar takut sangat menghadapi perbicaraan kes Liwat Saiful Bukhari.. di manakah keadilan untuk saiful bukhari... jika Anwar inginkan sangat slogan 'keadilan'..

Datuk Seri Anwar Ibrahim memfailkan permohonan untuk melucutkan kelayakan seluruh pasukan pendakwaan dalam kes liwatnya itu, menyatakan "wujud bahaya sebenar bagi berat sebelah" sebagai satu daripada alasannya. Beliau mendakwa beliau mempunyai kes yang kukuh dan terdapat beberapa perkara yang boleh dibangkitkan daripada segi undang-undang dalam permohonannya itu.

Antara lain, beliau memohon diisytiharkan pasukan pendakwaan yang mengendalikan kes liwatnya tidak layak untuk mewakili Pendakwa Raya dan/atau menjalankan prosiding atau rayuan terhadapnya.

Anwar berkata permohonan itu dibuat kerana terdapat "kebimbangan munasabah bagi berat sebelah dan/atau wujud bahaya sebenar bagi berat sebelah" oleh para responden terhadapnya.

Persoalannya.. Jika beliau ada bukti kukuh, maka buat perbicaraan dalam mahkamah... biarlah bukti dan bukti dibandingkan...

apa dah... lidah pengkhianat bangsa ni... memang berbelit...

1 ulasan:

chikanos berkata...

sesungguhnya anwar ibrahim al joburi mengikut kata-kata mat sabu la.. tapi lebih elok kita panggil dia brother anwar bin ibrahim ( b.a.b.i)hehehe....

Kongsi Link Anda