Popular Today

Rabu, November 04, 2009

1MALAYSIA - Kelantan dapat wang Ehsan

Sejarah baru bermula, Kerajaan Pusat akan beri wang ehsan kepada Kelantan mulai tahun depan hasil pengeluaran minyak di luar pesisir negeri itu sebagaimana laporan Bernama.

Kerajaan BN kali ni membuktikan slogan 1MALAYSIA diberi sama rata tanpa diskriminasi. Tindakan kerajaan ini, menunjukkan pendekatan berbeza dari DS Najib iaitu pendekatan lebih 'friendly' kepada rakyat kelantan.

Selepas ini semua tuduhan jahat Kelantan kepada kerajaan pusat terbukti salah. Inilah perubahan yang UMNO buat.

Jangan lupa bersyukur kepada tuhan, jangan ego dan takbur. Jangan mendabik dada sampai lupa tuhan.

6 ulasan:

Cheguman berkata...

masih ada yg tak puas hati... Demang cadangkan beri shj duit tu pada Husam

Aspirasi berkata...

memang tepat sekali sdr demang... sikap tak puas hati tu sifat Iblis... sifat digalakkan Islam ialah Kana'ah

Tanpa Nama berkata...

biarkan mereka merasa dulu... tapi apa yang pasti, selepas satu permintaan mereka dimakbulkan.... akan adanya lagi permintaan yang lebih melampau selepas ini.. PAStur ni tidak akan berhenti setakat ini... selagi ada jarum nak cucuk, selagi itu mereka berkelakuan seperti zombie yang mengikut arahan.

Mohd Yusof berkata...

PAS tak puas hati dgn wang ehsan sebab PAS tak dapat menggunakannya sesuka hati seperti wang royalti. Wang ehsan akan disalurkan terus kpd rakyat utk pembangunan. Tetapi sudah tentulah di kawasan2 yg menyokong UMNO sj

C L J berkata...

Dan faham dengan jelas. Ia adalah hasil dari kawasan bertindih dilaut jauh. Hak negeri cuma 12 km je. Jadi istilahnya bukan tuntutan tetapi rayuan. Jangan psyco rakyat yang tak faham.

Tetapi pemberian ehsan itu sepatutnya melalui JPN. Bukan terus kepada kerajaan negeri. Nanti disalah guna untuk tujuan politik. Rakyat juga akan rugi.

Tai berkata...

Betoi tu, bagi kat kerajaan negeri, habeh punah-ranah.

Kongsi Link Anda