Popular Today

Jumaat, Disember 11, 2009

PAS Sokong DAP pertikaikan dana bina masjid

Sebagaimana dijangka, pasti akan ada pihak dalam PAS yang akan menjadi pak turut kepada DAP.

Dr Mohd Hatta dan dua lagi wakil rakyat PAS bersama Nga (foto kiri) mengadakan sidang akhbar di lobi Parlimen untuk mempertahankan pemimpin DAP itu.

Turut hadir, ahli parlimen PKR bagi Sungai Petani, Datuk Johari Abdul.

Dr Mohd Hatta menyalahkan Utusan Malaysia, yang melaporkan isu ini di halaman depannya hari ini, dengan menyifatkan ia telah melanggar etika kewartawanan.

Bersama ahli jawatankuasa pusat PAS Dr Lo' Lo' Mohamad Ghazali (Titiwangsa) dan Khalid Samad (Shah Alam), beliau bertegas akan mempertahankan Nga.

Wartawan akhbar itu, yang berada di situ, menafikan ia membesar-besarkan isu tersebut, sebaliknya menyatakan ia hanya melaporkan kenyataan beberapa pihak yang tidak berpuas hati pada Nga.

Dalam sidang media sama, Nga menafikan beliau mempertikaikan Islam apabila membuat perbandingan peruntukan untuk masjid dan rumah ibadat bukan Islam.

Laporan Bernama pula menyebut PERKASA Pahang hari ini membuat aduan di balai polis Bentong terhadap Nga.

Yang dipertuanya Dr Zubir Harun dilaporkan berkata kenyataan Nga
"amat menghina agama Islam, Yang di-Pertuan Agong dan Raja-raja Melayu serta berbaur hasutan yang boleh menyebabkan pergaduhan agama yang serius."

4 ulasan:

Jas Salleh berkata...

Sikap dan sifat sesetengah pemimpin PAS seperti yg dipertontonkan kepada umum ini memberi sokongan moral kpd Nga seorang SOSIALIS DEMOKRAT KEPARAT yg bersekutu dengan SOSIALIS INTERNASIONAL yg bersekutu dengan PERGERAKAN BURUH ZIONIS SEDUNIA ( sila lihat laman web SOSIALIS INTERNASIONAL - kilk pada tab ahli)membawa sebab-sebab berikut:-

1. Dasar Kerajaan dibawah BN dan diterajui olh UMNO adalah rasis dan sentiasa menekan agama-agama lain; dan

2. Ini membawa tanggapan dan andaian buruk kepada KETUANAN MELAYU-ISLAM; dan

3. Apakah sokongan yg sama diberikan kepada PAS jika PAS mempersoalkan dan mempertikaikan polisi-polisi kerajaan Negeri P.P dibwah SOSIALIS DEMOKRAT mengenai tanah wakaf dan campurtangan dalam MAIPP? Sudah tentu TIDAK!; dan

4. Menampakkan kesungguhan sesetengah pemimpian PAS yg dangkal dan cetek ilmu mengenai permainan politik keji dan cela pihak Sosialis Demokrat ini; dan

5. Menampakkan bahawa sesetengah pemimpin PAS sudah mengambil pendirian tegas untuk menghapuskan bangsa sendiri jika tidak menganuti fahaman Islam mereka; dan

6. Menampakkan kejahilan dan kedangkalan sesetengah pemimpin PAS mengenai bahaya fahaman SOSIALIS DEMOKRAT KEPARAT dan campurtangan kuasa-kuasa asing di dalam pemerintahan di Tanah Melayu melalui SOSIALIS DEMOKRAT ROKET KEPARAT ini; dan

7. Menampakkan bahawa sesetengah pemimpin PAS yg dungu dan berpandangan cetek bersifat pendendam dan tidak bertolak ansur serta pemaaf terhadap bangsa sendiri; dan

8. Menampakkan pemikiran dungu dan dangkal tahap melampau sesetengah pemimpin PAS dalam soal PERSAUDARAAN SESAMA ISLAM; dan

9. Menampakkan kedunguan dan kedangkalan tahap terendah akal manusia sesetengah pemimpin PAS dalam mempercayai bahawa Sosialis Demokrat keparat dan kaum Cina yg ultra-kiasu serta rasis dan berminda KERAJAAN TENGAH tidak akan mengkhianati PAS di masa hadapan.

YANG GAMBI berkata...

Bro, katau tak macam mana nak dapatkan sokongan........ mereka dah kemaruk nak berkuasa.....

kumarisen berkata...

assalamulaikum...

xslhkan nk komen n mengingti..

gua stuju btl dgn korng smua...sy xsokong pkr sbb pkr 2 asal umno gk.

bab politik plak, gua xkata ummno 2 slh. dlm umno ad y baik, dlm pas ad gk y buruk. kita sama2 lh baiki smu 2.

tp gua ad reason tersndiri knpe gua kt pas. y 2 korg cr sendiri knpe. org kata nk tau kne blajar, pe la dengar2 ceramah agama.
cthny mengapa sy tolk umno..
dlm Al-Quran ad empat perkara y ditekan kn, puasa, wahsiat, hukum hudud, pergaulan. knpe krjaan tolng hukum hudud xtau la, sedangkan hukum hudud 2 prlu dilaksanakn, pelaksanaany sm cm kita wajib puasa. klu kita kata hudud xblh dprktik skrng mka ibarat cm kita kata puasa 2 pn xsesuai. lbh kung cm 2 la. dlm sjarah nabi, setlh jd perdana menteri madinah, pertama skali pelembgaan islm, nabi nk buat undng2 sndiri tp ALLAH xbenarkan sbb DIA tau nabi akan letk seringan2 hukuman sbb dia syg pd umat ny, tp ALLAH titahkn dlm al-Quran supaya laksaknlh hukum hudud iaitu hukum kisaq. 2 antr sbb para ulamat perjuangkn hukum 2. why ke dua, klu org membunuh hukum dia bunuh, dlm udng2 mlysia tali gantung tp hudud pancung dgn pedang. scr waras kita fkir sm je tp sbnrny kita clp. ALLAH arh pancung mereka y membunuh tp kita p gantung, cian kt mereka sbb ble kt padng masyar septutnya dosa dh kurng sbb kne gantung tp ALLAH xterima dgn hukuman 2 sbb xikut ckp DIA. so sia2 je org 2 mati d dunia kne gantung tp dosa xterhapus. so klu kita umat islam, kita akn selamtkn sesama umat kita.

cuma gua nk bg tau la, jgn sesekali kita benci ahli agama mau pn ulamak. xkesh la sokong sape2 pn. sbb nabi dh ckp y menymbung ape y beliau bt bkn keturunan tp para ulamak. katakan pas n umno duk gaduh, tb2 kiamat, kat seblh mane anda nk duk, sblh dketuai ulamak or bangsawan?? klu sy lbh ykin ulamak la. y kedua npe kita xblh bnci para ugama ni, katakan kita mati, sape y mandikan kita? y tanam kita? xln xbkn org ugama la y urus kita. xkn kita nk suruh bangsawan uruskn kita manyat kitakn.

sy ok dibwh pentadbirn spe2 pn aslong dia utamakan agama.
so, xprlu gaduh kot.. n kita jgn cr slah org sbb xda orng sempurna, kita juang islam je. so kita teropong y mane nmpk juang islam, y penting ati kita juang islam tp kn juang bangsa k. kita sokong y mane wajib bkn sokong y mane kita nk k. wassalam..

kumarisen berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Kongsi Link Anda