Khamis, Mac 05, 2009

7409 - Lim menipu!

Angka bersejarah buat 2 bukit 1 batang,

Tahniah kepada SPR Malaysia yang semakin cekap dan efisyen. Buktinya SPR mampu untuk menghadapi Pilihanraya Kecil Parlimen Bukit Gantang, DUN Bukit Selambau dan DUN Batang Ai secara serentak pada 7 April 2009.

Inilah contoh kecekapan yang perlu ditunjukkan oleh semua agensi kerajaan, walaupun tugas datang secara serentak tetapi dapat diuruskan dengan cekap dan efisyen.

Walaupun begitu, terdapat pihak yang tidak berpuas hati yang mengatakan SPR bias kepada kerajaan dalam masa yang sama merekalah juga yang asyik mempertikai kecekapan 'delivery sistem' oleh kerajaan.... macammana ni... tapi kalau mereka menang, mereka senyap sahajalah.. macam biasa lah...

Macam biasalah juga .... mereka buat kerja sesuka hati sahaja, nak mesyuarat... jom mesyuarat.... bawah pokok,.... jom bawah pokok,... kedai kopi, jom kedai kopi, .....

Inilah standard YB mereka, lepas ni dengarnya exco haram dan speaker haram jadah akan buat mesyuarat DUN haram kat kedai kopi pulak..

Dalam blog Lim Kit Siang, "Lim said the opposition, which lacks funds and other resources, would be overstretched if it had to campaign for a constituency in Sarawak along with polls in Perak and Kedah - all slated to be held on April 7.

“Three by-elections on the same day makes it difficult for the opposition to campaign effectively. But it is convenient for the ruling Barisan Nasional which has the money, media and government machinery,”

Tapi kita tahu dakwaan lim hanyalah pembohongan semata-mata, apatah lagi kenyataan beliau mengenai kemampuan keberkesanan jentera pilihanraya mereka yang serba kekurangan duit, jenter dan sebagainya.

Tapi sejarah membuktikan bahawa pada pilihanraya kecil Permatang Pauh dan Kuala Terengganu, penyokong pembangkang lebih ramai dari BN, poster dan flyers pembangkang lebih banyak dari BN, bendera pembangkang pun lagi banyak dari BN bahkan kenderaan pembangkang pun lagi banyak dari BN.. tak ke penipu si mata sepet ni!!!

Dan tambah menipu lagi si mata sepet ni, apa jadahnya nak pilihanraya kecil satu negeri Perak, kata tak de duit dan bla.. bla... bla...?!!!!

Lagipun apa masalahnya, Pulau Pinang, Kedah, Selangor, Kelantan kan mereka dah perintah berapa banyak projek yang mereka dah bagi pada kroni mereka, tak reti-reti nak sponsor...

Dan sekarang pulak mereka gunakan nama pakatan, jadi agih-agih la tugas, tu pun nak kena ajar ke.... PKR di Bukit Selambau, PAS di Bukit Gantang dan DAP di Batang Ai, kan senang hidup... itupun kata SPR bias pada BN...

Jadi janganlah bohong kepada rakyat, dulu lain, Pembangkang tiada kerajaan, tetapi sekarang lain pakatan ada kerajaan dah bukan satu, banyak!!!

Kalau dah jenis penipu, cakap apa pun memang menipu je.... janganlah kaitkan SPR pulak...

6 ulasan:

Anak Bapak berkata...

Memorundum Untuk YB Datuk Mukhriz

Tidak tahu bagaimana mahu saya luahkan perasaan yang bermain di dalam jiwa saya ketika ini dan tidak dapat saya terjemahan betapa maruah diri sebagai Pemuda Melayu UMNO yang sememangnya menyokong YB Datuk sebelum ini merasa kecewa , saban hari sokongan saya terhadap YB Datuk terhakis sedikit demi sedikit , walaupun saya mencuba untuk memujuk hati saya yang sering berkata apakah benar ini cara kepimpinan YB Datuk . Saya sukar mempercayai apabila kelemahan YB Datuk kian ketara dan kali ini saya tidak dapat lagi menyembunyikan perasaan saya dan maafkan saya YB Datuk kerana saya terpaksa berterus terang membantah dan menyifatkan YB Datuk adalah lemah dan tidak langsung patriotik.Komen YB Datuk baru-baru ini meletupkan segala yang terbuku di dalam hati dan saya tidak lagi mempu untuk menjadi hipokrit dan terpaksa saya luahkan kepada YB Datuk.

YB Datuk

YB Datuk mahu BN berkomompromi dengan kerajaan PR, Apakah giilanya cadangan ini. Kita bukan bacul dan kita bukan penakut. BN berkompromi dengan kerajaan PR adalah sesuatu yang terakhir dan yang tidak mungkin terlintas di mana-mana pemikiran manusia yang mengakui diri mereka sebagai Pemuda UMNO yang bermaruah. ,Tahu kah YB Datuk , Inilah sebenarnya yang mereka tunggu kenyataan dari seorang pemimpin UMNO yang memberikan mereka ruang dalam melebarkan kemelut yang sepatutnya sudah berakhir . Bagaikan orang batuk di sorong bantal , Datuk telah memberikan mereka nafas , Datuk telah menghalalkan perbuatan mereka melanggar titah Sultan Perak. Datuk seolah-olah membenarkan dan merestui perbuatan salah mereka.

Sebenarnya YB Datuk, Tiada kompromi kepada titah Sultan. Tiada kompromi dalam perlembagaan. Ini hak sultan . Tiada siapa yang berhak mempersoalkan . Titah Sultan patut dipatuhi dan tiada alasan lain melainkan akur kepada titah Sultan. Kerajaan BN juga terpaksa akur dengan hak yang ada pada Sultan apabila 3 Menteri Besar negeri adalah pilihan Sultan , Negeri Johor , Terengganu dan Perlis, Jika BN sebagai kerajaan akur dengan titah Sultan , tiada kata dua bagi mana-mana negeri untuk mencari alternatif lain seperti enggan akur kepada titah Sultan. Tiada istilah kompromi dalam menentukan undang-undang dan perlembagaan .


Cadangan Datuk ini membayangkan kelemahan kita, sebenarnya adalah cadangan yang tidak masuk akal dan seolah-olah YB Datuk juga menghalalkan mereka dan menghina Sultan.. Sebagai Calon Ketua Pemuda cadangan YB Datuk ini terlalu dengkel dan tidak langsung mencerminkan suara Pemuda UMNO. Pemuda UMNO tidak lemah dan dengkel.

Apa yang dilakukan oleh Nizar dan kerajaan PAS adalah sesuatu yang salah dan BN sememangnya hak BN menjadi kerajaan apabila mempunyai majoriti lebih dari PR. Kenapa perlu kerajaan BN berkompromi dengan PR? Apa yang sebenarnya di katakan oleh YB Datuk bahawa tidak adil kepada rakyat? Majoriti berpihak kepada BN , ini adalah terjemahan rakyat dan majoriti berhak menjadi kerajaan , apa yang tidak adil kepada rakyat, apakah dengan parti yang tidak mempunyai majoriti menjadi kerajaan dikatakan adil… Ketika PR menjadi kerajaan dengan majoriti yg tipis , mengapa YB Datuk langsung tidak mempersoalkan hal-hal ini. Alasan ini terlalu lemah , terlalu lemah untuk menjadi pemimpin yang berkaliber.

Kami tidak mahu menjadi Pemuda yang lemah, kami tidak mahu di katakan bacul, hak dan hakiki telah nyata dan terang bahawa BN layak menjadi kerajaan. Sultan telah perkenankan dan itu sebenarnya noktah kepada semua, YB Datuk jangan pertikaikan dan jangan bawa Pemuda menentang Raja Melayu pula , Cukup dengan bangsa Melayu dalam PR menentang Raja , Kami enggan menjadi Melayu bacul. Saya berharap YB Datuk menarik balik komen YB, Kami menjunjung perentah ke bawah Raja-Raja Melayu, Daulat Tuanku...... Daulat Tuanku ... Daulat Tuanku.....

Inilah Komen yang saya maksudkan.

Sementara itu, Mukhriz yang juga Exco Pemuda Umno berpendapat kerajaan dan pembangkang berkompromi dan bekerjasama bagi menyelesaikan kemelut politik di Perak yang dilihatnya “tidak adil” kepada rakyat negeri itu.Sambil mengakui krisis di Perak semakin membingungkan, beliau berkata keadaan itu hanya akan merugikan semua pihak jika dibiarkan berterusan.
“Buat masa ini seolah olah perkara yang penting kita ketepikan kerana kemelut politik ini. Itu saya fikir tidak wajar dan tidak adil untuk rakyat,” katanya ketika di temubual dalam program “Kerusi Panas” di Radio 24 petang ini.Mukhriz, calon Ketua Pemuda Umno dalam pemilihan parti akhir bulan ini, mengulas soalan SMS yang diutarakan pengendali program itu, Datuk Seri Azman Ujang, mengenai tindakan sesetengah calon menggunakan isu Perak untuk menjadi popular.

Beliau berkata adalah lebih baik sekiranya Barisan Nasional dan pakatan DAP, PAS dan PKR bekerjasama untuk mentadbir negeri itu selain menyelesaikan masalah ekonomi yang dihadapi rakyat seperti pengangguran.Mukhriz berkata, tinjauan mendapati 70 peratus daripada rakyat “sudah bosan dengan isu politik dan mahu semua pihak kembali ke pangkal jalan” untuk mentadbir negara dengan berkesan.

“Selagi tiada pihak yang mengalah selagi itu kemelut politik ini akan berpanjangan. Selagi kita melengahkan penyelesaian atau ruang masa untuk selesaikan masalah rakyat, itu akan merugikan semua pihak,” katanya.Mukhriz berkata memandangkan kedua dua pihak telah membawa perkara itu kepada perhatian undang undang, keputusan mengenai siapa yang berhak memerintah di Perak perlu diputuskan oleh mahkamah

Daripada Pemuda kecewa

Tanpa Nama berkata...

lorh,dah cakap takde duit,tapi suruh adakn PRK untuk negeri perak,ape kejadah nye semua ini,PR ni mmg cakap tak serupa bikin,menci aku,mmg seswai la paria jd ketua depa,ckap cam hindu,berputar belit..
baru buat 3 PRK untuk 3 tempat dah ngadu takde duit,klu buat 1 negeri entah de duit ke tak.pasal duit depa nak kedekut.klu pasal duit rakyat,guna berbilion pun takpe.

mmg cina babi,as long as de bisnes kami baik,klu takde fungsi dah,kowang leh duduk ngan babi-babi,prinsip cina haram jadah..


masyukk

Tanpa Nama berkata...

Macam mana nak perintah Malaysia.? Baru 3 negeri pilihanraya dah pening kepala. Masa PRU satu Malaysia tak pulak dia meroyan. Kalau dah tak mampu untuk memerintah, bagi saja pada yang mampu. PR cuma mampu buat bising, tidor atas jalan memaki hamun, menderhaka dll yang negative.

bungaraya berkata...

Tak payah beritahu dengan saya. Pada saya bukan Lim sahaja yang penipu. Seluruh PR telah bekerja dengan rancak dalam blog ini untuk menipu rakyat jelata. Lihatlah dengan perangai si Kifli dan "bro" itu. Kadang yang menyedihkan kita, mereka menggunakan ayat suci untuk menipu dan mengelirukan rakyat islam. Kalau si Lim itu, tak tipu pun aku tak kan percaya.
Mempertahankan ketidakpercayaanku kepada si Lim itu tidaklah payah sangat, kerana usiaku dah menjelang sangat dewasa. Sebentar nanti kubur akan menjemputku pulang. Dan ketika itu Lim masih aku tak percaya. Termasuk sekali Anwar untut mari.

Sedingin Salju berkata...

Hampa jangan percaya dengan cina races dan parti races dia tu. mengarut saja. pembohong saja semua depa tu.

TokMudim berkata...

Ooi Kulup-kulup

Budaya Ayam Jantan....teruskan hingga ke cucu-cicit.

Kongsi Link Anda