Popular Today

Sabtu, Julai 04, 2009

Lim Guan Eng - saya tak boleh bantu penduduk Kg Buah Pala!


Istilah Pakatan Rakyat hanyalah lipstik smata-mata, perkataan rakyat hanya untuk mengumpan rakyat memilih mereka bukan bererti ianya jaminan untuk rakyat di jamin kebajikannya oleh Pakatan Rakyat. Setakat 23 keluarga tidak mengundi DAP tidak apa bagi Ketua Menteri... masyarakat minoriti akan terus tertekan kerana dasar dap yang hanya menjaga kepentingan majoriti sahaja.

Lim berkata selain menjaga kepentingan 23 keluarga itu, kerajaan negeri juga perlu melihat keperluan 1.5 juta penduduk negeri ini..

Kg Buah Pala adalah menefestasi kegagalan Kerajaan Pulau Pinang. DAP Pulau Pinang hari ini mengakui tidak mampu untuk mengambil alih tanah di Kampung Buah Pala daripada sebuah koperasi dan pemaju untuk membolehkan 23 keluarga terus tinggal di situ kerana kosnya terlalu tinggi.

Walaupun Guan Eng bersimpati...ianya hanya gula manis dibibir DAP semata-mata. Jika ianya berlaku kepada UMNO mereka mesti telah menuduh UMNO merampas tanah rakyat.. tapi bagaimana pula jika DAP dan Pakatan yang memerintah!

Dalam keadaan tersepit antara tuntutan penduduk dan perintah undang-undang, beliau kemudiannya mengambil jalan tengah dengan meminta kerajaan persekutuan untuk mengambil balik tanah itu daripada Koperasi Pegawai Kerajaan Pulau Pinang dan membayar pampasan kepada pemaju, Nusmetro Ventures (P) Sdn Bhd.

Hakikatnya DAP Pulau Pinang tidaklah berusaha untuk membantu penduduk buah pala untuk kekal... cuma hanya membantu menggali kubur penduduk kg Buah Pala... supaya impian mereka kekal duduk disitu akan terus terkubur!

6 ulasan:

Ezad berkata...

n apabila kerajaan pusat tidak mengendahkan permintaan dia, maka akan kedengaranlah bahawa kerajaan pusat hanya membantu puak2nya sahaja.

sudahnya.. BN juga dipersalahkan

biasalaaaa....

YANG GAMBI berkata...

Macam mana nak bantu, Guan Eng sedang mencari jalan macam mana nak letak kesalahan pada kerajaan UMNO/BN.

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO..LGE X BLEY BANTU PENDUDUK KG BUAH PALA..TP DIA BLEY BANTU BESARKAN BUAH PLEY 'ANU'WAR JEK! KEHKEHKEH JAHANAM PUNYE MANUSIA!

Tai berkata...

Oi Ah Pek, lu balik Melakalah woy!

anak melayu berkata...

salam.sape sruh mreka pcaye dgn manifesto DAP? manifesto bukan janji dan hanya diwar-warkan utk menarik perhatian pengundi. wahai pemimpin BN,xperlulah nk bantu rakyat yg x tau bsyukur dgn sgala yg telah diberikan oleh kerajaan dan akhirnya menyesal kerna mengundi DAP.inilah org india, suda bg wargangera,mau mintak tanah pulak.klo gtu, boleyla sy buat rumah di tanah haram dan meroyan nak hak pulak.whai wrga buah pala, xperlula nk mngadu kat BN..kerna pmilikan tnah stinggan ini mengikut budi bicara KERAJAAN NEGERI smada mau beri atau kasi pampasan shj..xperlula nk mnyalak..amek shj duet pampasan itu dan belilah rumah murah..klo mreka balik INDIA, blum tntu dpt tnah..bsyukurlah..

http://pemudatamanperuda.blogspot.com berkata...

Pada suatu hari, di dalam sebuah kelas semasa sedang belajar, suasana menjadi sangat tidak selesa kerana murid-murid lain tiba-tiba merasakan ada bau tahi manusia yang sungguh menusuk kalbu. Tiba-tiba tak semena-mena, si murid A telah bangun dan telah menuduh si murid B yang berak. Si murid B merasakan teraniaya dan menyatakan bahawa si murid A yang berak cirit di dalam kelas. Dengan tersipu-sipu akibat malu, si murid A telah merayu dan memohon pertolongan si murid B membasuh beraknya. Si murid B dengan lantasnya menjawab "LU BASUH SENDIRI LU PUNYA BERAK, PANDAI BERAK, PANDAI BASUH LAAAAA" Dengan rasa segan dan malunya, si murid A tadi pun pergilah ke tandas untuk membasuh najisnya yang busuk itu....Moral cerita ialah kalau kita sudah terberak cirit, janganlah kita meminta bantuan kawan untuk tolong membasuh najis kita. Seharusnya kita mestilah bertanggungjawab membasuh najis kita sendiri....ALLAH MAHA BESAR

Kongsi Link Anda