Sabtu, Januari 16, 2010

Apa pula ANuwar ALjuburi akan tipu rakyat menjelang 25 Jan


Menjelang hari-hari terakhir AnUwar Aljuburi untuk menghadapi perbicaraan kes tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan pada 25 Januari ini. Ianya tidak lain dan tidak bukan bertujuan untuk menimbulkan kekeliruan di kalangan rakyat dan seterusnya meraih simpati dari rakyat. Kasihan rakyat menjadi mangsa penipuan tak bermoral ANUwar AL Juburi...

Bekas Exco Angkatan Muda Keadilan (AMK), Azwanddin Hamzah yang membuat dakwaan itu berkata, isu baru memburukkan kepimpinan kerajaan bertujuan mengalihkan perhatian rakyat terhadap perbicaraan kes berkenaan termasuk isu baru yang menyerang kepimpinan kerajaan Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) dan kemudian mangsa serangan diberi label negatif tertentu sebelum 25 Januari ini. (baca di sini)

"Taktik sebegini pernah dibuat sewaktu perbicaraan kesnya pada 1998 dengan menyerang dan melabelkan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir sebagai 'Mahafiraun' dan 'Mahazalim', akhirnya rakyat lebih banyak bercakap tentang dua label itu berbanding perjalanan kes,". selain itu ia termasuk yang dilancarkan dari dalam penjara mengenai penggunaan racun arsenik kononnya untuk membunuhnya. Katanya, semua anggota AMK diarah terus memainkan isu arsenik tersebut bagi menggoncang sentimen rakyat. "Tapi sampai hari ini dia masih sihat, kalau sudah diracun arsenik pasti lain ceritanya," tegas Azwanddin.

Dalam pada itu Azwanddin mengemukakan beberapa isu yang diolah Anwar untuk mengabui mata masyarakat termasuk penubuhan kerajaan pakatan pembangkang pada 16 September 2008 dan serangan terhadap Biro Tatanegara (BTN). Dakwanya, isu 16 September dicipta bagi mengalihkan perhatian terhadap pertentangan pendapat di kalangan PKR negeri berhubung kerjasama dengan parti pembangkang lain. Sementara itu, isu BTN pula untuk mengalihkan perhatian masyarakat menjelang sebutan kes liwatnya.

Rakyat akan bersedia menunggu taktik lapuk ini, namun media massa lah pasti jadi baruanya.. yang menghangatkan isu ini sedangkan kita mengetahui ini semua ciptaan dan penipuan semata-mata.

Persoalannya adakah pemimpin UMNO dah sedia.. atau masih tidur lagi..

2 ulasan:

Jeffry berkata...

SLM BRO..ALA BIASAK LA TU. OTAK DIA SKRG TGH LIGAT CARI IDEA MCM MANA NAK SLMTKAN TONGKENG DIA. SKRG NI MUNGKIN CUBA RAIH SIMPATI KAT SABAH & S'WAK BIKIN ROADSHOW PLAK KT SANA. TGH MELOBI LA TU KEHKEHKEH

Aspirasi berkata...

betol bro jeffry.. ni dah jenis kepala otak penipu.. rakyat tertentu pulak dah bisa kena jubur dengan Anuwar Ibrahim.. tu yang jahanam negara.. kalau dia jadi PM habiis semua rakyat akan dijuburkan Anuwar..

Kongsi Link Anda