Popular Today

Ahad, Februari 28, 2010

Kit Siang hina perlembagaan negara

Tak pernah berlaku dalam sejarah Parlimen negara bila kes liwat mahu dibawa ke parlimen untuk dibincangkan.

Lim Kit Siang baru-baru ini mencadangkan seperti perkara di atas. kenapa kes liwat Anwar sahaja yang mahu dibawa parlimen.. Kenapa memilih kes secara terpilih... Kenapa pilih kes liwat Anwar dan bukan orang lain. Jadi dimanakah keadilan yang mahu dibawa Kit Siang... Ini adalah penghinaan kepada sistem perlembagaan negara!!

Kes Anwar ialah kes mahkamah dan bukan kes parlimen.. Sebagai negara demokrasi Kes mahkamah tidak boleh dicampurkan dengan pentadbiran negara. Barulah mahkamah ini dilihat sebagai telus.

Pembangkang selalu mendakwa mahkamah tidak telus.. Tetapi sekarang siapa secara terangan yang mahu mencampur adukkan urusan mahkamah dan pentadbiran negara. Ini dalam mereka tidak berkuasa dan memerintah negara.. Cuba bayangkan bagaimana Pakatan akan campur tangan dalam kes mahkamah.

Pakatan adalah pembohong no.1 negara... Bercakap sekadar untuk tujuan politik.. Mereka bukanlah mahu memperjuangkan sesuatu secara jujur... Tetapi hanya lakonan untuk mendapatkan kuasa.

2 ulasan:

YANG GAMBI berkata...

Apa nk heran bro, dulu Karpal Singh juga bawa ke Sidang Parlimen menuduh AnuWar kaki sodom..... lepas ni Kit Siang pulak..... inilah perangai kaum-kaum putarbelit dalam Malaysia....

C L J berkata...

Memeng pun LKS tak hormat apa apa pun. Dia pun tak ada ideologi yg diperjuangkan. Dia hormat dan ideologinya ialah dia mesti untung. Lepas tu nak buat negara republik. Tukar kuasa ketua negara daripada Majlis Raja Raja kepada seorang presiden. Silap silap dia sendiri yang jadi presiden itu.

Kongsi Link Anda