Khamis, September 23, 2010

Pas Kelantan - Mana nak lari dengan RM 4 bilion?

Mana nak lari wahai pemimpin PAS kelantan? 4 Bilion tuh!!!

Pemimpin PAS Kelantan kini umpama cacing kepanasan bila diungkit isu RM 4 bilion.. Pantas semua pemimpin PAS mengelak dan mahu melarikan diri. Lantas Kerajaan Kelantan akan menyenaraihitamkan Syarikat I'DA World Group Sdn Bhd yang didakwa mempunyai niat tertentu terhadap negeri itu berikutan pengumuman sumbangan berjumlah RM4 bilion kepada PAS Kelantan.

Hakikatnya PAS terpaksa menolak kerana pihak media telah mensenasikan cerita RM 4 bilion dan tidak boleh sembunyikan lagi perkara ini, namun jika pihak media tidak memainkan isu ini pastinya RM 4 bilion ini dah masuk di poket pemimpin PAS.




Hakikatnya syarikat yang memberi wang tersebut kepada PAS Kelantan memang ada kepentingan dengan kerajaan negeri Kelantan bahkan telah bertemu Nik Aziz beberapa kali(lihat gambar di atas). Antara projek yang dibangunkan Syarikat tersebut seperti Projek Super Mega Seri Tujuh (S7) yang membabitkan kawasan seluas 144,000 ekar atau 576 hektar melibatkan kos RM313.71 juta. Apatah lagi pemberian ini dibua bukan secara tertutup bahkan secara terbuka dan didalam majlis rasmi.

Mana pemimpin PAS nak lari lagi dengam RM 4 bilion ni ha?... kalau UMNO sudah pasti ini dituduh kroni dan rasuah.. tetapi jika berlaku kepada PAS lantas pemimpin mereka mengatakan ini sebagai cerita penglipurlara.. lihat si mr 'mahfuz bean' [rujuk sini] namun pastinya jika berlaku pada UMNO, sudah pasti beliau minta SPRM siasat.. bahkan tiada pun beliau sentuh supaya disiasat perkara tersebut oleh sprm.. ironinya, PAS Kelantan kepanasan dan sedang berusaha untuk menutup lubang...

Pemimpin PAS sebenarnya hidup dalam kemunafikan dan berpura-puraan semata-mata. Jika rasuah berlaku dikalangan PAS, mereka hanya pejamkan mata... inikah dia pemimpin Islam.

3 ulasan:

zabedah berkata...

en. aspirasi bangsa, kalau aku kata hang bodoh nanti hang marah pulak, tapi hang pon bodoh macam pemimpin PAS, bukannya syarikat tu betoi2 ada 4bilion nak bagi kat PAS pon, isunya sekarang PAS kena kencing dengan syarikat penipu!! Faham?? hang patut tulis pasai kebodohan PAS percaya ada syarikat boleh bagi 4 bilion! syarikat tu pulak dakwa ada aset 2 trilion, projek nak buat di kelantan 300 bilion! 300 bilion tu sama dengan GDP Malaysia! Faham?? ini bukan isu PAS tak boleh masuk duit dalam poket sendiri sebab ada pendedahan pasai sumbangan tu, isu yg sebenar PAS KENA KENCING HANGIT! hahahaha, memang lebai dungu puak2 PAS ni, tu yang senang kena kencing! hari2 kena kencing dgn anwar dan DAP!

Tanpa Nama berkata...

oi! zabedah, apa lagi! SURUHANJAYA DIRAJA LA! TAK PUN DEMO! PAS CILAKO,CILAKO!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

tapi yang PASti depa MESTI kata ni kerja UMNO ni...macam selalu la..

Kongsi Link Anda