Khamis, Februari 17, 2011

PAS melopong.. DAP juga untung


Pernah tengok Pi Mai Pi Mai Tang Tu? Ini ialah siaran drama komedi bersiri dalam TV.Parti politik 3 Sepiling ini pun macam tu juga. Mereka mcam ada lawak sikit, Misalnya Pi Mai Pi PAS,Pi Mai P KR,DAPig juga yang untung,!!


Negara Islam tak dapat, Hudud tak dapat... orang Melayu menolak PAS.. apa yang PAS dapat.. tak dek!!!

Jawatan TPM... Si Juburi Nak bagi Kit Siang DAPigs.. Hadi juga melopong...

Kat Merlimau.. nayris-nyaris PAS terlepas.. itu pun PAS dah kena sindir dengan si Azmin, Tim. Presiden PKR... PAS asyik nak berebut kerusi... kalau pasai kerusi pun dah tak boleh nak bersuara.. ni pulak nak cakap tentang Islam..


MERLIMAU KATA MAI

Bila saja Tenang kalah, PAS bergelora lagi kerana lagi 3 minggu penamaan calon DUN MERLIMAU di Melaka. Bahang kekalahan belum selesai. PAS kena fikir baik-baik siapa calonnya kerana di sini kubu kuat BN dengan 64% Melayu 21% Cina dengan 16% India.Jumlah pengundi 10,600.



SIAPA MANGSA SETERUSNYA?

DUN ini juga pernah ditandingi PKR pada 2004. Sejak 2004 lagi pembangkang kalah dengan penyandang sama. PR mesti hati-hati sebab pada 2004 PKR kalah dengan majoriti lebih 5,000 undi dan pada 2008 PAS kalah lebih 2,000 undi. Nah sekarang bersandarkan kekalahan di Tenang yang lebih 3,000 adakah PAS akan serah beban ini di galas oleh PKR? Mungkin juga ya sebab dulu PKR nya dari bangsa india,sekarang mungkin diletakkan bangsa Melayu. Lihat saja pertaruhan mereka.Mangsanya ialah Melayu.



SIAPA UNTUNG?

Tenang bila kalah ,DAP ambil peluang untuk bangga kononnya dia menang di satu saluran mengundi. Menang maksudnya ialah di kawasan 90% Cina ini bagi daerah mengundi Labis Tengah . Memang pun BN kalah dengan majoriti 200. DAP dia langsung tak hirau daerah mengundi lain, bagi dia DUN TENANG ialah DAERAH MENGUNDI LABIS TENGAH, sehingga kempen setiap malam di buat dalam bahasa Cina dan terkial-kial penyokong PAS Melayu mencangkung di celah celah kedai semata mata atas nama PAKATAN. Lihat saja percaturan DAP. Dia mahu undi Cina saja dan untuk Melayu dia minta PAS buat kerja. Kenapa PAS tak mahu berkempen di kawasan Cina? Yang anih pada waktu penamaan calon, PKR lebih hebat rombongan nya berbanding dengan DAP sehingga bendera DAP pun di pikul oleh orang PAS.Ringkas nya KECELARUAN telah berlaku dalam PAKATAN PEMBANGKANG,mereka bukan lagi PAKATAN RAKYAT.



MIMPI DAP

Jelas bahwa PAS memikul tugas untuk menghuru-harakan pemikiran Melayu, PKR memikul tugas mengganaskan jiwa Melayu dan bila Melayu sesama Melayu bergasak makanya DAP akan untung sebab bukan mudah nak huruharakan minda cina.Mereka mana ada hukum syrie itu dan ini.Mereka apa peduli syurga atau neraka.Yang mereka mahu ialah ekonomi dan sekarang kuasa.
 
Sumber : Sengat Sayang

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kenape? takut ke? takutlah kepada Allah.berpeganglah kepade Al quran dan hadis.dampingilah Org2 soleh.insyaAllah akan terserlah kebenarannye.
jgn berpegang kepade media utk berhujah.
jgnlah takut apabila ditakutkan.
percayelah Allah itu maha berkuase.
banyak2 kan belajar tentang islam.
nampak sangat anda tidak tahu tentang hadis2 rasullullah.tentang peringatan Allah dalam Al quran.tentang kaum nabi nuh,kaum nabi luth.percaye kepade Al quran adalah salah satu dari rukun iman.berimankah anda?
muhasabahlah diri anda.saye agak anda ni cetek ilmu agame.tapi tinggi ilmu dunia.dunia adalah sesuatu yg belum pasti tetapi akhirat itu adalah pasti.
kesian awak!

Tanpa Nama berkata...

Ini yang dikatakan politik.pilihan raya umpama perang
Perang itu ada tipu daya.adakah anda membaca sejarah nabi ketika nabi diserang musyrikin mekah tetapi orang yahudi tidak menolong nabi pada hal sebelum itu ada perjanjian madinah sama sama pertahan tanah air tetapi yahudi ingkar padahnya yahudi diserang nabi selepas itu.sila renungkan dalam sistem demokrasi di malaysia dan bandingkan dengan peristiwa itu. Jadi tak salah kalau pas berkawan dengan dap. Bukannya pas menjadi kuda tanggungan dap

Kongsi Link Anda