Popular Today

Khamis, Mei 29, 2014

PEMIMPIN PKR BIADAP!! HINA ALMARHUM SULTAN PERAK DALAM TWITTER



Kuala Kangsar, 29 Mei - Disaat rakyat seluruh negara berdukacita dengan kemangkatan baginda Sultan Perak, Pemimpin PKR, Dr Badrulamin Baharom pula didalam laman sosial Twitternya menyifatkan Almarhum Sultan Perak akan dikenang oleh rakyat sebagai orang yang membantu Umno/BN merampas Perak dari Pakatan Rakyat.

Tindakan menghina secara terang-terangan terhadap Sultan dan sentiasa beranggapan pentadbiran serta pemerintahan yang sedia ada perlu dihapuskan dan digantikan dengan Pakatan Rakyat jelas membuktikan bahawa pemimpin PKR ini sanggup menderhaka demi mencapai matlamat didalam dunia politik kotor mereka.

Tindakan beliau ini juga jelas menunjukkann bahawa kebencian terhadap pemerintahan beraja, kejelikan terhadap apa-apa sahaja sistem selain sistem komunis dan sosialis di negara ini begitu terserlah. Beliau yang sepatutnya menumpukan taat setia kepada raja yang memerintah negeri dan taat setia kepada Yang di-Pertuan Agong sepertimana yang termaktub didalam prinsip kedua Rukun Negara perlu diambil tindakan sekeras-kerasnya agar ia dapat menjadi tauladan dikemudian hari.

Sementara itu, tindakan penghinaan terhadap Sultan ini juga telah mengundang kemarahan rakyat kepada pemimpin PKR tersebut dan mahu pihak yang berwajib menyiasat dengan segera perkara ini. Perkara ini juga jelas menunjukkan kebiadapan pemimpin PKR tersebut walaupun beliau dikenali sebagai Ustaz dalam parti berkenaan.

Tindakan beliau ini juga telah mencemarkan imej agama Islam yang mengajar umatnya supaya taat dan menghormati Raja serta imej gelaran Ustaz yang bermaksud mereka yang mengajar agama atau pelajaran agama Islam yang dihormati oleh masyarakat sebelum ini.

- See more at: UTARA NEWS

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nak tenguk setakat mana keberanian orang pejabat AG..ada telor ke takde...
satu lagi sibadrul ni bukankah pendatang yg guna mykad no 71
mana orang JPA dan KDN...takde telor juga ke..Kalau dah taraf PR tak bolih ke kita tarik balik dan halau si sial ni balik ke indon?

Tanpa Nama berkata...

TOLONG AMBIL TINDAKAN YG SEWAJAR NYA PIHAK BERKUASA TOLONG JANGAN DI BIARKAN HAL2 SEUMPAMA INI BERULANG.AMBIL TIDAKAN YG SEKERAS KERAS NYA BIAR MENJADI PENGAJARAN PADA SEMUA.

Kongsi Link Anda