Popular Today

Jumaat, September 05, 2008

Jika mengamalkan kerahsian : kenapa, siapa, dimana, bila bocor?

Dr Osman hari ini telah membuat kenyataan akhbar mengenai laporan perubatannya terhadap Mohd Saiful.

Beliau mengatakan beliau sentiasa mengamalkan kerahsiaan antara doktor dan pesakit. Persoalannya kenapa bocor. Macamana Raja Petra boleh mendapatkan salinan perubatan ini?

Fikirlah sendiri!!!!!!

Di bawah adalah kenyataan akhbar Dr Osman yang dibacanya pagi tadi (terjemahan).

Saya adalah doktor yang mengesahkan akuan berkanun bertarikh 1 Ogos 2008.

Saya telah membaca akuan berkanun yang telah disiarkan di laman web Malaysia Today. Saya mengesahkan bahawa ia adalah salinan asli akuan berkanun saya. Saya kini mengesahkan bahawa kandungan akuan berkanun itu adalah benar.

Saya telah pergi bercuti. Saya merasa amat tertekan. Saya kini telah kembali ke Malaysia. Terdapat banyak kenyataan media di Malaysia yang dibuat oleh pelbagai individu.

Sesetengah daripada kenyataan tersebut telah memberi gambaran buruk terhadap profesyen dan diri saya. Saya ingin memberi jaminan bahawa saya hanyalah menjalankan tugas saya sebagai seorang doktor. Saya tidak terbabit dalam politik. Saya sentiasa akan bercakap benar.

Saya tidak pernah pada bila-bila masa pun melanggar etika profesional saya. Saya sentiasa mengamalkan kerahsian antara doktor dan pesakit.

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda