Popular Today

Rabu, Ogos 26, 2009

Permatang Pasir - Undi PAS menurun, terimalah hakikat

Keputusan rasmi Pengkalan Pasir menunjukkan undi PAS turun walaupun memenangi dengan majoriti 4,551 undi iaitu turun daripada 5,433 undi. Penurunan sebanyak 882 undi.

Namun jika dilihat dapatan undi calon PAS Mohd Salleh mendapat hanya 9,618 undi daripada 11,004 iaitu penurunan sebanyak 1,386.

BN pula mendapat 5,067 daripada 5,571 undi pada PRU12 iaitu penurunan sebanyak 504 undi. Apa pun fakta tetap fakta iaitu Undi PAS menurun keseluruhannya..

Ramai penyokong PAS tidak berpuas hati dengan mengatakan dapatan undi dan majoriti PAS menurun di Permatang Pasir atas alasan peratus keluar untuk pengundian yang berkurangan.

Namun Peratus pengundian walaupun menurun tidak semestinya undi PAS juga menurun. Dan begitu juga sebaliknya. Janganlah jadikan alasan Peratus menurun dan undi PAS pun menurun sebab itu tidak semestinya. Adakah semestinya jika Peratusan keluar mengundi meningkat maka PAS akan terima jumlah dapatan undi yang sama.. hehehe... tak semestinya...

Jadi terimalah hakikat wahai penyokong PAS... bahawa sokongan kepada PAS semakin merosot. hehehehe...

28 ulasan:

pak uteh berkata...

ko silap tajuk la bedul..pas menang & umnoo kalah lg..koi.koi.koi

Tanpa Nama berkata...

Salam bro,

Seperti yang dijangka memang Pas akan menang. Dah memang kubu kuat dia di tambah pula dengan pengundi hantu. Silap BN pula ialah kerana terpilih calon bermasaalah. Better luck next time BN. Tapi dalam diam2 BN dah dapat satu kerusi DUN tanpa perlu susah2 bertanding. Jadi sebenarnya BN tak rugi apa2.

Tanpa Nama berkata...

trun xtrun...jnji mng sudah..dlm game 1-0 pon dikira mng..hanye loser akan bg reason trun2 ni..haha

Tanpa Nama berkata...

Ni silap pilih calon lah ni.Najib pun taknak turun bantu..
Takbir

Tanpa Nama berkata...

Harap PAS jangan buang bini kedua sipulan tu,maklumlah dah habis PKR,dah tak perlu pakai sebagai isu politik lagi

YANG GAMBI berkata...

Salam bro,

PAS mencapai 3 kemenagan di Permatang Pasir.

1. Menang DUN Pernatang Pasir
2. Menang dalam memecahkan perpaduan orang Melayu dan Islam
3. Menang meruntuhkan Masjid, apabila berjaya memecahbelahkan rumahtangga Rohaizat.

Tahniah PAS, kerja-kerja terkutuk anda berjaya......

Tanpa Nama berkata...

Tambahan daripada Yang Gambi. PAS telah berjaya memesongkan akidah umat Islam dengan Undi Pas masuk Syurga dan undi UMNO masuk Neraka. Tahniah PAS.

Tanpa Nama berkata...

Seramai 9618 pengundi Permatang Pasir boleh ketawa besar sebab sudah mendapat tiket jaminan daripada N. Ajis untuk masuk Syurga. Ini termasuklah dari kalangan perogol, peliwat, perompak, penyamun, kaki fitnah, yang mencarut, yang maki hamun dan tidak lupa yang bersubahat dengan syaitan.

Tanpa Nama berkata...

harap PAS dapat penuhi janji2 mereka di permatang pasir dgn memberikan syorga pada pengikut2 taksub.

aparaaa.... calon pasar malam, rembat duit pun boleh menang. npk sgnt tak cerdiknya pengikut2 PAS.

Hj.Karim

Tanpa Nama berkata...

geng2 PAS kene cpat2 berebut duit tadah pakai kupiah ya lepaihh ni. sbb ehem ehem faham2 saja la YB pas tu siapa ya...emmm. jgn tinggalkan dkat dia. nnt habissss .....linchin.

ahahrir

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya UMNO pun tak hingin nak jaga kawasan puak2 anwar aljuburi tu. biar depa mati kebuloq. depa masih terlena dgn karisma palsu anwar.

otai2 politik, YB2 PKR semua dah sedaq cuma rakyat biasa saja masih terfana dgn anwar.

zaidun
Yan

AnakWarisan berkata...

Syukur PAS dah menang,yang kalah tolong terima takdir jangan cari salah orang lain.

Tanpa Nama berkata...

Sudahlah, terima kenyataan, ini semua sudah ditentukan oleh Allah, bukannya manusia, terimalah takdir Allah terutammanya orang yang bergelar haji karim.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah PAS Menang walaupun Undi merosot..biasalah...Walaubagaimanapun tahniah diucapkan kepada UMNO-BN kerana mempertahankan kekalahannya walaupun undinya semakin merosot..badut

vengai berkata...

Oi Bangang punya penyokong UMNOK,

Peratus yang keluar mengundi pun turunlah lah bodoh. Tahun 2008 yang undi 82.7% , tapi today only 73.1% lah bangkai. Less 9.47 %.

Kalau hang fikia UBN disokong rakyat, suruh Boss yang hang ampu tu Bubar DUN Perak dan buat election balik. Memang tersungkur UBn dikenakan Rakyat Perak yang mejoriti sokong Pakatan.

The whole country knows UBN shit hit the Fan le.

Tanpa Nama berkata...

Dear Vengai,

Hang tau tak, dgr2 dalam senyap2 bang Nuar hang tu dah mai jumpa Boss kami tu. Entah apa la depa dok pakat2 yer.

Silap2 hang yg putih mata bila org2 politik ni mengorak langkah. Dalam politik hari ni lawan esok boleh kawan2. Tak payah la taksub sgt noo.

UBN punya cara lagi kelas dari hangpa. Tak payah nak PRK2 tak payah dok auta2. Peluang datang menyerah. Tau2 Perak dah dlm tangan.

Kami tau la hangpa dok tension lagi sebab tak sempat nak pulun abih projek2, balak dan tanah2 kat Perak. Tu yang dok meroyan suruh bubar DUN Perak.

Selangor pun dah tgh dok goyang. Boss hangpa ada kes 66 juta. silap2 esok lusa DUN Selangor yang bubar. Kedah & Penang entah2 menyusul jugak kut.

Orang kata kalah sorak no hal punya yang penting kampung hang dh tergadai.

Tanpa Nama berkata...

eh bro..lu tak baca ka peratus yg turun mengundi kurang...
itu pun tak reti ka nak pikir...

Tanpa Nama berkata...

Salam bro... Peratus pengundian walaupun menurun tidak semestinya undi PAS juga menurun. Dan begitu juga sebaliknya

Janganlah jadikan alasan Peratus menurun dan undi PAS pun menurun sebab itu tidak semestinya.

Jadi terimalah hakikat sokongan kepada PAS semakin merosot.

Anak Lenggong berkata...

TAHNIAH KEPADA YANG MENANG CUMA SEKARANG NI NAK TUNGGU JANJI ANUAR YANG NAK MENJADIKAN WAKIL PAS TU SEBAGAI YANG DIPERTUA MAJLIS AGAMA NEGERI PULAU PINANG (MAINPP) SEBAGAI MENGGANTIKAN HJ. SHABUDIN TU DITUNAIKAN ATAU PUN TIDAK...AKU TAKUT WAKIL YANG MENANG NI PUN JADIK SEPERTI YANG TELAH MENINGGAL TU..HANYA DOK TEPI PINTU JE DIDALAM MAJLIS PERSIDANGAN KERAJAAN NEGERI ...BARU NAK JENGAH KEPALA JEE DAH DI HERDIK OLEH LIMGUAN ENG..TERUS KEPALA MASUK BALIK...

Anak Lenggong berkata...

TAHNIAH KEPADA YANG MENANG CUMA SEKARANG NI NAK TUNGGU JANJI ANUAR YANG NAK MENJADIKAN WAKIL PAS TU SEBAGAI YANG DIPERTUA MAJLIS AGAMA NEGERI PULAU PINANG (MAINPP) SEBAGAI MENGGANTIKAN HJ. SHABUDIN TU DITUNAIKAN ATAU PUN TIDAK...AKU TAKUT WAKIL YANG MENANG NI PUN JADIK SEPERTI YANG TELAH MENINGGAL TU..HANYA DOK TEPI PINTU JE DIDALAM MAJLIS PERSIDANGAN KERAJAAN NEGERI ...BARU NAK JENGAH KEPALA JEE DAH DI HERDIK OLEH LIMGUAN ENG..TERUS KEPALA MASUK BALIK...

Maya Malaya berkata...

Tuesday, August 25, 2009
SAYA DI MAKI HAMUN SEMATA-MATA KRITIK LIM GUAN ENG

Please think long enough before you talk, since you have low IQ. << DIA KATA SAYA LOW IQ, SEBAB SAYA KRITIK LIM GUAN ENG BAGI UCAPAN TAK GUNA BAHASA MELAYU DI TANAH MELAYU
Wahai saudara kita ini,


Tidak tahulah apakah nama saudara yg sebenarnya. Tapi, saya cuma nak berucap dgn saudara di sini.
Zaman apa dah sekarang ini? Semua orang kena berucap dlm bahasa yg awak fasih sahaja ke? Pandai awak bercakap banyak di sini, MB Lim Guan Eng merupakan seorang pemimpin yg berwibawa dan berintegriti, tak kiralah dia ni dari mana-mana pihak dalam hal politik.


Saya rasa awak yg patut balik ke Indonesia. Sbb apa? Sbb di negara Malaysia ni, setiap rakyat dididik sejak kecil lagi yg kita patut hidup secara aman, damai dan makmur bersama-sama tanpa mengira bangsa dan kaum. Manalah wujudnya spesies yg "racist" mcm kamu?


Faham tak maksud racist? Kalau tak faham, maksudnya dlm bahasa Melayu "orang yg mendiskriminasi terhadap bangsa yg lain" atau "orang yg suka membeza-bezakan warna kulit, keturunan, dsb". Malaysia mampu membangun sbg negara yg lebih maju dan makmur berbanding negara Indonesia disebabkan ia berbilang bangsa dan kaum. Dan jgn pula awak berpura-pura tidak tahu yg majoritinya rakyat berbangsa Cina paling banyak menyumbang dalam menjana ekonomi Malaysia sejak lama lagi. Kalau tidak, agaknya negara Malaysia sekarang ini masih lagi dlm tahap pembangunan yg hampir sama taraf dgn negara Indonesia.
Saya yakin bahawa engkau tahu juga yg sebenarnya parti politik UMNO ditubuhkan dgn tujuan majoriti rakyat berbangsa Melayu takut kalah bertanding dgn rakyat berbangsa Cina dari segi ekonomi. Sbb kebanyakan rakyat berbangsa Cina lebih pandai berniaga sejak dulu lagi dari negara China, kuli-kuli pun lebih tekun bekerja, tukang apa pun lebih cekap, para usahawan pun lebih efisien menangani masalah dalam kerja-kerja yang dilakukan. Dan secara keseluruhannya lebih gigih dan cekal dalam apa jua kesusahan dan masalah yang diduga.

Saya bukan hendak kata yang semua rakyat berbangsa Cina pandai-pandai belaka, tetapi cuma majoritinya. Dan juga bukannya semua orang Cina lebih pandai daripada orang Melayu. Ada juga orang Melayu yang lebih bijak dan pandai daripada orang Cina dalam perkara yang lain. Setuju? Sekiranya engkau tidak setuju dengan apa yang dikatakan, pergilah baca lebih banyak buku mengenai sejarah Malaysia sejak dan sebelum penjajahan British.

Bukalah minda awak yang sudah lama ditutup, bukalah mata awak yang sudah lama ditutup dengan sengajanya. Juga bukalah hati kemanusiaan awak yang sebenarnya yang telah dikurniakan oleh Tuhan. Sekiranya anda teruskan dengan apa yang anda fikirkan, dengan punca minda yang sama, maka segala-gala yang benar dan betul tidak akan diakui dan tidak akan diterima langsung.


Insyah Allah, saya harap awak tidak akan teruskan lagi minda awak yang kurang terbuka dan sempit, jika begitu awak tidak mampu mengenal pasti apakah itu adil dan saksama. Di negara Malaysia ini, kita tidak kira bangsa, apa yang kita lebih memandang berat adalah sikap dan minda setiap rakyat Malaysia yang lebih berkemanusiaan, bermoral, dan beretika dalam apa jua perkara.
Sekian.

PENULIS ADALAH SEORANG CINA : http://www.youtube.com/user/sangwootyutlau, DUDUK DI HONGKONG TAK MAHU BLK MALAYSIA. YANG KO SEBUK HAL MALAYSIA BUAT APA, KE PENANG KO DAH PANGGIL HONGKONG??

CINA NI NAK CAKAP SEBAB CINALAH MALAYSIA MAJU, RAMAI CINA BIJAK PANDAI, MELAYU YANG PANDAI SEJEMPUT JE.

BAGUS - BAGUS.. MELAYU BODOH CINA PANDAI. MELAYU YANG BODOH NI JILAT BUNTUT CINA. MACAM MAHFUDZ DAN SALLEH MAN.

AGAK2 KALAU AKU GADUH DENGAN CINA, ADA X MELAYU NAK PERTAHAN AKU?

http://www.kasipukulrata.blogspot.com/

bungaraya berkata...

Iraman Hj Karim berkata. Haji Karim tu, untuk makluman ANONYMOUS 11.57PM, adalah ayah saya dan tak tahu menahu samada anda semua nak terlentang atau tiarap dalam politik bodoh hangpa. Beliau sekolahpun tak pernah. Inikan pula menulis blog. Kerana UMNO kusayang, maka aku sempat menjejakkan kaki ke Universiti. Kalau harap PAS, alamt sekolah Pondok Rendah kebangsaan Nik Azizlah aku. Di permatang pasir tu, tolak pengundi hantu ciptaan pakatan rakyat sejumlah 3,000 lebih, maka undi majoriti Salleh man hanyalah sekitar 1,000 orang, jauh lebih rendah dari pru ke 12 dulu. Ini mengambarkan orang melayu permatang pasir ( kubu kuta anwar liwat itu ) telah ramai yang sedar diatas kesilapan mereka. Bodohhhhhhh.

Ahmad Putra berkata...

cakap org kalah..biasalah..nak sedapkan hati..

7-1!!

Samwan berkata...

Salam,
Bagi yang mengetahui apa itu "kunci syurga dan langit", takkan membangkang apa yg TGNA tegaskan tempohari.

Bagi yang percaya adanya Tuhan, mereka takkan takut diancam kemiskinan sebab rezeki dari Allah. Hanya syaitan saja yang takutkan manusia dengan kemiskinan.

Dari nama nampak Islam, tapi dari percakapan dan kelakuan yang dizahirkan dari hati yang rosak, menonjolkan tembelang kelemahan keimanan seseorang.


Kalau nak kata siapa lebih Islam, semua sudah belajar sedikit sebanyak waktu disekolah rendah dan menengah.

Allah suruh Nabi Muhammad SAW baca ketika wahyu pertama diturunkan. Hmmm.. Bagi yang bijak (aku pun berfikiran mcm ni dulu) mereka akan kata baca segala jenis ilmu yg ada dimuka bumi ini.

Tapi bagi yang beriman dan mengaku bahawa hari akhirat itu adalah salah satu dari janji Allah yang benar, akan mengerti bahawa ilmu yang dimaksudkan itu adalah Al-Quran dan Sunnah Rasulullah.

Kerana UMNO ku sayang,
tulisan Melayu (Jawi) hilang.
Kerana UMNO ku sayang,
Bahasa Inggeris diutamakan.

Kerana UMNO ku sayang lah, semua orang memuja demokrasi. Tanpa UMNO kusayang, tiada lah demokrasi. Kembalikan zaman kesultanan/khalifah. Sesungguhnya Sultan dan Raja atau khalifah itu adalah pemimpin umat Islam di negara kita. Dan didokong oleh para ulama yang tidak mengambil gaji dari kerajaan.

Apa lagi yang boleh dibanggakan dengan UMNO, selain menghikis sedikit demi sedikit warisan Melayu (Islam). Itu yang dikatakan perjuangan bangsa? Sesungguhnya kamu diperdayakan dalam sedar.

Kamu kenal Mustafa Kamal Ataturk. Ya, contoh terdekat orang Islam yg mengikut jejak langkah Barat. Selidiki lah apa yang terjadi kepada beliau dalam usaha beliau mengejar pembangunan untuk diberi kepada rakyat Turki. Dan apa yang sudah jadi dengan Turki sekarang?

Sayang sekali, Kaum Muslimin sekarang sudah lupa dengan sejarah agama sendiri. Tuntutlah ilmu agama, jangan takut dikatakan kolot. Yang mengata kolot tu sebenarnya lagi kolot malah tidak mengenal Tuhan.

Semoga kita beroleh petunjuk dan hidayah.

Wassalam.

AriffSMB berkata...

Kita tak sepatutnya membangkitkan kelemahan pihak lain...adalah lebih baik sekiranya kita menilai di mana kelemahan dan kesilapan kita untuk diperbaiki di masa hadapan...

Ikuti penjelasan selanjutnya melalui blog saya di...
http://suaramelayubaru.blogspot.com/2009/08/nizar-pasberg-bn-sebenarnya-memberi.html

Ahmad Nizam berkata...

Masalahnya sekarang ni adalah pakatan pembangkang tak tahu benda ni.

Mereka hanya tahu sorak dan takbir saja seperti menang sorak kampung tegadai. Alahai rakyat Permatang Pasir

Tak sedar lagi ke dijadikan boneka DAP

Irzuan berkata...

salam kepada semua,

Moga para pembaca semua dilindungi Allah..

Kepada yang menang tahniah, ingatlah bahawa Allah telah berfirman:

'Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai Tuhan yang mempunyai kuasa pemerintahan! Engkaulah yang memberi kuasa pemerintahan kepada sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang mencabut kuasa pemerintahan dari sesiapa yang Engkau kehendaki. Engkaulah juga yang memuliakan sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang menghina sesiapa yang Engkau kehendaki. Dalam kekuasaan Engkaulah sahaja adanya segala kebaikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.' surah Ali Imran ayat 26.

Saudara sekalian, yang menang tu jalankanlah tanggungjawab dan amanah anda, dan yang kalah itu janganlah dihina kerana itu semua ketetapan Allah..Allah memberi kuasa kepada sesiapa yang dikehendakiNya bagi menguji hambanya..

bukankah kita telah diajar untuk tidak menghina sesuatu kaum, mana tahu kaum yang dihina itu lebih baik daripada kita..

bagi calon PAS kemenangan kalaupun dengan satu undi berdasarkan sistem demokrasi tetap menang dan seharusnya kita menghormati kemenagan beliau, isu samaada peratusan menurun atau tidak itu akan menjadi 'isu dalaman' untuk mereka membuat post mortem sendiri.. saya percaya sesungguhnya mereka amat sedar akan hakikat ini dan menghantui mereka.. wallahuAlam.

Tanpa Nama berkata...

Saya minta Datuk Seri Najib kuatkuasakan ISA..Ini untuk menyelamatkan negara Malaysia.. Bertindaklah seperti Tun Mahathir dan bukan cara Pak Lah.

Kumpulkan kekuatan Datuk Seri..Kita mahukan demokrasi terpimpin bukan demokrasi yang akan membawa bencana kepada negara yang tercinta ni..

Langkah pendekar harus dibuka segera Datuk Seri sebelum keadaan tidak dapat dikawal lagi...

Tangkap mereka yang boleh menimbulkan kekacauan di dalam nagara ini.

Kongsi Link Anda