Popular Today

Isnin, Februari 16, 2009

Tarikh pun jadi isu ke!

PAS mempertikaikan ketelusan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), selepas mengumumkan 7 April sebagai tarikh mengundi dalam pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang, Perak; dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Selambau, Kedah.

Ketua Pemuda Pas Pusat, Salahuddin Ayub dan Nik Aziz Nik Mat berkata pihaknya mempertikaikan tarikh itu kerana tempoh bagi mengadakan pilihan raya itu dianggap terlalu lama setelah kedua-dua kerusi kosong pada 9 Feb lepas. Alasannya ialah seolah-olah memberi laluan kepada perhimpunan Agung Umno yang dijadualkan berlangsung pada 24 hingga 28 Mac depan.

Kita pun tahu, mereka sahaja hendak mengheret UMNO je. macam biasa lah.. "Mengapa SPR dalam isu-isu seperti ini mengikut arah dan telunjuk pimpinan Umno?," katanya kepada media selepas mesyuarat bulanan Pemuda Pas Pusat di sini semalam

Sepatutnya PAS bersyukur, kerana UMNO baru sahaja selesai 'berperang' sesama sendiri dalam perhimpunan agung UMNO. Jadi apa yang PAS perlu risaukan, apatah lagi Pakatan Rakyat kan dalam keadaan yang kuat, apa yang hendak ditakutkan.

Takkanlah PAS takutkan Najib, tu pun belum pasti Najib terus di lantik jadi Presiden UMNO mahupun Perdana Menteri Malaysia..

Namun apa yang penting tarikh pilihanraya kecil ini mengikut tempoh 60 hari sebagaimana yang dibenarkan perlembagaan negara.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kalau depa kalah jadi isu,tapi kalau menang satu isu pun tak de?

Kongsi Link Anda