Popular Today

Rabu, Jun 03, 2009

Hanya 16% sahaja tidak puas hati!


"Survey menunjukkan hanya 45% dari rakyat Malaysians yang suka kepada Najib" inilah tajuk yang dugunakan dalam Malaysian Insider.

"Survey menunjukkan juga hanya 16% rakyat Malaysiayang tidak suka dengan Najib" ini yang sepatutnya tajuk yang digunakan Malaysian Insider.

Penggunaan tajuk ini tidak salah. Survey Merdeka Centre yang terkini mendapati 45% daripada 1,067 responden adalah gembira dengan pencapaian Najib sebagai PM sehingga kini.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

1067 respondents
480 satisfied
170 not satisfied
416 did not respond
(calculated from percentages to the nearest whole number)

So total responses=650
480/650=73%

So 73% of those who responded were satisfied!!!!!!

bungaraya berkata...

Saya memang dah agak DS Najib pasti akan berhasil menunjukkan kewibawaan beliau dalam menerajui kepimpinan negara ini.
Sikap, imej dan ketrampilan beliau sangat terserlah dan yang penting lagi beliau sangatlah tidak menunjukkan sikap perkauman beliau.
Tindakan terakhir beliau yang berusaha merapatkan lagi perhubungan antara negara china dengan Malaysia dilihat sebagai satu tindakan yang pro aktif dan amat membantu kerjayanya dan kesinambungan politik BN dalam permerintahan negara ini. Kita tidak memerlukan gulungan ekstrimist yang terlalu ramai samada dalam PAS maupun PKR apatah lagi dalam DAP. Gabungan tiga parti Melayu, Cina dan India yang Ekstrim dan berselindungan disebalik multiracial parti itu akhirnya akan kenampakkan jua. Walaupun UMNO, MCA, MIC dan PBS adalah parti berasaskan kaum-kaum di Malaysia, tapi mereka bersama memerintah negara dan tidak ada satu kaumpoun yang mereka ketepikan. Semuanya hidup makmur dan sentosa dibawah BN. Semuanya mendapat sebahagian seorang kek yang dibahagikan berdasarkan keperluan kaum masing-masing.
Formula sebegini ternyata dan terbukti berjaya sejak 50 tahun lebih yang lalu. Hanya Pakatan Pembangkang cemburu dan banyak memfitnah konon BN gagal. Janganlah kita terpedaya dengan tohmahan Pakatan pembangkang itu kerana kahirnya anak cucu kita yang akan kerugian.
Najib adalah pemimpin nombor satu negara yang sangat layak dan memiliki kemampuan yang tinggi serta tidak ada tandingnya terutama pemimpin pembangkang.

Kongsi Link Anda