Popular Today

Jumaat, Ogos 06, 2010

Hadi Awang Bidas Tony Pua - kenyataan atau lakonan

Minggu lalu Pemimpin PAS-DAPigs, Tony Pua Ahli Parlimen PJ Utara, Tony Pua (DAP) telah menggesa Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor untuk memansuhkan diskaun khas untuk bumiputera yang berhajat membeli rumah mewah di Selangor.[rujuk sini]

Ini adalah kenyataan angkuh dari pemimpin PAS-DAPigs yang tidak melihat sosio ekonomi bumiputera secara keseluruhannya..

Namun kalau dilihat secara tersiratnya dari segi pengundi, inilah adalah mainan politik licik DAPig kerana relitinya peratusan yang besar bakal beli rumah adalah kaum Cina dan Melayu pastinya hanya beli sedikit sahaja. Sekaligus usaha DAP meletakkan taburan pengundi Cina di Seluruh Negeri Selangor akan berjaya.. Melayu akan terus terpinggir dan duduk hanya dipinggir kota. Di Bandar akan terus dikuasai oleh orang Cina.. inilah yang dibuat Singapura ketika menghalau Melayu..

Kali ini idea menghalau Melayu dari bandar terus dijalan oleh PAS-DAPigs.. cuma setelah seminggu lalu, Hadi Awang 'terbidas' [rujuk sini] kekasih DAPigs nya Tony Pua.. Adakah ini hanya lakonan Hj Hadi yang nak 'cover' pengikut PAS yang marah dengan tindakan Tony Pua ini..

Hj Hadi berkata "(Beri) kepada siapa yang berhak, majoritinya adalah bumiputera yang miskin, yang bukan bumiputera tidak seramai Bumiputera,”..

Tapi apa kata pemimpin DAPigs yang lain.. adakah meeka akan setuju dengan HJ hadi ini.. atau terpaksa berlakon juga nak cover pengundi Cina..

Kenyataan hj Hadi bukanlah kenyataan yang Ikhlas semuanya hanya bertujuan politik.. itu pun terpaksa cakap...

Lepas ni nak dengar kata Nik Aziz pula.. kan PAS kata mana ada hak Istimewa Melayu.. itu semua Asobiyah...

Dalam perkara berkaitan [rujuk sini], Tiga persatuan perniagaan bumiputera, Jumaat, menyatakan pendirian bahawa mereka tidak bersetuju dengan cadangan memansuhkan diskaun bumiputera untuk pembelian hartanah bernilai RM500,000 ke atas di Selangor.

Tiga persatuan itu ialah Dewan Perniagaan Melayu Malaysia Selangor (DPMMS), Gabungan Persatuan Usahawan Melayu Selangor (GAPUMS) dan anggota Majlis Perniagaan dan Ekonomi Melayu Malaysia.

Setakat ini pemilikan rumah di kalangan Bumiputera tidak melebihi 14 peratus manakala pemilikan premis perniagaan tidak melebihi tiga peratus dan unit industri tidak lebih satu peratus daripada jumlah hartanah di seluruh negara.

Mohd Karim berkata jika cadangan memansuhkan diskaun itu dilaskanakan, sukar bagi Bumiputera untuk memiliki hartanah terutama premis untuk perniagaan dan industri.

DAPigs ialah sosialis dan kapitalis.. sebenarnya mereka tiada matlamat pun untuk membantu golongan Miskin.. apa yang penting bagi mereka hanya keuntungan semata-mata.. inilah cara penjajahan baru jika DAP terus dibenar berkuasa di negara ini..

2 ulasan:

fan berkata...

melayu yang menyokong Tony Phua dan ditakdirkan nanti jika ianya betul-betul terjadi dikala bumiputra belum bersedia nantikanlah kehancuran yang akan menjelma..
jika pun memakan masa ia tetap akan berlaku kerana kebodohan dan kependekan akal sebahagian melayu sendiri...
masa tu menangis darah pun dah tak berguna..

Anak Melayu Kedah berkata...

Sah lakonan !!

Mana mungkin PAS lebih-lebih lagi Presidennya "membidas" DAP.

Kan DAP sudah berubah dan memahami perjuangan PAS.

PAS bukan Melayu. PAS adalah Islam.

Fahaman "kebangsaan" telah ditolak PAS sejak awal.

Yakinlah ini satu "drama sebabak" bagi "memujuk" kembali hati Melayu yang beragama Islam yang telah dirobek dada-dada mereka oleh PAS...

Kongsi Link Anda