Popular Today

Sabtu, Jun 06, 2009

Ulama dituduh menipu?

Macam tak ikhlas sahaja muka Husam ni!


Apa sudah jadi?.. ada pihak tidak berpuas hati atas kemenangan us Nasha sehingga ada yang berkata keputusan ini telah diatur? dengan kata lain... menipu? inilah antara tuduhan berbahaya kumpulan erdogan terhadap golongan Ulama... perkara ini sedang panas didebatkan dilaman blog PAS.. 

Sila baca blog Manjung Mari" :
"Bukan niat memperkecilkan kemampuan ulama, tetapi persoalan besar yang berlegar adalah sejak bila ulama pandai menuntut kuasa? Bukankah juga ada sabda Nabi s.a.w seperti yang diriwayatkan Muslim, yang bermaksud, daripada Abu Zar katanya: Aku bertanya: “Wahai Rasulullah! Tidakkah mahu engkau melantikku?”. Baginda menepuk bahuku dan bersabda: “Wahai Abu Zar, Sesungguhnya engkau ini lemah, sedangkan jawatan itu adalah amanah. Ia pada hari akhirat nanti adalah kerugian dan penyesalan, kecuali sesiapa yang mengambilnya dengan kelayakan dan menunaikan apa yang menjadi tuntutannya."

Dan baca Blog PinkTurtle :
Mustafa…

Ana selaku ahli PAS mohon penjelasan apakah benar seperti yang diberitakan Di SINISelain dari itu ana mendapat berbagaic maklumat yang mengatakan ada unsur penipuan.

Alangkah sedih hati ana bila membaca berita… kami dari blogger boleh menerima kekalahan Dato Husam jika benar pihak perwakilan yang membuat keputusan semalam.. Tetapi berlainan dari keputusan perwakilan yang berlaku sebaliknya….

MOHON PENJELASAN… INGAT KITA BUAT KERJA ISLAM…. PARTI PAS TAK SAMA DENGAN PARTI UMNO…. JANGAN CUBA NAK BAWA IMEJ PARTI PAS JATUH KE LEMBAH NAJIS TAIK BERSAMA-SAMA UMNO
Manakala dalam blog Perakexpres pula menuduh :

"Keputusan siapa Timbalan Presiden Pas sudah keluar dan Ustaz Nasha terpilih sebagai pemenang dalam pertandingan tersebut. Terkejut?

Memang terkejut. Ada banyak yang berlaku dibelakang tabir sehingga mengejutkan orang ramai.

Dan kalau mengikut laporan Malaysiakini..Mustafa Ali mengatakan pengiraan undi berlaku sehingga jam 2.30 pagi!! Apakah Jawatankuasa Pemilihan memerlukan ENAM jam setengah untuk mengira seribu undi?

Ada sesuatu yang tak kena dalam pemilihan Pas kali ini"


Inilah antara kekecewaan sehingga secara tidak langsung menuduh Ulama menipu?  Apa sudah jadi dalam PAS? 

3 ulasan:

abe awe berkata...

PAS menang UMNO KALAH

Tanpa Nama berkata...

amende tibe tibe umno kalah dalam ni abe awe. bengong tul.

sokong umno. sokong pas. tapi tak sokong pr, pkr dan dap!. pas patut keluar pr - (pakatan rapuh pakatan riot tu).. dan join venture dengan umno. lebih baik pas join bn daripada join pkr yang ada dap anti - islam anti melayu tu.

awangdeman berkata...

pas dah kena taih dia sendiri.. mengata orang lebih tapi dia yang lebih......... biasalh bila penyokong tak dapat terima hakikat..

Kongsi Link Anda