Popular Today

Selasa, April 29, 2014

PAS dakwa Setuju, DAP dakwa tidak setuju.. siapa yang BOHONG sebenarnya??

Adakah rakyat sekali lagi dihidangkan drama politik PR mengenai Hudud.. PAS dakwa majlis Pimpinan PR setuju... DAP dakwa majlis Pimpinan PR tidak setuju?? siapa yang bohong sebenarnya?? 

GEORGE TOWN – DAP tidak pernah bersetuju dengan langkah PAS untuk melaksanakan undang-undang hudud ke atas orang Islam di Kelantan, sebelum atau selepas Pakatan Rakyat (PR) ditubuhkan pada tahun 2008.


Setiausaha Agung parti itu, Lim Guan Eng melahirkan rasa terkejutnya dengan dakwaan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa Majlis Pimpinan PR telah bersetuju dengan hasrat PAS untuk melaksanakan undang-undang hudud.
“Ini adalah pertama kali saya dengar DAP bersetuju dengan pelaksanaan undang-undang hudud ke atas orang Islam di Kelantan oleh PAS.
Pimpinan tertinggi DAP, sama ada Lim Kit Siang atau mendiang Karpal Singh tidak akan bersetuju kerana ia bertentangan dengan perlembangan,” katanya.
“Abdul Hadi telah melakukan kesilapan dan mengeluarkan kenyataan yang salah,” katanya dalam satu kenyataan di George Town, Ahad.
Abdul Hadi dilaporkan berkata Majlis Pimpinan PR telah bersetuju dengan niat PAS untuk melaksanakan hudud di Kelantan.
Lim berkata PR terdiri daripada PAS, DAP dan Parti Kadilan Rakyat dan ia beroperasi berdasarkan konsep kesepakatan daripada ketiga-tiga parti itu – BERNAMA


Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda