Popular Today

Rabu, Januari 13, 2010

Bodohnya Mahfuz..

Rakyat bukan kira dari mana duit bantuan diterima, apa yang penting ialah siapa yang menghulur bantuan.

Program juara rakyat yang dianjurkan oleh UMNO mula meresahkan PAS.. apa tidaknya.. PAS mempersoalkan UMNO membantu rakyat, apa salahnya untuk membantu rakyat... apakah ia menjadi satu kesalahan.

PAS meminta Umno menjelaskan sumber peruntukan untuk membiayai pelancaran program Juara Rakyat oleh Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak hujung minggu lalu.

Naib presidennya, Datuk Mahfuz Omar berkata penjelasan tersebut dapat mengelak tanggapan bahawa wang rakyat disalahgunakan bagi kepentingan politik parti Umno.

Program Juara Rakya titu dilancarkan Najib yang juga perdana menteri di Tapak Ekspo Bandar Bukit Sentosa di Hulu Selangor.

Mahfuz berkata, Umno perlu menjelaskan bahawa keseluruhan program itu dibiayai dengan sumber kewangannya sendiri. Katanya, ia termasuk peruntukan berjumlah RM15.6 juta bagi membaiki sebuah pangsapuri di kawasan berkenaan.

Sebagaimana PAS membantu rakyat dengan menggunakan duit kerajaan negeri Kelantan atau kedah begitu juga UMNO dengan duit kerajaan persekutuan. Jika tidak kerajaan negeri atau persekutuan tidaklah boleh bantu rakyat.. kan bangang namanya...

jadi jika ada maslah, salurkan pada UMNO, UMNO salurkan masalah rakyat kepada kerajaan, dan kerajaan ambil tindakan.. kan mudah.. jika PAS ada masalah pun sama, salurkan pada UMNO itupun jika PAS mahu.. tapi apa guna yang pas selalu membuat memorandum itu dan ini dan serahkan kepada MB besar UMNO, Perdana Menteri UMNO.. UMNOlah tu... tak faham-faham lagi..

Jadi tugas kerajaan bila rakyat ada masalah dan dapat aduan dari mana-mana pihak maka kerajaan cuba selesaikan.. tidak kira siapa yang membuat aduan.

Jadi PAS tak payahlah mempolitikkan perkara ini wahai Mahfuz mangkuk!!!.. apakah bantuan PAs selama ini kepada rakyat kelantan dan Kedah dari duit tabung PAS sendiri.. janganlah nak berlagak telus sangat.. kita lihat di Kelantan Nik Aziz anak beranak duduk dalam kerusi anak syarikat kerajaan negeri.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PEMIMPIN PEMIMPIN PAS SENDIRI PUN TAHU 'BAHAWA' MAHFUZ MEMANG BODOH.TAPI APA NAK BUAT PENYOKONG MAHFUZ KAT PARLEMENNYA TU LAGI BODOH UNDI DIA. INI LAH MP 'BAHAWA'
PAS YANG MELAMBANGKAN BAHAWA PAS TU
TERDIRI DARI PEMIMPIN2 BODOH DAN TENGIN.MEREKA SANGAT TAHU DAN SESANGAT TAHU BAHAWA MAHFOZ SASESANGAT LAH BODOH YANG AMAT MEMBODOHKAN LAGI MAHA TENGIN.

eXception berkata...

Salah ke guna duit rakyat untuk rakyat sendiri? Tak mcm PR guna duit rakyat untuk kantung sendiri... beli kere mercedes atau bmw 5 series...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Kongsi Link Anda