Popular Today

Khamis, Januari 28, 2010

Merdeka Centre - Rakyat Selangor menolak Fukatan Rosak

Setelah 2 tahun memerintah Selangor, populariti MB PKR S'gor menjunam. Ini dibuktikan oleh kajian Merdeka Centre dan bukannya cakap-cakap kosong lagi. (baca di sini)

Menurut bancian Merdeka Centre, mereka yang berpuas hati dengan pentadbiran menteri besar itu telah jatuh lapan mata sejak beberapa bulan lalu - ia mencatatkan 62 peratus pada Jun 2009 tetapi menjunam kepada 54 peratus pada Januari tahun ini. Bancian dijalankan ketika rasa tidak puas hati dengan pentadbiran Khalid berhubung beberapa isu yang dikendalikannya.

Ini sebenarnya memang jelas melalui pendedahan media sosial baru seperti blog dab facebook, kini rakyat mula membuka mata siapa sebenarnya pemimpin Pakatan Rakyat dan sejauh mana kecekapan mereka mentadbir negara. Dasar populis dan cauvanis merupakan cara yang berkesan pada jangka pendek sahaja.

Beza penurunan 8 mata merupakan jumlah yang signifikan menunjukkan bahawa rakyat mula menolak Fukatan Rakyat yang telah banyak menzalimi bangsa Melayu khasnya seperti isu pembinaan ladang babi, isu arak, peletakan jawatan ADUN PKR serta dakwaan Khalid tidak betanggungjawab kerana tidak menjalankan tugas sepatutnya sebagai ketua bahagian dan satu mesyuarat bahagian PKR Kuala Selangor tidak pernah diadakan.

Bagaimanapun, tahap mereka yang berpuas hati dengan kerajaan negeri pimpinannya tidak banyak berubah - 60 peratus masih menyokong kerajaan negeri yang diterajui PKR itu berbanding 64 peratus pada Jun 2009.

Secara keseluruhannya angka penurunan sokongan semakin jelas, DASAR pakatan rosak yang berat sebelah serta tidak sensitif dengan budaya rakyat Malaysia juga merupakan sebahagian punca. Selain permasalahan dalaman Parti Kurang Ajar dan biaDAP dan dilanda penyakit kroni dan masalah moral yang melampau.

Ayuh rakyat Selangor.. ayuh Rakyat malaysia... ayuh tinggalkan Fukatan Rosak.... kita lakukan tranformasi baru rakyat Malaysia.

Ayuh pejuang bloggers.. teruskan perjuangan..
kita akan serang Fukatan Rosak habis-habisan..

3 ulasan:

Senjaliza berkata...

Tebing PKR di Malaysia sudah Pecah bro. Pengerusi Pakatan Rakyat Malaysia Zaid Ibrahim dah confirm, PKR adalah parti yang tiada prinsip dan tidak tetap pendirian.

Inilah message yang perlu disampaikan kepada Rakyat Malaysia.

Ayuh kita ramai-ramai pasang TURBO. Sampaikan ini kepada rakyat Malaysia yg cintakan keamanan.

Tanpa Nama berkata...

TAKKAN LAMA LAGI LA TU BROO. BIBIT2 NAK TETONGGENG DAH KELIHATAN! HUHUHU. SERANG JGN TAK SERANG!!..AL JUBORI NAK MINTAK TANGGUNH LG..MMG SAH JADI MEMBER SG BULOH LG SKALI!! KEHKEHKEH

Tanpa Nama berkata...

pasang turbo???

Malaysia Maternity Wear,Maternity Wear Malaysia,Maternity Wear,Maternity Clothing,Maternity Dress,Online Maternity,Online Baby Products,One Stop Maternity

Kongsi Link Anda