Popular Today

Rabu, Januari 20, 2010

PKR Kuala Selangor semakin 'nak mati'

Tamparan terhadap ANUwar ALjuburi PUNAHsihat kewangan Selangor yang bakal menghadapi pembicaraan kes liwatnya dan Khalid 'tauke babi' apabila PKR cabang Kuala Selangor yang diketuai Khalid Ibrahim dianggap "lumpuh" setelah 11 anggota jawatankuasanya yang dipilih serta ketua pemuda dan wanitanya meletak jawatan kerana hilang kepercayaan terhadap kepimpinan beliau. Dengan itu tinggal tiga pemimpinnya yang dipilih terdiri beliau sendiri, Khalid serta seorang AJK, Faridah Abdul Rahman. (baca di sini)

Malah menurut timbalan ketua cabang itu, Arshad Abu Bakar endakwa Abdul Khalid telah meletakkan PKR Kuala Selangor dalam keadaan "penuh kecelaruan" tanpa asas tadbir urus yang kukuh. Arshad berkata, sejak 14 bulan lalu tiada sebarang mesyuarat dan gerak kerja dan aktiviti parti. Bukan setakat itu sahaja, terdapat ahli bukan Melayu di Ijok dan Batang Berjuntai telah keluar parti.

Sebagaimana biasa, jawapan sebagaimana skrip iaitu menuduh UMNO sedangkan telah berapa ramai yang keluar dari PKR dengan alasan yang sama iaitu tidak mempercayai kepimpinan Khalid gagap.

Cuba banyangkan sebagai ketua Cabang tetapi tiada mesyuarat yang dijalankan..apa jenis ketua macam ni.. nak buat rakyat pilih pemimpin yang makan gaji buta macam ni yang menghabiskan duir rakyat untuk membayar gaji beliau sedangka tiada aktiviti yang dijalankan. Jika MB PKR pun macam ni apatah lagi anak buah khalid gagap dua kali lima.

Namun inilah akibatnya jika rakyat hanya melihat dari rupa... indah khabra dari rupa, ingatkan elok tetapi penuh kudis dan kurap di dalam... apalah bangangnya PKR kuala Selagor dapat ketua macam ni...

5 ulasan:

mohad berkata...

selamat tahun baru...

C L J berkata...

Delima asli ke nilam yang jadi logo ijad tu. Tetapi kini kita cakap pasal Ijok bukan ijad. Yb Ijok tergagap gagap nak jawab pasal keadaan PKR sekarang.

Anwar pun sibuk pasal nak lewat lewat kes liwat dia jer. Cari kesempatan kalau kalau ada kecoh timbul.

Yang Mahkamah tu tok ikut layan tu yang tak faham hamba.

Tanpa Nama berkata...

BKN MATI LG BRO...MMG MATI BTUL2!!..DH TEKUJAT DAHH..KEHKEHKEH

YANG GAMBI berkata...

Salam bro,
Beginilah corak pentadbiran kerajaan PKR dengan rasuahnya, PAS di Kelantan juga lebih kepada rasuah... DAP juga sanggup membunuh kerana rasuah........

Mereka akan hancur kerana terlalu membelit dan takbur....

Aspirasi berkata...

PKR hakikatnya memang lemah, tiada pemimpin berwibawa cuma faktor ANUwar itupun sebab duit yang ANUwar dapat kroni dan barat.... kalau ANUwar tak de duit... mampus.. semua lari.. bukanlah kerana kepimpinan tetapi duit... perjuangan kerana duit pasti akan berkubur.. tunggulah kehancuran PKR...

Kongsi Link Anda