Popular Today

Isnin, Mac 15, 2010

Pakatan Menghasut Rakyat gagal

GST atau Good and services Taxs bukanlah sesuatu yang baru di amalkan di dunia ni. Sehingga 2010 sebanyak 146 negara telah mengamalkan sistem cukai ni.

Jika melaksanakan GST pada tahun ini maka Malaysia ialah negara yang ke 147 melaksanakannya. Maksudnya bukanlah Malaysia sahaja yang baru nak laksanakan tetapi banyak lagi negara lain yang telah laksanakan.

Negara yang mengamal GST terdiri dari negara maju, membangun dan negara miskin termasuk negara yang disanjung tinggi oleh Pakatan Pembangkang iaitu negara Scandivian seperti denmark, sweden, norway di mana negara ini sentiasa mendapat tempat 'top 5' di bawah indeks rasuah antara bangsa walaupun rekod amalan dan layanan terhadap Islam sangat bertentangan dengan hak asasi manusia.

Kalau di asean pula, indonesia, thailand dan Singapura iaitu 'god father' DAP juga dah amalkan GST.

Jadi apa tujuan nya mereka menetang GST setentunya ianya ada hasutan berniat jahat dan politik oleh pihak pembangkang.

Jika pembangkang di Malaysia nak buat demonstrasi tentang GST sepatutnya mereka membuat di seluruh 146 negara ini.

Di Malaysia ini pihak yang menentang pula bukanlah pakar-pakar ekonomi, mereka adalah pemimpin PAKATAN cABUK yang tak de kena mengenapun dengan pakar ekonomi, contohnaya mahfuz omar, beliau di katakan setakat punya lulusan masak memasak sahaja... Takkan lah rakyat Malaysia bodoh sangat nak dengar cakap yang bukan Pakar.

Jika nak pertikaiKan pakar, rasa patutnya PEMBANGKANG pertikaikan pakar 146 negara. Jika kata nak bebankan, rasanya rakyat 146 negara ini tidaklah pula berdemo tentang GST.. Inilah demo pertamanya dalam sejarah dunia yang dipimpin oleh pemimpin bodoh dari pakatan. Ini hanya tindakan menghasut oleh pembangkang sahaja terhadap kerajaan dan bukanlah tindakan berasaskan rasional dan objektif..

Sebab, walaupun GST ni baik sebab dah digunakan oleh 146 negara, (kala GST tak baik pastinya tak banyak negara yang ikut cara cukai ini) , tetapi jika ada tukang hasut seprti DAP, PAS dan PKR.. Rakyat tetap di kelirukan.

Tindakan kerajaan BN menunda untuk pembentangan di parlimen sangat tepat. Dengan ini usaha pembangkang nak hasut rakyat tak jadi kenyataan.

Kerana kalau bukan menghasut bukanlah Sifat Pakatan Rakyat, kerana untuk mengenali Pakatan bukanlah, kalau mereka suka membohong, fitnah, hapuskan hak Melayu dan Islam dan sukakan demo..

Selepas gagal hasut tentang GST, ni keluar fitnah pula tentang naik harga minyak dan barangan.. Tak lain dan bukan ini semua hasutan dari Pakatan Hasutan.

Syabas kerajaan BN yang kini nampaknya berjaya gagalkan hasutan pakatan Rakyat.

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda