Popular Today

Selasa, Ogos 03, 2010

Kalau dah komunis tu, memang komunis juga


Memang telah dijangka, pembamgkang tetap membuat kecoh dalam Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak hari ini.

Kalau dah komunis, perangai pun memang macam komunis juga. Sikap kurang ajar, tidak menghormati Dewan dan Speaker memang dah jadi amalan pakatan komunis ini. Apatah lagi jauh sekali mempercayai tuhan.. dan jauh sekali ikut ajaran Islam yang mahukan sikap toleransi dan hormat menghormati sebagaimana yang Rasulullah ajar dan menjadi "qudwah" seluruh alam.

Awal pagi telah berlaku sedikit kekecohan apabila ada beberapa orang yang tidak mempunyai pas kebenaran masuk cuba melepasi kawalan polis.

Ganesan kemudiannya mengumumkan beberapa peraturan baru yang dikuatkuasakan pada sidang dewan kali ini. Antaranya, gambar tidak dibenar dirakamkan, telefon bimbit juga tidak boleh dibawa masuk.

Ketika Zambry menjawab soalan ADUN Pangkalan Hulu, Tan Sri Mohd Tajol Rosli mengenai bajet 2010 menganggarkan defisit sekitar RM23 juta yang dikemukakan.

Kalau hati dah kotor dan jenis dengki dan khianat, Nga Kor Ming (Pantai Remis) sengaja menggunakan kamera walaupun tidak dibenarkan oleh Speaker. Beliau kemudiannya mengarahkan bentara untuk merampas kamera berkenaan. Rakan-rakannya dari DAP, Ngeh Koo Ham, Thomas Su dan beberapa yang lain kemudian tampil dan mula bertengkar.

Selang beberapa minit kemudian, perwakilan Pakatan Rakyat mula menganggu jawapan Zambry dan ADUN BN pula membalas - menjadikan sidang kecoh seketika dengan pertikaman lidah kedua-dua pihak. Inilah perangai hati 'kaudu' yang telah di tunjukkan ke jalan yang sesat lagi menyesatkan.

Kongsi Link Anda