Popular Today

Isnin, November 22, 2010

Apa salahnya lapor perkara sebenar!!!


Kenapa agaknya pembangkang mahu pertikaikan media arus perdana jika yang dilakukannya adalah melaporkan perkara sebenar [klik sini]..
Malaysian Insider melaporkan BN mengarahkan media dikuasai parti komponennya agar menerbitkan laporan ‘positif’, yang boleh memberi gambaran baik tentang parti pemerintah itu di samping terus-menerus memfokus kelemahan pesaingnya — Pakatan Rakyat (PR) — menjelang pilihan raya umum ke-13, yang dipercayai diadakan Mac depan.
Sebenarnya Malaysian Insider ini hanyalah merupakan suara proksi Pembangkang.. yang hanya mahu menimbulkan berita negatif terhadap kerajaan.. inilah yang pembangkang mahukan.. walaupun banyak berita yang dilaporkan pembangkang hanyalah aspek kecil sahaja.. tetapi berita hanya diperbesarkan.. sedangkan berita kejayaan kerajaan langsung tidak disentuh...

Begitu juga berita mengenai keadaan parti pembangkang.. ianya bukanlah satu pembohongan..
Isu keputusan Datuk Zaid Ibrahim keluar PKR secara tiba-tiba dan dakwaan kepincangan pemilihan langsung yang berakhir semalam. DAP juga menyaksikan perpecahan di dua negeri utamanya iaitu Perak dan Selangor.

Ketika pemilihan pucuk kepimpinan DAP Perak, kumpulan Ahli Parlimen Ipoh Barat M. Kulasegaran disapu keluar manakala pemilihan negeri Selangor akan berlangsung hujung minggu ini.

PAS pula masih mula pulih daripada kekalahan di Galas manakala pemimpin-pemimpin muda pula mempersoalkan keberkesanan barisan kepimpinan lama seperti Mursyidul Am PAS dan Menteri Besar Datuk Nik Aziz Nik Mat.

Rakyat tahu bahawa mereka bukan lebih baik atau hebat berbanding BN sebagaimana mereka dakwa..

Selain itu usaha-usaha Najib yang mahu membawa kembali pelaburan dan memastikan ekonomi negara berjalan lancar seiring dengan sasaran pertumbuhan tahunan enam peratus. Suku pertama tahun ini menyaksikan pertumbuhan 9.5 peratus tetapi dijangka merosot ekoran permintaan yang rendah.
Perkara yang disebut media perdana bukanlah pembohongan dan ianya fakta.. namun ianya adalah berita yang sangat menggerunkan pembangkang...

Pembangkang manganggap pemimpin BN semuanya bodoh tak pandai tadbir ekonomi.. dan mereka sentiasa mahu rakyat menganggap diri mereka lebih baik dari BN.. sedangkan apa yang mereka tunjuk hanyalah lakonan semata-mata..

Hakikatnya media pembangkang seperti Malaysiakini, Harakah, Malaysian Insider dan Suara Reformasi sebenarnya yang menerima arahan untuk sentiasa memberi berita positif mengenai Pakatan Rakyat.. lihat sahajalah berita liputan mengenai Pemilihan PKR yang kecoh seluruh negara sehingga timbul rasa tidak puashati terhadap kepimpinan mereka.. tetap media pembangkang masih memberi gambaran yang baikl terhadap proses pemilihan paling kotor dalam PKR..

Media pembangkang sebenarnya tidak berani untuk menceritakan keadaan sebenar pembangkang.. takkan mereka nak lawan bos...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SAPE LWN BOS PASTI KENE 'LIWAT'! SAMA ADA SEBELUM ATAU SELEPAS BERSAMA AL JUBOREE KEHKEHKEH

Kongsi Link Anda