Popular Today

Rabu, Mei 04, 2011

Kerajaan Selangor bazirkan RM 87 juta duit rakyat untuk pilihanraya kampung!!!


RM 87 juta atau lebih tepat RM 87,600,000 untuk pilihanraya Kampung!!!

Setiap pilihanraya Kampung akan menghabiskan RM 200,000 [klik sini]

"Terdapat 78 kampung baru dan "lebih 360" kampung Melayu di Selangor... Pilihan raya itu dianggarkan bakal menelan belanja antara RM100,000 hingg RM200,000 untuk setiap kampung" kata ADUN Seri Kembangan itu..

Apakah RM 200,000 boleh buat bagi setiap kampung.. sebuah balairaya, tadika, surau dan sebagainya.. dengan kata lain banyak pembangunan boleh dibuat untuk setiap kampung.. tetapi duit tersebut dihabiskan untuk buat pilihanraya..

Kenapakah setiap pilihanrya perlu makan kos sebanyak RM 200,000.. tidakkah ianya membazir wang rakyat!!! ini semua hanya nak membankrupkan duit rakyat.. persoalannya RM 200,00 akan pergi ke mana? kalau tidak ke poket kroni-kroni pemimpin Pakatan!!!

Apa faedahnya pilihanraya Kampung.. nak pilih ketua kampung?.. lepas pemilihan akan ada puak-puak.. maka perpecahan akan berlaku.. maka keadaan ini tidak berkesudahan.. bila masa kampung nak maju!!!

Jangan lupa juga bila ada pemilihan... rasuah boleh berlaku.. kerana ketua kampung pegang projek kerajaan tempatan.. manusia selagi ada kuasa ia pasti akan cuba dapatkan kuasa dengan apa cara sekalipun!!!

Hakikatnya pilihanraya Kampung dengan kos yang begitu besar pastinya akan membazir duit rakyat.. RM 87 juta itu boleh dibuat banyak perkara untuk melonjakkan ekonomi orang kampung!!!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bazir untuk mendapatkan ketua kampung yang benar-benar berkaliber tak pa jangan di bazirkan untuk kroni dan sedara mara dah le.. macam isu scorpean upppppsss!! jangan sebut najib marahhh!

Kongsi Link Anda