Popular Today

Selasa, Disember 16, 2014

Gerakan Anwarinas terus mencengkam dalaman PAS


Jika Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berundur, calon yang popular menggantikan beliau adalah Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man kerana tidak ada calon lain meskipun naib presiden popular Datuk Husam Musa, yang boleh menewaskan ahli Parlimen Marang itu jika berlaku pertandingan satu lawan satu.
Inilah maklum balas awal diperolehi daripada satu kajian yang dibuat di kalangan perwakilan dan akar umbi PAS.
Pengerusi Eksekutif Ilham Centre Mohamad Hisomudin Bakar memberitahu The Malaysian Insider, Tuan Ibrahim adalah calon popular dalam penemuan awal kajian terbaru yang dilakukan firmanya di kalangan perwakilan PAS seluruh negara yang kini menyelesaikan kajian di Perlis, Kedah dan juga Johor.
Persoalannya kenapa kajian ini dibuat.. bagi saya ianya satu tindakan untuk menekan Hadi meletakkan jawatan..
Ini yang dinamakan barua oleh Hj Hadi.. gerakan dalaman PAS yang mahu menjatuhkan Hadi.. walaupun ianya mengatakan ianya hanya pasukan kajian  bebas.. tetapi sebenarnya dia membawa pihak tertentu.." 
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/tuan-ibrahim-calon-pilihan-ganti-hadi-dalam-pas-kata-firma-kajian#sthash.w4FbEC9p.dpuf

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Buat la seberapa banyak kajian pun...klu dah bergelumang dengan puak syiah...libral...plural dan lgbt pas tetap jadi anjing parti dap dan pkr...

Tanpa Nama berkata...

Selagi pada pas dok terbelanggu dgn dasar2 paksaan pkr/dap maka selagi itulah pas tak akan ke mana. Silap hari bulan jadilah mcm serpihan pas yg lain spt hamim dan berjasa. Selagi ahli pas terus mengangkat gol pro anwar/dap dlm parti, rasanya makin jauh pas pegi melencong ke tepi & ke tepi... sehingga akhirnya menggelosor masuk dlm parit. Pas sebenarnya tersepit antara ideologi & cenderung kpd kuasa. Dan dlm keadaan begitu wujud pula puak2 yg dah x enteng dgn wala' kpd kepimpinan ulama. Pas kena berani, klau dpn umno bleh mcm singa kenapa dpn dap/pkr tak boleh??? Nak undi cina india??? sedang klau undi penyokong pas melayu belum tentu calon trutama pkr bleh menang. Fikir2kan la wahai ahlul pas.

Kongsi Link Anda