Popular Today

Selasa, Mei 06, 2008

Jangan tipu rakyat...

Kalau jika kita kecil dahulu di ajar, jika berjanji kita mesti tunaikan janji. Kalau tidak kita dianggap munafik. Nauzu billah min zalik...

Begitu juga kalau kita berjanji semasa pilihanraya kita juga mesti menunaikan janji... Kalau tak boleh buat kenapa berjanji. Akhirnya rakyat juga yang tertipu..

Laporan Utusan Malaysia yang menyatakan Kerajaan negeri pimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan Pas tidak akan menurunkan cukai taksiran sebanyak 20 peratus kepada rakyat Selangor seperti yang dijanjikan dalam manifesto pilihan raya umum 8 Mac lalu.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, keputusan itu dibuat kerana keadaan ekonomi Selangor ketika ini masih belum mencapai tahap yang memuaskan bagi membolehkan janji tersebut dilaksanakan.

Selain itu, beliau bimbang langkah menurunkan cukai taksiran akan menambah beban kerajaan negeri dan mengurangkan hasil.

Menurut Abdul Khalid, jika kerajaan negeri menurunkan cukai taksiran sebanyak 20 peratus untuk kediaman dan 10 peratus untuk premis komersial sebagaimana yang diikrarkan dalam manifesto Pilihan Raya Umum Ke-12, ia akan menyebabkan peruntukan untuk pembangunan-pembangunan lain di negeri ini tidak mencukupi.

"Saya tidak boleh beri jaminan untuk turunkan cukai pintu ini kerana lama-kelamaan penawaran tanah untuk pembangunan termasuk perumahan dan industri akan berkurangan dan terhad,"

Jadi apa kata rakyat?... PKR dah mula dah nak cari alasan.. Kalau nak janji tu pikir-pikirlah dahulu..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa nak buat...babi kan lebih penting dan lebih membawa manfaat kepada semua rakyat!

Kongsi Link Anda