Popular Today

Jumaat, November 21, 2008

SOKONGAN KEPADA PARLIMEN BLOGGERS MALAYSIA

Parlimen Bloggers Malaysia (http://perakbangkit.blogspot.com/)

Alhamdulillah. 20 November 2008 telah melakar Sejarah Malaysia. Parlimen Bloggers Malaysia diwujudkan. Sila rujuk ke blog Panglima Perang Cyber untuk sebarang maklumat lanjut.

Nampaknya, amaran awal tsunami serangan cyber ke atas barisan pembangkang telah dimaklumi. Jadi bersedialah semua bloggers pro pembangkang untuk memberikan respons bernas kepada Parlirmen Bloggers Malaysia. Marilah kita berforum secara lebih intelek dan kurangkanlah bahasa lucahan.

Kelemahan Pakatan Rakyat perlu diserlahkan agar umum mengetahui betapa lemahnya mereka di dalam memipin negara. Para politikus Pakatan Rakyat jelas hanya pandai berbicara namun omongan mereka kosong tongong. Rakyat terus ditipu oleh Kerajaan Pakatan Rakyat.

Ingatlah kepentingan rakyat mesti menjadi keutamaan. Jadi janganlah memimpin negeri Penang, Perak dan Selangor sesuka hati anda. jangan tipu rakyat! Jangan rampas hak rakyat! Jangan lelong tanah kami! jangan babikan tanah kami yang suci dengan simbahan najis Mughollazah.

Pemimpin Pakatan Rakyat diingat. Kamu telah membuat dosa dua kali. Pertama, kamu menipu rakyat dengan janji kosong semasa pilihanraya. Kedua, kamu merampas harta negeri ini untuk kepentingan kamu. Amat besarlah kebencian di sisi Allah kerana kamu tidak melakukan sepertimana yang kamu katakan.

Ya, Allah! Tumbangkanlah Kerajaan Pakatan Rakyat yang zalim ke atas kami semua. Sesungguhnya mereka telah menzalimi rakyat yang mana mereka telah diberikan amanah untuk menjaganya.

Laporan Konferensi Pertama Team Blogger Malaysia (http://penembak-tepat.blogspot.com/)

Selama ini semua blogger hanya melayari laman blog blogger lain dan bertukar komen.

Kini marilah kita bersama memulakan inisiatif baru untuk berbincang dengan lebih efektif dalam usaha menghubungkan sesama kita bersama dengan lebih pantas dan mudah.

Mulakanlah langkah setapak dengan menyokong usaha ini bersama.

Sebentar tadi (Jam 8.35 pm sehingga 12.25 am) 20 November 2008 berlangsungnya satu konferensi pertama bagi bloggers yang menyahut seruan blogger
Penembak Tepat"> Penembak tepat dalam usaha bersama untuk bergabung idea di Yahoo Messenger.

Antara bloggers yang sempat hadir adalah :-

  1. Panglima Cyber = penembak-tepat.blogspot.com
  2. Che Moq = che-moq.blogspot.com
  3. Zealforce = Pemerhati bukan blogger
  4. Sarfa MS = sarfarizmalsaad.blogspot.com
  5. Hakeem = sejarahmelayu.blogspot.com
  6. Cheguman = waadat.blogspot.com
  7. Ah Lang = perigijernih.blogspot.com
  8. Dato Seri Andalas = medan-info-kita.blogspot.com
  9. Dr Novandri = novandri.blogspot.com

(Nama dalam catatan Che Moq. Jika ada nama blogger yang hadir tetapi Che Moq tidak maklumkan diatas, sila tinggalkan mesej di dalam komen)

Ia satu inisiatif Penembak Tepat bagi merapatkan saf dan hubungan sesama blogger yang mana lebih cenderung mencintai hak, maruah dan keistimewaan bumiputera khususnya melayu yang tidak senang dengan :-

  1. Sikap pemimpin pembangkang Pakatan Rakyat yang mula menunjukkan belang dengan menggadaikan maruah dan hak melayu.
  2. Blogger Pakatan Rakyat yang menggunakan sumber palsu fitnah dan gosip di dalam penulisan mereka kepada pemimpin dan blogger lain.

Senarai mereka yang menyertai team ini akan diletakkan di dalam bloglist khas di blog masing-masing (usaha sendiri tuan blog untuk membuat bloglist baru bagi semua ahli group) khusus bagi ahli yang menyertainya.

Nama group akan dibincangkan di perjumpaan kedua malam ini jam 9 malam (21 November 2008). Antara nama awal yang telah dibincangkan sebentar tadi adalah Parlimen Blogger Malaysia, Angkatan Blogger Malaysia dan Team Blogger Negara. Semua ahli digalakkan dan dialu-alukan untuk memberi sumbangan idea tentang nama,logo dan slogan yang akan dibina.

Siapa yang layak untuk menyertai?

  1. Bloggers UMNO tidak kira dari penyokong pro Pak Lah, Najib, Muhyidin, Isa Samad, Muhd Taib, Ali Rustam, Khairy, Mukhriz, Khir Toyo atau sesiapa sahaja tidak kira di dalam dan luar negara.
  2. Bloggers neutral yang mahu menegakkan hak dan keistimewaan melayu dari terus dicabul.
  3. Bloggers Pakatan Rakyat yang sudah muak dengan perjuangan palsu parti pimpinan Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang dan Hadi Awang.
  4. Bukan Bloggers (akan dinilai penembak tepat)

Setiap ahli akan menziarahi blog ahli lain dan saling bekerjasama memberi komen dan pendapat tentang sesuatu isu atau masalah dan pandangan yang berlaku atau disentuh oleh team kita. Semua dialu-alukan berkongsi idea, pendapat dan cadangan sesama ahli.

Begitu juga jika ada blog yang dilihat tidak mengamalkan etika sebagai blogger terhormat maka kita akan gerakkan team ini bagi menegur beramai ramai tindakannya demi mengelakkan kesan yang buruk terhadap negara kita.

Di dalam konferensi pertama sebentar tadi, kelihatan usaha ini membuahkan hasil dengan visi dan misi ianya diwujudkan dapat dicapai dan berjaya memisahkan fahaman dan sokongan peribadi masing-masing demi berkongsi idea untuk menyerang Pakatan Rakyat. Semua forumer yang berbincang sepakat dengan memulakan sesi taaruf suai kenal, bertukar email dan laman blog untuk di masukkan ke bloglist, bersembang tentang tujuan bersama dan juga cadangan-cadangan menarik untuk dibawa ke konferensi kedua malam ini (21 November 2008)

Objektif utama cadangan penembak tepat selaku Speaker Dewan adalah :-

  1. Mengumpulkan blogger2 pembela negara
  2. Mempromosi blog blog team di blog ahli team.
  3. Memberi komen pandangan setiap artikel yang ditulis oleh team blogger.
  4. Melawan pandangan songsang terhadap usaha murni kerajaan serta mengkritik tindakan yang dirasakan tidak sesuai dibuat oleh kerajaan dengan berhikmah dan mauizah hasanah.
  5. Mengeratkan hubungan antara blogger utk pengaliran info maklumat terkini.
  6. Memastikan agama bangsa dan negara dikuatkan dengan team blogger harapan Malaysia ini.

Di harap dapatlah kiranya bloggers bersama memulakan langkah awal bersama dengan add email penembak tepat di bawah untuk memulakan gerakan membina rangkaian blogger negara Malaysia. Pada peringkat permulaan conference room di bawah YM panglimaperangcyber@yahoo.com akan digunakan sementara usaha membina medium perbincangan yang lebih baik akan dilakukan:-

Email Speaker Dewan : panglimaperangcyber@yahoo.com
Email Che Moq : utusan_che_moq@yahoo.com

Semua dijemput hadir ke konferensi maya kedua pada :-
21 November 2008 / 9.00 Malam

Perhatian : Sila add YM email speaker dewan untuk menyertai

Laporan oleh :-
Che Moq ( che-moq.blogspot.com )

Kongsi Link Anda