Selasa, April 14, 2009

Kaum Cina tidak puas hati dengan kenyataan Mahyuddin!

Nampaknya pemimpin Cina kali ini agak pesimis apa yang Mahyudin ulaskan mengenai sokongan kaum Cina kepada BN pada pilihanraya kecil bukit gantang yang lalu.

Ramai yang tidak puas hati apabila TS Muhyidin mengatakan kaum Tiong Hua tidak membalas budi... mereka juga tidak puas hati apabila disebut Kaum Cina punca kalah BN di Bukit Gantang!. walaupun itulah hakikatnya!

Pengundi bukan Melayu "tidak mahu dilayan seumpama pengemis" - apabila menjelang pilihanraya, mereka ditaburkan pelbagai projek pembangunan dengan harapan mereka memilih calon BN, kata jurucakap rasmi MCA.

"Bukan Melayu tidak suka dilayan seperti peminta sedekah, hanya ketika pilihanraya kecil, lebih banyak penaikan taraf jalan dilakukan, peruntukan kepada sekolah, NGO dan badan amal meningkat," kata ahli jawatankuasa pusat parti itu Lee Wei Kiat.

"Walaupun bantuan dalam apa jua bentuk kepada sesuatu masyarakat sentiasa dialu-alukan, pengundi ingin melihat ketekalan dalam peruntukan dan pengagihan kerajaan dan bukannya memuncak sewaktu pilihanraya kecil."

"Oleh itu, untuk memenangi semula hati masyarakat Cina, BN mesti melakukan lebih daripada sekadar menyumbang RM1 juta pada pilihanraya kecil," katanya

Itulah antara ungkapan oleh ahli jawatankuasa pusat MCA... apakah yang dimaksudkan dengan BN perlu melakukan lebih?... Ugutan ke? Amaran ke?... Apakah yang Tan Lian Hoe dan DR Ng Yen Yen buat ketika Pilihanraya Kecil Bukit Gantang tak cukup lagi...

Adakah BN sudah membuang banyak masa untuk membantu kepada mereka yang tidak patut dibantu... Adakah BN patut menolong untuk mereka yang tidak lagi mahu menyokong BN...

Sedangkan kaum Cina harus memahami, dengan mengundi PAS di Bukit Gantang tidak akan menyelesaikan masalah... jadi selepas ini... mintalah Nizar selesaikan masalah mereka... janganlah minta pada BN...

Jadi tidak perlu BN membuat program yang berjuta-juta untuk menghabiskan wang ringgit untuk membantu kepada mereka yang tidak meyokong BN... Tidak perlulah membuat sumbangan... bantuan.... minta sahajalah kepada PAS... sebab itulah mereka pilih PAS... Jangan salahkan BN... kerana tiada bantuan dan tidak menyelesaikan masalah...

"Amalan biasa (BN) menaburkan peruntukan tidak lagi membawa kesan kerana ramai yang melihatnya sebagai cubaan tidak bijak untuk meraih undi. Masalah mereka mesti ditangani berterusan dan menyalurkan peruntukan sewaktu pilihanraya kecil, tidak lagi berkesan dan meyakinkan," katanya.

"Masyarakat Cina tidak berpecah, mereka bersatu, setidak-tidaknya dari segi semangat apabila bersama-sama membuat sesuatu keputusan."

"Isu-isu yang lebih pokok seperti rasuah, penyalahguanaan kuasa dan kesaksamaan dalam kepemimpinan nasional dan sistem penyampaian kerajaan harus ditangani dahulu, barulah pengundi yang lari daripada BN pada 3 Mac 2008 akan bersedia kembali (bersama BN)."

Kita melihat politik licik kaum Cina... apa sebenarnya motif kaum Cina yang menyertai hampir semua parti politik di negara ini seperti MCA, GERAKAN, DAP, PKR, SUPP dan lain-lain... berapa banyak parti politik yang berteraskan kaum Cina?

Sedangkan kita mengetahui dan mereka mengakuinya "Masyarakat Cina tidak berpecah, mereka bersatu, setidak-tidaknya dari segi semangat apabila bersama-sama membuat sesuatu keputusan." Walaupun parti politik mereka banyak namun apa yang penting mereka membawa satu suara iaitu suara kaum Cina....

Apa yang dibuat kaum Cina ini yang tidak dibuat oleh kaum Melayu! mereka berpecah....
Itu yang TS Mahyudin katakan "Kebimbangan saya orang yang tidak menjadi penentu sudah menjadi penentu, orang Melayu yang majoriti sepatutnya menjadi penentu sudah tidak menjadi penentu"...

Suara melayu tidak bersatu walaupun melibatkan kepentingan kaum Melayu... tetapi berbeza dengan kaum Cina.. mereka tahu apakah kepentingan kaum Mereka....

Apakah sebenarnya isu-isu nasional yang dipertikaikan pengundi bukan Melayu termasuklah pengagihan tidak sama rata biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA), diskriminasi untuk masuk ke pusat pengajian tinggi, kegagalan pelaksanaan Dasar Ekonomi Baru (DEB) dan hak kebebasan berpolitik yang terhad adalah isu-isu utama..

Ataupun isu-isu utama kaum Cina terhadap UMNO ialah isu ketidakpuasan hati kaum Cina terhadap keistimewaan kaum Bumiputra!.. itu sahaja...

Sebab itu apa bila ada sebuah parti 'bangsat' (PAS) yang sanggup menjual keistimewaan orang Melayu seperti memberi geran tanah kekal, mengurangkan kouta kepada orang Melayu serta menggadai dan memcemar kesucian Islam seperti isu negara Islam, Hudud, kalimah Allah dan membenarkan orang kafir membaca ayat Suci Al-Quran mereka sanggup menyokong..

Apakah jika PAS kekal dengan isu Negara Islam dan Hudud mereka akan menerima sokongan dari kaum Cina... sebab itu PAS kini tidak bernai memainkan isu-isu ini didepan al-kafirun!!.... adakah PAS jika tidak memberi geran tanah kekal kepada kaum Cina mereka akan mendapat sokongan!..

Melayu patut jangan lupa bahawa sejarah Yahudi menakluki tanah Palestin kerana terdapat pihak yang memberi dan menjual tanah kepada kaum Yahudi di Palestin.. Kalau di Malaysia PAS ialah umpama mereka yang menjual tanah kepada yahudi di Palestin. Yahudi ada kekuatan ekonomi dan mereka boleh membeli tanah bangsa Palestin.. sehingga satu masa yang telah terlewat.. barulah mereka perasan bahawa tanah Palestin yang mereka duduk ialah milik Yahudi kerana mereka telah jualkan.

Begitu jugalah juga kaum Cina di Malaysia mereka mempunyai kekuatan ekonomi seperti Yahudi di Palestin untuk membeli tanah orang Malayu di Malaysia. Sedikit demi sedikit tanah orang Melayu di beli oleh kaum Cina.. jika dengan cara PAS ini sanggup memberi sanggup memberi geran kekal... nescaya tanah Melayu ini akan bertukar nama kepada tanah Cina.. kerana dengan geran kekal yang mereka berikan lama-kelamaan semua tanah ini akan dibeli oleh kaum Cina seperti Yahudi di Palestin!

Selepas itu dengan air mata darah sekalipun..sudah terlambat. Melayu akan menjadi pengemis dinegara sendiri seperti di Singapura!...

Adakah kaum Melayu mahukan pemimpin seperti PAS ini yang sanggup menjual bangsa dan agama demi kuasa!....

Di bukit Gantang jelas sokongan Melayu kepada PAS hanyalah 35% sahaja.... yang banyak menyokong PAS adalah kaum Cina dan India... kerana PAS sanggup menjadi lembu yang ditarik ke mana-mana.... PAS belum pernah merasai dikhianati oleh kaum Cina, dan tiada jaminan PAS tidak akan dikhianati!

Melayu perlu bersatu untuk menjadi penentu dalam dasar dan tindakan kerajaan dalam negara ini... namun ini semua terpulang kepada orang Melayu..... jika mereka menjadi penentu ataupun tidak!

16 ulasan:

bungaraya berkata...

Cuba kita perhatikan dari gulungan kaum manakah yang seronok menghadirkan diri dalam rusuhan dan demonstrasi jalanan. Kaum cinakah? atau melayu kah? Apabila memperjuangkan agenda bangsa, jelas kaum cina bersatu dan berpadu sesama mereka. Mengenai hal sekolah jenis kebangsaan cina umpamanya. Kadang pembelaan mereka terhadap bangsa mereka sangat menonjolkan dan membelakangkan semangat bangsa Malaysia kesluruhannya. Ini sangat perkauman sifatnya. Yang asyik memperjuangkan bukan perkauman ialah bangsa melayu. Mereka TIDAK SEDAR DENGAN CARA DEMIKIAN dimana mendatang kita akan kehilangan banyak perkara.

Panglima Perang Cyber berkata...

kenapa golongan minoriti seperti mereka dapat KEK yang banyak namun masih desak nak hak hak keistimewaan kita ?

Bila nak diajar golongan tidak bersyukur ini?

Jangan lembek sangat wahai pemimpin2 Melayu kita..

cuma lagi dua kali ganda bangangnya ialah apabila kesatuan melayu islam dipecahkan oleh orang islam dari parti pas dan pkr..

sebab tu kita tak bersatu...sebab kita dipecahkan oleh orang2 kita sendiri..

patutlah surah munafiqun satu surah utk jelaskan hal munafiq ini

awal baqarah lagi pun ada..


fikirkanlah wahai sahabat2 semua.

noi berkata...

hoi budak budak bodoh umno kalau dan bodoh tak payahlah nak berkomen duduk diam diam lagi baik

panchor07kb berkata...

sapo yang bodoh....??????
kamu tuh yng bodoh..tak dapt menilai mana yang benar,mana yang salah...
kmu manusia yang tak bersyukur dikurniakan otak tp befikiran sempit...
hancur PAS& PKR

Tanpa Nama berkata...

Kepada Noi, jenis-jenis kamulah yang merosakkan Islam dn Bangsa Melayu. Dahlah bodoh sombong pulak tu.

Tanpa Nama berkata...

NAK BAGI PUAS HATI P****ak APA LAGI???? KASI TABOH JE CINA CINA NI...

BANYAK SANGAT BAGI MUKA... MAKIN MELAMPAU PULAK...

SURUH ASIMILASI TAKMAU.. SEKARANG TUNJUK BESAR KEPALA...

YANG MENJILAT JUBUR DORANG SAMA JUGA BODOHNYA..

rahman,ahchong,muniandy berkata...

Kepada rakyat yang masih sayangkan Malaysia, janganlah disokong Pakatan Pengganas. Kerana setiap sokongan kepada mereka akan menghancurkan masa depan anak cucu. Setiap sokongan membawa kehancuran kepada Malaysia, menolak Islam sebagai Agama Rasmi malah mengusir orang Melayu daripada tanahair sendiri.

Bangkitlah wahai rakyat Malaysia dan bersatulah menolak anasir anasir jahat dan lindunglah kedaulatan Negara dan Raja Raja Melayu. Peliharalah agama Islam dan Perlembagaan Malaysia. Lindungilah anak anak dan keluarga kita dari pengaruh jahat mereka. Semoga Allah s.w.t melindungi kita dan negara daripada kejahatan mereka.

noi/moi berkata...

AKU INGAT BUDAK BALACI UMNO NI MAKIN CERDIK RUPA2NYA MAKIN BERTAMBAH TAK BERAKAI LEPAIH KALAH DAN KALAH LAGI.....LEPAIH NI KITA TENGOK KALAH LAGI KALAU ADA PRK TUNGGUUUUUU.......

Parpu Kari berkata...

KISAH BENAR, BACA DI SINI!

http://parpukari.blogspot.com/2009/04/suratkhabar-cina-lapor-berita-palsu.html

AnakPas berkata...

Noi..contoh yang baik adalah Singapura..U tahu bagaiman keadan Melayu di sana..nak jadi tentera pon pangkat paling tinggi yang cina beri adalah SARJAN..itulah PAP..adik beradik DAP...
Kamu tengok di Pulau Pinang dan diperak dulu..berapa exco melayu..patutnya sama banyak le..baru le tak perkauman..la ni exco Melayu bagi jaga exco Ugama..MB kuda je....yang lain topeng je..nak harapkan PKR..Rasuah lebih..macam fairuz dan banyak lagi..Dah tu tak tau dari man anuar ibrahim dapat bantuan kewangan..ikut cerita dari yahudi/amerika...

AnakPas berkata...

ko tau tak Noi..Melayu x sokong pon nizar..Melayu sokong nizar cuma 37% je..cuba fikir apa pasal cina nak orang Melayu berpecah..??Gunakan otak berikan 5 sebab??

taj berkata...

jika tpm berkata seperti apa yang dilaporkan pun sya rasa takde salahnya...kaum ni memang bersifat oppurtunis seepanjang masa dan tak pandai berterima kasih....jika mereka merupakan kaum yang majoriti mereka kawal habis semua bidang baik politik atau ekonomi..so i don't give a damn what they think...yang penting kita jangan menganiya kaum orang sudah.buatlah apa yang baik and nature will take its course.

PAS UNTUK SEMUA berkata...

UMNO yang BARAH sudah bertambah PARAH. Inilah tanda2 saat kematian UMNO sudah hampir tiba.

Ribut yang melanda UMNO pada PRU12 masih bergelora. Ditambah pula dengan taufan PAU yang baru lepas.

Nah, sekarang kesan nya sudah nampak nyata didua buah negeri - Perlis dan Terengganu, tidak mustahil banyah lagi negeri2 yang akan bergelora lagi.

Tanpa Nama berkata...

ini bukan bodoh lah noi.. ini kenyataan. cuba jelaskan apa kemajuan yang orang melayu dapat selama DAP memerintah Penang, Nizar memerintah Perak dan khalid memerintah selangor. Kau tau tak noi, nak buka PASTI kat tempat aku pun satu kampong kene hulurkan sumbangan tau. macam mana anak-anak melayu nak dapat pelajaran murah. ilmu al-quran tu bukan boleh dijual beli.

Baginda Reformasi berkata...

yang penting UMNO tak pernah menang! tanpa MCA dan MIC siapa lah UMNO... sekarang mintak UMNO jaga baik MCA dan MIC serta PRS... sebab tanpa mereka UMNO kurang kerusi dekat parlimen tau... kalau MCA dan MIC nak kuar BN gayanya terpakselah UMNO letak jawatan dari memerintah... separuh pun tak cukup... jadi berhati2 ye org umno...

Tanpa Nama berkata...

30% keperluan bumiputera untuk 27 industri telah dimansuhkan, orang cina kata untuk kompetitiveness, kebaikan negara. Sekarang bila orang bumiputera telah mengorbankan 30% itu, apakah balasan yang sanggup orang cina/india buat? Ada apa-apa cadangan yang di dengar yang menunjukkan mereka akan membalas, menutup sekolah cina/india ke? Takkk, tiada apa pun, senyap saja, malah DAP boleh cakap, ehh.. tak cukup lagi, buka lagi, buka lagi....

Kalau terus-terusan macam ini teruklah... satu pihak saja yang terpaksa berkorban sambil satu pihak lagi asyik mendesak saja. Kepada orang PR... bodoh lah kau, ptui....

Kongsi Link Anda