Selasa, April 07, 2009

'la tahzan!' jangan bersedih...

Terima kasih kepada semua yang telah berjuang bersama untuk memperjuangkan kebenaran.

Kepada yang menang diucapkan tahniah buatlah kerja tapi jangan angkuh..

Kepada yang kalah jangan bersedih, bukanlah kalah selamanya. Kena bekerja keras dan berdoa dan teruskan perjuangan untuk memepertahankan tanah Melayu yang tercinta hingga ke titisan darah yang terakhir.

Apa yang penting ialah tetapkan tekad kita, teruskan niat ikhlas kita..

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

yang kalahkan pun jangan angkuh dan menafikan faktor kekalahan. cuba muhasabah dan jangan bergantung kepada Tun M serta meminggirkan Tun A

RAJAWALI berkata...

UMNO & BN memang hina dan celaka .. masyarakat belum sedar lagi ,masuk lah PAS,DAP atau PKR, dah tau UMNO dan BN tak pernah bela rakyat,masuk jer PKR dan PAS, yang pasti nya terbela,sama rata ,hak rakyat di dahulukan pedulikan sultan.apa guna sultan kalau kehendak rakyat tidak diturut,biar rakyat yang tentukan siapa yang harus perintah,tak perlu ada sultan dah ketinggalan zaman..dah kuno amalan beraja ni,kalau boleh kami nak PRESIDEN, baru la sama standart dengan Singapore, mufti pun sama.maki jer pasal sokong UMNO & BN.

PAS & PKR adil.. perjuangan kan nama ALLAH.. orang lain pun nak pakai jugak nama allah .. tak kesian ker?beri la kristian peluang pakai nama ALLAH sekurang kurang nya senang nak berdakwah,kenapa orang UMNO CELAKA tak faham faham, "salah" kah nak bagi nama Allah pada kristian?
Apa yang Karpal King sebut tu memang betul Pemuda Umno memang celaka pasal sanggup hantar "2 peluru",
Pemuda Umno layak di gelar celaka pasal bukan 'ISLAM PAS',cuma anutan 'Islam UMNO'
"Islam & Melayu" PR tak terasa apa apa pun pasal memang layak di celaka kan Pemuda UMNO,
celaka PEMUDA UMNO berani masuk parlimen "PUKUL OKU" ,sial PEMUDA UMNO tunjuk samseng,baru jer nak 'tegur' Karpal KING dah di tuduh bertumbuk, penipu la PEMUDA UMNO ni, lain kali terus pegi tumbuk tak payah tegur, tak buat pun orang dah kata samseng ,Pemuda UMNO memang celaka pasal tak baling batu pada kereta kerabat raja,pemuda umno memang celaka lah.."pendek kata semua nama depan atau belakang ada UMNO memang celaka lah"


UMNO & BN memang celaka,pasal maki celaka pada en karpal king tu, pantang sangat hudud dilaksana kan..over my dead body kata karpal king, tapi sayang sekali kami PAS & PKR pada Karpal King..UMNO tetap celaka pasal pertahankan hak ugama & bangsa, cuba cuba la perjuangan kan hak sama rata..tak payah bagi anak2 melayu masuk Universiti melainkan ada stpm,HAPUSKAN MATRIKULASI, hapuskan sistem kuota,biar sistem merit ,

UMNO = malay and of course malay are PIG and they are stink! but remember this only apply to malay UMNO's,cause none UMNO's not consider as ultramalays. so there are not pig as umno pig's.

UMNO memang celaka ambil alih kerajaan secara merampas kuasa, kesian DAP selalu bahagi untung projek 90 % Nizar pulak dapat 10% , celaka hoii celaka UMNO dan BN baru 11 bulan PR perintah UMNO & BN ambil alih keraajan dengan cara paling hina,memang sial,tabur pasir dalam periuk nasi Nizar and the geng memang celaka UMNO & BN,

UMNO & BN memang celaka,kesian HINDRAF, sampai hati roboh kuil hindraf di "tanah haram",UMNO & BN memang celaka mengamal kan ethnic cleansing,bertambah celaka pasal kaum india yang pegang MAXIS,bertambah celaka lah UMNO & BN pasal biarkan ramai lawyer & Engineer dari kaum India,sial dan celaka UMNO & BN membantu sekolah jenis tamil,

UMNO & BN memang celaka pasal HINDRAF & DAP nak tuntut sama rata dengan hak bumiputra tak di layan,apa salah nya DEB di hapus kan sekurang kurang nya India dan cina boleh masuk ambik projek..setakat ambik sub buat jalan atau supply barang mentah yang 90% nilai dari projek apa la sangat,patut nya dapat 100% baru adil,

memang sial UMNO & BN ..hoiiii celaka kenapa nak pertahankan DEB, tengok contoh di Pulau Pinang sekurang kurang nya komisen projek dapat jugak 1% Guan Eng bagi pada melayu PKR,betapa "adil nya" Khalifah di penang ,UMNO & BN patut contohi khalifah yang satu ni,

Pasal kes YB Eli.takde kerja lain lah,mesti kerja UMNO & BN,biar la Helmi nak ambil gambar,YB Eli nak kangkang ker nak telanjang ker apa UMNO & BN peduli, salah ker nak tido dengan lelaki melayu?arghh memang celaka UMNO & BN nak zina pun tak boleh..

UMNO & BN lagi celaka tiru harapan baru untuk rakyat ke putrajaya 16 sept,last last idea tu di cilok oleh BN.
memang celaka sial lah...

UMNO & BN memang celaka,pasal bagi bantuan subsidi & duit poket pada nelayan,pasal tu la harga Ikan mahal, dah la minyak bagi bantuan duit poket bulanan pun dapat,memang sial lah UMNO & BN,

hoooii lahanat UMNO & BN kami tak mau dah bantuan dan hak istimewa selama ni takde apa yang istimewa, bagi sama rata jer pada kaum lain pasal melayu cuma 62% jer dalam malaysia, yang paling layak dan paling banyak perlu di bantu kaum HINDRAF,di ulangi kaum HINDRAF.

UMNO & BN jangan sesekali nak perjuangkan DEB,hapuskan pemilikan bumiputra 55% dalam pemilikan syarikat senarai awam di bursa saham..tu baru adil..faham tak!

Hoii celaka UMNO & BN kami nak lagi subsidi ,ambik lagi duit petronas,mana cukup setakat royalti jer..seboleh nya nak semua duit petronas biar minyak seliter 1.20,baru adil.

hoii UMNO & BN apa la sangat nak perjuang kan bangsa, apa ada pada bangsa,kami dah boleh jatuh bangun sendiri,sekurang kurang nya kalau susah ahlong dan tauke tauke cina boleh tolong.hapus kan bantuan MIKRO KREDIT,HAPUS KAN SEGALA BANTUAN PERNIAGAAN PADA BUMIPUTRA,APA PERLU NAMA BUMIPUTRA,TAUKE AHLONG KAN ADA,
hapus kan MARA, MARA langsung tak membantu anak anak melayu! Pasal MARA ada dalam DEB memang patut di hapus kan, hoii UMNO dan BN faham tak.. selagi kamu tak buat apa yang kami nak..akan kami fitnah akan keborbrokan kamu,sial punya melayu UMNO.

Tak lama lagi malaysia akan jadi seperti singapore dan hong kong di bawah PAS dan PKR yang dimunipulasikan oleh DAP...

Jangan tak percaya ...
Lihatlah dalam masa 10 - 15 tahun lagi...

Dan Amerika serta Yahudi adalah Pernasihat Utama Negara disokong oleh Mr. Anu-war...

Permaidani Dunia berkata...

kemenangan nizar di BG byk dipengaruhi dengan undi daripada kaum cina dan india..Jelas,kaum tersebut terpedaya dengan janji-janji manis anwar.

UMNO perlu bekerja lebih kuat.Saya juga berpendapat kelantangan Tun Mahathir Mohamed terhadap UMNO suatu ketika dahulu menyebabkan UMNO semakin hilang seri dan taringnya.Bukannya disebabkan pemimpin Pak Lah atau Najib..

Apapun kita jangan cepat goyah dan gelabah..

sekian..

BRO berkata...

Amboi rajawali ni marah betul ya!!!

Apa yg ko ckp tu mmg ada benarnya, tp ayat n gaya bahasa tu aku kurang setuju laaa..tp xpalah mmg macamtu la gayanya org yg dah biasa menang, tp kalah pula bila mana kemenangan benar2 di perlukan..
Tp walau apa pun kamu ttap saudara se islamku yg layak di diraikan perasaanya..
SAUDARAKU' KETAHUILAH SESUNGGUHNYA HANYALAH ISLAM YG AKN DI TERIMA OLEH ALLAHS.W.T...ISLAM YG DI AMALKAN SECARA MENYELURUH..BUKAN SEPARUH2 SEPERTIMANA YG DI AMALKAN OLEH KEBANYAKKAN MSYKT MELAYU KINI..PERCAYALAH HANYA ISLAM AKAN MENANG DI AKHIRNYA, DAN SIAPA SAHAJA YG BERSAMANYA AKAN TURUT SAMA MENANG DAN BERUNTUNGLAH SESIAPA YG BERSAMANYA...

kifli berkata...

ALHAMDULILLAH KEMENANGAN DAH PUN ALLAH KABULKAN DAN TERIMA KASIH BANYAK BANYAK KEPADA BLOGERS UMNO KERANA ANDA TELAH BANYAK MEMBANTU KEPADA KEKALAHAN UMNO LA TAHZAN.....TERUSKANLAH LAGI PERJUANGAN KALIAN SEHINGGA UMNO TERUS BERKUBUR.....TAKBIR...
ALLAHHUAKBAR
ALLAHHUAKBAR
ALLAHHUAKBAR
Amin YaRabbal,Alamin

ariry berkata...

slm...

agama n politik..aku tgk dh mcm agama nie xdak perananan dh....xdak peranan mmentuk peminpin yg ukhwah...

sal agama pun dh d politik kan...mcm2 isu brkaitan agama....

yg ulamak pun mcm dh xdak pegangan...tolak kiri mngiyakan...tolak kanan menidakkn.....

yg kite rakyat2 biasa....nk dgr sape lg nie?nk salahkn sape lg??

nk salhkn pemiminpin sal xprtahankn...atau nk salhakn ulamak sal parti d utamakn...

tgk baik lum tentu baik...ckp hebat lum tentu hebat....

la tahzan inaalah maana.....

Allah sntiasa ada tuk hambanye....tapi kite nk ada d masjid pun,jumaat pun kdg2....

aku xpaham ar....isu agama sensitif...tapi nk tegakkn tiang agama xdak yg sensitif plak...xdak plak org nk ambik kisah yg org muda2 remaja skang kurang berjemaah d masjid...

bila hal politik...remaja d dahulukn..coz remaja yg meminpin negara akn datang....

agama cam mane??

dlm dasar parti nie pari tuh perjuangkn agama bangsa dan negara....

tp pe yg d perjuangkn tuk agama?selain pertahankan agama islam pe lg yg d perjuangkn?? ckp cam best..haram itu haram ini...but isteri sebelah tudung xpakai xtegur haram plak aurat tuh....

agama dh mcm d dagangkn jak...aku xnpmk pun parti yg mpertahankn...ceramah politik,masuk hadis nabi saw.....abis ceramah slm dgn bkn muhrim....tuk politik agama d canangkn.....

dosa dan pahala syurga neraka Allah yg tentukan....

law yg haram tetap haram
yg hina jgn d hina
yg keji jgn d keji
yg bodoh jg d prbodohkn
yg cerdik jgn lagak cerdik
yg trpilih
jgn sampai org xpilih


sekadar luahan renungan...slm d pohon....maaf d pinta
wassalam....................

Tanpa Nama berkata...

menang dan kalah adat pertandingan..
laen kali kne bnyk lg le usehe..
meh tengok update terkini blog politik kat mesia

http://listblogpolitik.blogspot.com

PENASIHAT TIDAK RASMI MALAYSIA berkata...

Tanah di Sentul di beri oleh UMNO untuk dibangunkan kepada Yeoh Tiong Lay Corporation..

Depa nak bayar pampasan pada rakyat RM300psf ++.. YTL p buat condo 30 tingkat dan jual balik pada rakyat from RM300psf.. Bukan 30x ganda YTL nie untung..

Tanah sapa tergadai.. TANAH MELAYU

BPN ANAK HARAM berkata...

Ko sedap la kata la tahzan. dah masyuk duit.

Claim aku blom dapat. Haram jadah btol la korang makan sorang2..

Tanpa Nama berkata...

NI SEMUA ARTIKEL NAK MENYEDAPKAN HATI SAJA..

APAPUN AKU NAK NASIHAT PADA HANG!!

LAIN KALI JANGAN CELUPAR,ALLAH BALAS CASH!!

LAGI SATU NASIHAT AKU,ITUPUN KALAU KAU MAHU DENGAR.

HAMPIR SEPARUH DARIPADA EXCO BPN ADALAH PENGKHIANAT BANGSA!!

MEREKA NI MENYAMAR DAN BERTINDAK SEBAGAI BLOGGER DAN MENGELUARKAN KENYATAAN BERBENTUK REVERSE PSYCHOLOGY!!

TAK CAYA KE? LANTAK KAU LAH..

KALAU AKU JADI PRESIDEN BPN,AKU ROMBAK JE EXCO NI SEMUA..BARU ADA AKAI..

ADIOS

bungaraya berkata...

Orang-orang melayu diBukit Gantang khasnya dan Perak amnya telah menunjukkan yang mereka tidak lupa daratan. Tapi bagaimana dengan mereka dari kaum Cina dan India?????Inilah yang menyakitkan hati. Aku dah lama mengagak bahawa mereka tidak kisah samada BN lingkop ataupun tidak. Dimanapun parti yang menang, kaum mereka akan sentiasa terbela. Dan pembelaan kaum mereka lebih jika mereka penyokong Pakatan pembangkang. Maka pembangkanglah yang mereka sokong. Mana MCA dan MIC. Sudah berkubur pada pandangan mereka. MCA dan MIC sudah menjadi bahan sejarah dan hanya dipelajari disekolah sahaja. Percayalah. Dan pemimpin Negara mesti peka dengan sumber fakta nyata ini. Jangan beranggapan ini adalah rasa-rasa hati semata. Ia adalah kenyataan. Bahawa MCA dan MIC kini telah menjadi sejarah. Tak percaya tunggulah di Pulau Pinang nanti bilamana da PRK sekali lagi.

Kongsi Link Anda