Popular Today

Isnin, April 27, 2009

980 juta unit ASW bukan Bumiputra habis dilanggan dalam tempoh 3 jam 50 minit



JOHOR BAHRU 27 April – Sebanyak 980 juta unit Amanah Saham Wawasan 2020 (ASW 2020) atau 49 peratus daripada dua bilion unit yang diperuntukkan telah habis dilanggan dalam tempoh tiga jam 50 minit.

Presiden dan Ketua Eksekutif Permodalan Nasional Bhd. (PNB), Tan Sri Hamad Kama Piah Che Othman berkata, 49 peratus unit yang habis dilanggan itu adalah bagi bukan bumiputera, manakala unit untuk bumiputera masih lagi dijual.

Begitulah setiap kali Unit Amanah Saham yang diperuntukkan kepada kaum Bukan Bumioputra akan habis dilanggan. Tetapi bagi kouta untuk Bumiputra belum tentu lagi ianya akan habis dilanggan.

Bagi kaum bukan Melayu setentunya kekuatan ekonomi dan kemampuan kewangan mereka memang tidak boleh dipertikaikan lagi..... tetapi bagaimana untuk bumiputra?... jika tiada kouta yang diperuntukan nescaya keadaan akan semakin parah untuk mereka. Mereka akan tertinggal dan terus tertinggal... dan terus bersengketa dengan isu yang remeh temeh. Fokus untuk membangunkan bangsa sendiri bukanlah agenda utama tetapi agenda untuk mendapatkan kebobrokan kuasa walaupun terpaksa menjual maruah bangsa dan agama.

Bumiputra semakin terhakis kuasa dan hak mereka..... akibat kerakusan pemimpin mereka... bersatu tiada berpecah boleh...

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda