Isnin, Februari 02, 2015

Turun harga barang - Hanya dengan tekanan kepada tokey Cina


Jawapan Datuk Seri Ismail Sabri kepada Ketua Pemuda MCA mengenai isu Boikot Peniaga Yang Tidak Turunkan Harga Barangan Selepas Harga Minyak Turun:

Bagi saya, KP MCA sepatutnya terima kasih pada saya sebab menggunakan suara majoriti Melayu untuk 'pressure Chinese traders' turunkan harga, sebab majoriti  Chinese adalah consumers yang akan turut tertekan akibat harga barang tak turun.

Jika harga turun akibat pressure ini.. majoriti konsumer Cina juga akan sama-sama memperolehi faedah.

Sepatutnya KP MCA menyeru kepada consumers Cina untuk gunakan suara mereka untuk pressure traders ini.

Nampaknya Pemuda MCA tidak tahu priority siapa yg patut mereka lindungi.

Saya juga berpandangan KP MCA ini tidak mempunyai semangat BN kerana bersekongkol dgn DAP -  musuh BN dalam menghadapi isu ini.

Sebagai KP MCA dan senator dia sepatutnya menghubungi saya atau bertemu saya untuk mendapatkan penjelasan dan bukannya 'join forces' bersama DAP.

Perlu diingat kaum Cina juga akan terjejas sebagai pengguna dengan permainan traders ini.

13 ulasan:

mae berkata...

umno tak ada peranan ke untuk menghasilkan pembekal/pemborong melayu/muslim/bumiputera ? lembab sangat lah.

Tanpa Nama berkata...

Eleh, orang melayu pun susah jugak bila semua kedai cina tutup. Korang tengoklah nanti pasti orang melayu mengeluh apabila semua kedai-kedai dan bengkel-bengkel kereta milik cina ditutup sempena CNY. Siapa cakap melayu tak perlukan cina ?

Tanpa Nama berkata...

Kepada pemilik kereta dan motorsikal,

Pastikan kenderaan anda berada dalam keadaan baik dan tidak mengalami kerosakan semasa cuti CNY kerana ketika itu semua bengkel cina ditutup. Sekian dimaklumkan.

Tanpa Nama berkata...

SOLIDARITI untuk Datuk Seri Ismail Sabri.
arjuna waspada
changkat lobak.

Tanpa Nama berkata...

huh? itu pun keja UMNO atau mana2 jabatan ke? sendiri mau berjaya, sendri usaha la bro... malu la... Cina semua dapat kelulusan MCA atau DAP ke baru layak jadik pemborong/pembekal? cakap mcm hapa ntah lu ni... yup, kami sedang prepare untuk kempen depa untuk turunkan harga barang2. Melayu habis kuat jadik tahap peruncit je (yg tak mampu control harga pun). so? nak tunggu lagi n salahkan org lain? SEKARANG!!!

Tanpa Nama berkata...

nanti kita buatkan satu blog sebagai option produk2 atau pusat2 servis yg selain Cina, yakni India dan melayu. so? fair kan? bukan apa, sebab mamat ni kata kita takde pilihan. puih.,...

Tanpa Nama berkata...

Siapa ckp.kedai melayu dah berlambak dah

Tanpa Nama berkata...

Kp mca kena sedar diri sikit,brp peratus aje bangsa dia yg undi bn pd pru 13 dulu.jgn lebih lebih sgt.

UMNO PARTI PENJARA berkata...

....


(( Loceng Amaran!! ))- Selepas Penjarakan Anwar. UMNO Bersiap Sedia Untuk PENJARAKAN Azmin Dan Wan Azizah Pula!!!??

Sumber Berita


>> Klik Di Sini <<



(( UMNO Penjara Anak Muda )) - Anak Muda Sangat Marah Dan Berdendam Dengan UMNO...

Sumber Berita


>> Klik Di Sini <<



Gambar Dan Video Anwar 'Diseksa' Di Penjara Akan Diedar Dan Diprotes Habis-Habisan!!!

Sumber Berita


>> Klik Di Sini <<



Rakyat Malaysia Sokong Azmin Jadi PM...Tolak Parti PENJARA UMNO

Sumber Berita


>> Klik Di Sini <<

Tanpa Nama berkata...

ok je aku antar bengkel melayu. nak tak nak je carik. tp kalau dah mentality kena jajah mmg la cakap takde cina tak bleh hidup.

jentayu

Admin SpotTheBloggers berkata...

Salam. Blog ini dipautkan ke spotthebloggers.blogspot.com .Mohon email kepada spotthebloggers@gmail.com sekiranya tn membantah. TQVM

IBU HAYATI berkata...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

IBU PUSPITA berkata...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Kongsi Link Anda