Rabu, Julai 22, 2009

Bukan Melayu kumpul kekayaan, Melayu berpolitik tak habis-habis

Perihal bukan Melayu.. semakin hari semakin kaya...

Orang ramai tidak melepaskan peluang untuk melanggan baki sejumlah 1.6 bilion unit Amanah Saham Malaysia (ASM) yang diperuntukkan kepada bumiputera yang ditawarkan untuk semua kaum semalam. Peluang kepada semua kaum sentiasa diberikan oleh kerajaan.


Perihal Melayu.. politiking tak habis... semakin hari.. semakin berpecah.

Orang bukan Melayu sibuk cari kekayaan, Melayu pulak jadi barua demonstrasi akibat Parti Politik Pembangkang... macammana Melayu nak kaya.... berpolitik siang dan malam..

Lihat ulasan Tun Mahathir dalam catatan terbarunya bertajuk -kaki dalam kasut "Tokoh bukan Melayu yang cuba duduki tempat Melayu (in the shoes of the Malays) jika ikhlas, akan rasa kekecewaan Melayu melihat hampir semua perniagaan dan perusahaan serta kekayaan yang diperolehi darinya dimiliki oleh bukan Melayu. Segala estet rumah mewah juga diduduki oleh bukan Melayu. Sikit benar orang Melayu yang tinggal di estat mewah ini. Lebih ramai yang tinggal di kawasan setinggan."

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Entah2 ada diantara mereka2 ni yg diupah oleh geng2 underworld untuk membersihkan duit2 haram...siapa tahu .. segalanya mungkin..

Tanpa Nama berkata...

cina juga berpolitik tetapi mereka berpolitik secara professional. mereka sesama mereka juga ada perselisihan pendapat tetapi bila bab ekonomi ni..mereka bersatu.

saya bekerja dengan syarikat yang dikuasa olih orang cina. bila mesyuarat, mereka hentam dan saperti hendak bertumbuk...tetapi bila malam hari mereka .."yam seng" dan berpelukan sesama sendiri.

terfikir pulak aku kepada bangsaku..kalau melayu lah mesyuarat sebegini..dah sah tak bertegur sapa...silap haribulan main "black magic" (bomoh)pula.

Serupa le dengan wee chee keong ni...mereka ni main wayang cina saje...

tetapi melayu yang BODOH...

MELAYU BODOH..nak marah ke..nak hentam ke...tetapi ini lah hakikatnya.

Tanpa Nama berkata...

betui,betui
melayu ni nak politik semua
sampai ke sukan pun politik
yang org politik nii pun satu
semua depa kena jadi ketua
persatuan sukan pund depa,pers petani pun depa
pers.pertani depa juga
pers ahli perniagaan depa juga
belia pun depa jugak
semua lah.
kalau ada persatuan yg mewakili org melayu,mmg akan ada ahli politik yg dok di atas
puak cina tak mcm tu.ahli politik dok dalam politik saja
persatuan2 depa akan diwakili oleh ahli2 yg betul ahli sahaja.pasai tu depa kuat

مَعهَدين الُمعلمْ berkata...

hahha..
cm nela sesetengah melayu jadi kaya melampau2 walaupun sekejap sahaja menajdi orang penting kerajaan..

Khir Toyol jadi MB selangor 8 tahun tapi leh buat rumah harga 24 juta..

gila babi..

Nik Aziz jadi MB 5 penggal tapi dop umah buruk jer..

eXception berkata...

nak wat cmne, bukan melayu peralatkan melayu jd barua anjing mereka... kesian melayu pas, jd anjing... anjing DAP...

eXception-Bukan Sekadar Blog Picisan

eXception berkata...

Khir Toyo beli rumah pakai duit bank. Dia buat loan... Bukti da terang dan nyata dia tunjuk surat loan... Tlg la jgn nak putar cerite tu lg... boring.... dah berkarat...

Kongsi Link Anda