Khamis, Julai 09, 2009

PPSMI - soalan bodoh dari PKR

Mengecewakan atau menakutkan PKR?

"Yang mengecewakan ialah kabinet memutuskan penamatan dasar ini, akan berkuatkuasa pada 2012 dan bukannya serta-merta mulai tahun depan. Kenapa mesti ditangguh selama tiga tahun, tidak diterangkan oleh menteri pelajaran," katanya.

Tahun 2012... tahun pilihanraya Umum ke -13..

Aku rasa jawapan ini budak sekolah pun jawab... bila nak adakan dasar PPSMI pun secara berfasa, nak tamatkan pun secara berfasa lah... sehingga buku teks, modul pelajaran, guru semua tersedia apabila tamatnya PPSMI...

Mungkin juga menakutkan PKR ialah mereka tiada isu PPSMI pada pilihanraya Umum ke-13..

Soalan bodoh dari PKR...

2 ulasan:

Gedung Akal berkata...

Kah..kah..kah..
Melayu memang bebal dan bodoh.
Ada ke patut bahasa Inggeris tak mahu belajar..tak mau jadi bangsa maju ke?
kah...kah..kah..kah..
cuba tengok pilem tamil...tak kisah campur aduk bahasa tamil dan english...kah..kah..
adakah mereka nampak bodoh? tidak..mereka lebih bijak dari melayu...kah...kah..kah.. Lihatlah penutur Tamil di Malaysia ini...mereka lebih suka bercakap english dan mereka hebat! kah...kah..kah..kah..Melayu memang bodoh tolak bahasa inggeris dalam sains dan matematik.
Melayu nak jadi bodoh macam orang Perancis danJepun juga...Melayu tak mahu jadi orang Tamil yang bangga cakap english..Melayu bodoh..kah..kah..kah..

kahhh..kah..kah..Melayu bodoh

bungaraya berkata...

Gedung Akal lagi tak ada akal. PKR sekaligus hilang akal. Itu sebablah kerajaan pada mulanya berat hati nak mansuhkan PPMSI. Kerana kita telah banyak membuang masa dan wang ringgit serta tenaga lahir dan bathin untuk merealisasikan PPMSI. Tiba-tiba nak mansuhkan. Mansuhkan PPMSI bukan macam buang tahi kat hidung Gedung Akal hang!!!

Kongsi Link Anda