Popular Today

Selasa, Ogos 18, 2009

Perangai Nik Aziz sama macam Firaun

Laporan berita hari ini menyebutkan Nik Aziz sekali lagi membuat kerja tuhan... iaitu menghukum orang masuk syurga atau neraka.

Laporan Bernama, "Islam bawah Umno tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasar perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka," kata Nik Aziz.

Begitulah mudahnya Nik Aziz mempermainkan hukum Allah SWT seumpama dianya 'tuhan' yang menentukan siapa masuk dan siapa tak masuk syurga. Sedangkan Allah SWT itu maha Pemurah dan Maha Penyanyang... Syurga itu ialah milik Allah SWT.. amal baik umat Islam bukanlah sesuatu yang pasti kerana masuk syurga hanya merupakan ehsan dari Allah SWT kepada hambanya. Begitu juglah neraka...

Apabila seorang manusia angkuh berlagak tuhan.. pasti kita tidak akan melupakan 'Firaun' yang menggap dirinya tuhan.. begitulah Nik Aziz dan Firaun sama sahaja... urusan tuhan yang menentukan siapa yang masuk syurga dan tidak. Manusia adalah hamba yang diperintah untuk beribadah kepada Allah ... Firman Allah SWT yang bermaksud 'tidak kau utuskan manusia dan jin hanya untuk beribadat kepadaKu'

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nik najis ni bukan sama macam firaun...tetapi memang FIRAUN..

inilah yang dikatakan dunia hampir kiamat...

1) DAJAL sudah berada didunia ini..salah satu daripada dajal ialah... ehem ehem..

2) bila tergelincir nya lidah ulamak.. dll..

fatwa dikeluarkan ikut sesedap rasa hati saja...

takebeer ...takebeer..takebeer

eXception berkata...

Nik Aziz dah merampas hak Allah SWT... Hanya Allah yg berhak menetukan ke mana kita di akhirat nanti...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

KHAIRUL NAZRI berkata...

Jika dibandingkan N.Ajis dengan paderi-paderi kristian, mereka mempunyai kesamaan yang amat nyata iaitu boleh menentukan seseorang itu layak masuk syurga mahupun neraka.

N.Ajis melihat sesiapa yang tidak sealiran dengan pemikirannya dianggap tidak layak masuk syurga.

Namun, pada hemah saya, kita sebenarnya boleh melihat siapakah didunia ini yang layak ke syurga dan N.Ajis bukanlah dari kalangannya.

Take Beer, Pok Nik....

UMNO PARTI PENJARA berkata...

Sepatutnya Nik Aziz kena tunjukkan akhlak yang baiki :-)













Komuniti 1 Malaysia
>>>http://Blog1Malaysia.blogspot.com

UMNO PARTI PENJARA berkata...

Yang baik ..... :-)

Tanpa Nama berkata...

Itu reaksi Nik Aziz kepada kenyataan TPM bahawa undi atau masuk UMNO pun boleh masuk syurga. Awat tak bagi komen pasai muhyiddin cakap? awat..Muhyiddin cakap betoi ka? Kalau Nik Aziz dikatakan firaun, Muhyiddin pun sama jugakk.

sri hartamas

ntah laaa..... berkata...

gua setuju dgn TPM dlm NTV7 semalam , serahkan pada ahli agama utk tentukan krn ia ada kaitan dgn masalaah AQIDAH... so buat la debat terbuka utk saksikan kebenaran...

Tanpa Nama berkata...

Ungkapan tersebut tidak sepatutnya diucapkan oleh seseorang yang digelar Tok Guru.Syurga atau neraka tidak ada kena mengena langsung dengan UMNO atau Pas.UMNO atau Pas hanyalah parti politik.Inilah masaalahnya kalau politik dicampur aduk dengan ugama.Agama dan politik adalah dua perkara berbeza...jadi tak bolehlah manusia yang menentukan seseorang itu masuk syurga atau neraka.Kalau UMNO dikatakan mengamalkan Islam palsu,kenapa baru sekarang perkara ini dibangkitkan???Umur UMNO dah berapa puluh tahun??Kenapa tidak dari dulu lagi dibangkitkan??Ini semua sebab pilihanraya kecil...tak ada modal nak cakap..jadi cakap main lepas saja..orang yang tidak warak pun tahu kenyataan Nik Aziz itu tidak betul...Apa hukumnya memfitnah sesama Islam?? Ya Allah Ya Tuhan ku...tunjukanlah aku kejalan yang benar...Amin.

Tanpa Nama berkata...

dah lama isu ini dimainkan nik ajis.. cuma org yg tolol dan buta mata hati yg selalu menafikan.. diapun belum tentu lagi masuk syurga.. jgn gunakan agama untuk capai matlamat parti. tapi gunakan parti untuk mencapai matlamat memperkasakan agama. umno-guna parti untuk kepentingan bangsa dan agama, pas-guna islam untuk kepentinagn diri dan parti. Paham! bukak minda dan skop pemikiran.

zul hasrul
uitm shah alam

Kongsi Link Anda