Popular Today

Rabu, Oktober 14, 2009

Fokus Najib - Penuhi kepuasan rakyat keutamaan saya

Hari ini, Datuk Seri Najib Tun Razak sekali lagi menegaskan usaha memenuhi kepuasan rakyat menjadi keutamaan buat beliau dalam melaksanakan tanggungjawab sebagai Perdana Menteri.

"Setiap pemimpin ada stail masing-masing. Saya tidak tahulah apa stail yang orang lihat yang ada pada saya tetapi saya sudah gariskan bahawa apa yang saya buat adalah untuk memenuhi kepuasan rakyat.

"Ini yang saya utamakan dalam gerak kerja yang saya akan lakukan,” kata Najib yang juga Presiden Umno semasa wawancara eksklusif dengan Bernama di pejabatnya sempena perhimpunan agung UMNO.

Najib yang bergiat aktif dalam politik selepas kematian bapanya Tun Razak Hussein Perdana Menteri Kedua, turut ditanya sekiranya beliau melihat ada persamaam antara cabaran politik semasa dengan apa yang dihadapi arwah bapanya yang mengharungi cabaran membangunkan negara selepas pilihan raya 1969 yang dicemari dengan rusuhan kaum pada 13 Mei.

"Ia memang satu krisis, malah hanya ada dua krisis utama dalam sejarah negara, iaitu pada tahun 1969 dan 2008,” kata beliau yang merujuk kepada kemerosotan sokongan ketara yang dialami oleh Barisan Nasional pada pilihan raya umum tahun lepas.

Ulasan AB

DS Najib berulang kali menyatakan bahawa rakyat adalah keutamaan beliau. Mungkin ini adalah cara tersendiri berliau dalam memimpin negara sebagaimana yang diwarisi oleh bapa beliau Tun Abd Razak. Kini rakyat mula merasai sentuhan TS Najib dan kesungguhan untuk memenuhi kehendak rakyat.

Kita nampak bahawa BN sentiasa bersungguh-sungguh untuk membantu rakyat.. tidak sebagaimana Pakatan Rakyat... nama sahaja pakatan RAKYAT, tetapi apa sebenarnya program mereka untuk membangun dan mebantu rakyat. Cakap berdegar-degar tetapi macam tin kosong.. semua janji palsu sahaja.... apakah yang rakyat telah menikmati hasil dasar Pakatan Rakyat... tiada?..

Apa yang dilihat sekarang pemimpin Pakatan Rakyat lebih sibuk menyalahkan orang lain dari membantu rakyat. Isu dalaman sesama mereka pun masih tidak dapat di selesaikan.

- BERNAMA

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda