Popular Today

Selasa, Disember 29, 2009

Gimik murahan PAS Kelantan - Bukan Melayu Islam bakal MB Kelantan?

Berita baik buat bukan Melayu Islam untuk membuat permohonan menjadi Menteri Besar Kelantan... Mungkin inilah model yang dianggap terbaik bagi PAS untuk populariti PAS Kelantan.

Ini adalah modal politik semata-mata bukan berkaitan dengan melaksanakan hukum Islam pun... jika tidak masakan pelantikan MB bukan Melayu Islam PAS hanya buat di Kelantan sekarang bukan 19 tahun yang lalu dan bukan juga hendak dibuat diseluruh negeri yang ditadbir oleh PAS atau bersama rakan PAS..

Kerajaan Pas Kelantan sedia meminda Undang-undang Tubuh Negeri bagi memberi peluang kepada orang bukan Melayu yang beragama Islam menjadi Menteri Besar.

APalah nak kecoh sangat, jumlah pengundi Kelantan tahun 2008, 751682 pengundi,

Dengan jumlah pengundi bukan Melayu hanya kurang 10% dari keseluruhan pengundi Kelantan.. mereka telah pun diberikan keistimewaan.. itupun jika diukur jumlah keseluruhan pengundi bukan Melayu di Kelantan.. namun jika diukur dari segi jumlah pengundi Bukan Melayu bergama Islam.. mungkin jumlahnya akan lebih kurang dari 3% (agak-agak je) jumlah keseluruhan pengundi kelantan. Jika kerajaan Kelantan boleh keluarkan stastistik sebenar berapa jumlah pecahan pengundi Kelantan Keseluruhan khasnya Bukan Melayu Islam..

Nampak kecik sangat je pun.... itupun terhad kepada bukan Melayu yang Islam dan tidak Islam pun tak boleh..... sedangkan PAS nak berbincang tentang negara Islam dan hukum hudud pun takut dengan DAP dan PKR...

Inikan pula nak mengharap politik murahan ini diterima bukan Melayu....

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda