Popular Today

Khamis, Disember 31, 2009

Kes Dr Rosli melarikan diri - Islam semakin hancur di bawah PAS!

Sangat pelik, janggal dan memalukan apabila penguatkuasaan keputusan Mahkamah Syariah terhadap pasangan yang diperintah tinggal berasingan tidak dapat dilaksanakan kerana tidak mendapat arahan bertulis daripada Mahkamah Syariah.

Begitulah hukuman hanyalah sia-sia semata-mata jika manusia gagal Melaksanakan.. dan memalukan pihak yang gagal pula Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JHEAIK) tidak boleh menyerbu atau menangkap.

Kenapa lembap sangat Mahkamah Syariah kelantan untuk mengeluarkan arahan penguatkuasaan... memang betul apa yang dikatakan bapa Mertua Dr Rosli,
"Saya pelik dengan tugas JHEAIK, mereka sepatutnya bertindak kelmarin lagi untuk menahan pasangan ini kerana Mahkamah Syariah telah mengeluarkan waran mufarakah sejak 9 November lalu," kata Mohd Noor.

Tempoh 9 November hingga 29 Disember 2009, merupakan tempoh yang lama iaitu 50 hari... takkan disebabkan beliau (Dr Rosli) Ketua Pemuda PAS negeri maka arahan mahkamah boleh dilewat-lewatkan.. Dan sangat memalukan pasangan yang telah diarah mufaraqah ini ditanggap masih tinggal sebumbung bersama-sama...

Jika tidak boleh membuat serbuan, tidakkah Patut JHEIK turun ke bawah memberi nasihat kepada pasangan terbabit... namun apa yang berlaku tiada seorangpun anggota atau pegawai JHEIK yang turun untuk memberi nasihat... atau nasihat pun tidak boleh.. bukankah 'Ad Din Nasihah'.. agama itu nasihat!!!

Dimana peranan Amal Makruf Nahi Mungkar JHEIK.....

Jadi apakah peranan JHEAIK... terhadap pasangan mufaraqah yang tinggal bersama sahaja... Islam dipandang hina kerana ada Mahkamah dan Jabatan Agama yang sepatutnya melaksanakan Islam dengan adil dan berkesan...

Setelah apa yang berlaku sekarang apakah mahkamah syariah masih tidak akan keluarkan surat arahan penguatkuasaan terhadap Dr Rosli lagi..

Namun jika dilihat perkara ini patutlah Mat Sabu terlepas dakwaan Khalwat dengan bini orang iaitu Normah!!!! semuanya gara-gara campurtangan politik PAS terhadap sistem Mahkamah Syariah Kelantan.... semuanya kerana Islam dilaksanakan secara tidak adil dan berkesan...

Sebab itu Islam semakin hancur di bawah PAS!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini Lah perangai dan gelagat ahlul2 syurga mak bapak Nik Najis yg punya, mereka2 kalau sudah mengawan kalahkan anjing dan babi, tak kira harami atau berdosa, lobang taik, lobang najis, lobang binatang mana sekali pun, kalau sudah gian macam Aljuburi, tebai jelah. Pak Lebai2 orang PAS kalao sudah gian, isteri dalam pantang pun mereka tebai, nilah perangai ahlul2 syurga Nik Najis. Sungguh menjijikan dan terkutok ikut perangai Tok guru mereka dan idola mereka lah iaitu Nik Najis dan Aljuburi. Inila sudah terang lagi bersuloh Parti Ajaran Songsang, parti yg rela jadi barua kepada komunis dan Yahudi.

Kongsi Link Anda