Popular Today

Selasa, Februari 09, 2010

Hari kelima : Peguam semakin merapu, Karpal mohon tangguh lagi

Berapa kali mahu ditangguh kes liwat ANuwar...

Peguam merapu ANuwar Aljubur, Karpal Singh memohon penangguhan bagi menjawab afidavit jawapan pihak pendakwaan berhubung status hakim. [rujuk sini]

Semalam, Anwar memohon supaya Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah menarik diri daripada mendengar kes liwat itu.

Ia berikutan keputusan Mohamad Zabidin menolak bantahannya berhubung artikel, gambar dan keterangan gambar mengenai kes berkenaan yang disiarkan Utusan Malaysia.

Tindakan ini adalah niat jahat sebagaimana kata maharaja blogger

Oleh kerana telah dapat mejangkakan permohonan itu akan ditolak maka Karpal Singh cuba menyekat perjalanan Mahkamah dengan menimbulkan prasangka buruk awam terhadap pendakwa dan juga hakim.

Tindakan Karpal itu selain dari bertujuan melengahkan perbicaraan adalah juga untuk memburukan sistem perundangan negara ini kepada dunia.

Mahkamah telah pun sejak dua tahun yang lalu menunjukan tolak ansur, menangguhkan kes ini berulang kali sehingga dianggap tidak adil kepada mangsa yang membuat pengaduan diliwat oleh Anwar. Apakah Anwar sahaja yang malu dan pemuda ini tidak tahu malu dengan anggapan buruk terhadapnya tidak dibersihkan oleh mahkamah.


Peguam ANUwar tidak berminat untuk membicarakan kes ini, mereka lebih suka kepada sensasi dan menarik perhatian media.. daripada proses keadilan dapat dijalankan. Inilah niat jahat mereka..

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda