Isnin, Mac 22, 2010

GST : Pakatan Rosak tiada pendirian!!!

Buat salah tak pun buat salah.. memang dah inilah dasar pembangkang setiap yang kerajaan buat tiada yang betul..

Apabila kerajaan mahu laksanakan GST mereka kata GST akan bebankan rakyat, rakyat akan membayar lebih banyak cukai dan sebagainya... inilah yang dicanai oleh Pakar GST negara lebih pakar dari Pakar ekonomi seluruh dunia iaitu Mahfuz Omar!!

Tapi apabila kerajaan tangguh mereka juga kata kerajaan tidak serius, membebankan pelabur yang telah bersedia dan memburukkan imej ekonomi negara.... ini juga kata ANUwar ALjubru and the freinds...

Seorang mangkuk bernama mahfuz kata tak payah sebab nak hasut rakyat sebagi pengguna.. seorang mangkuk lagi ANuwar Aljuburi And Kronipula nak hasut kumpulan peniaga.. sekarang siapa nak rosakkan masa depan ekonomi negara?..

Rakyat pada hakikatnya hanya akan mengikut sahaja jika tiada pihak ketiga yang menghasut..

kerana kalau diikut cakap pembangkang memang cakap berbelit-belit macam kel*ng!!.. dia setuju dan dia juga bantah.. Tindakan pembangkang bukanlah untuk kepentingan rakyat.. sebab pembangkang sendiri tak konsisten tentang GST ni..

apa sebenarnya pendirian pembangkang tentang GST ini... mahu GST atau tidak... cakap jangan berbelit!!

Bagi pembangkang, GST ke, Ekonomi ke, pelabur ke.. semuanya hanya mainan politik mereka.. tetapi bagi kerajaan, ini ialah komiten kerajaan..

Sebab itu tindakan kerajaan BN sangat tepat bahawa 'kesungguhan politik' kerajaan ketika ini adalah mendahulukan kepentingan rakyat dengan memberi penerangan secara mendalam sebelum kerajaan melaksanakan sistem GST bagi menggantikan cukai jualan dan perkhidmatan (SST) yang diamalkan ketika ini.

Rakyat kini dikelirukan oleh pembangkang mengenai GST ini... jadi leoklah kerajaan.. 'thoma'ninah' sekejap.. hehe... rehatkan minda rakyat supaya jelas mengenai GST!!!.

2 ulasan:

Perompak Cinta berkata...

Pembangkang ni selagi ada topik,selagi tu nk dicanaikan..al maklumlah..perjuangan pertama adalah menjatuhkan kerajaan.dah dpt kerajaan.warganegara di "asing"kan..

GST ni bagus untuk negara.dapat memajukan balik negara yang ekonomi yang kian merosot ni.kalau taknak negara tergadai pada US. supportlah kerajaan.ni tak,nk sangat sokong pembangkang.org suh mkn taik,mkn.org suh terjun bgnn,terjun.

Kira bagus lah tu kerajaan tangguh.tujuan de mmg jelas.Rakyat didahulukan. apa2 hal kan kena kaji apa yg patut dah tak patut diterima oleh rakyat.Bukan dari pemimpin pelobi..

Aspirasi berkata...

Perompak Cinta

Kita harapkan rakyat dapat melihat dengan jelas mengenai pelaksanaan GST, dah 146 negara yang laksanakan.. tak tau la nak cakap.. kalau dah 146 negara laksanakan GST pastinya ia memberi manfaat kepada rakyat dan negaranya!!

Kongsi Link Anda