Popular Today

Rabu, Mac 31, 2010

Isu APCO bukti ANuwar semakin takut dengan 1Malaysia


Adakah isu ini tentang APCO sebenarnya atau tentang gagasan 1 Malaysia...

Tentulah isu ini berkaitan dengan gagasan 1 Malaysia yang sangat dibimbangi oleh Pakatan ALjuburi...

Gagasan 1 Malaysia (G1M)sebenarnya telah memberi impak yang sangat besar kerajaan BN kepada rakyat. Kerana ianya bukanlah retorik semata-mata tetapi diikuti komitmen kerajaan yang bersungguh-sungguh iaitu melalu 6 NKRA dan KPI. Bukan itu sahaja 1 Malaysia juga diikuti dengan Governmet Tranformation Program (GTP), seterusnya GST dan MEB..

Dasar yang diperkenalkan Najib semuanya berkaitan antara satu sama lain.. bukanlah sesuatu yang terpisah..

Namun di dalam Najib memperkenalkan dasar itu dan ini, Pakatan yang kononya hebat tidak berkokok pun... senyap seribu bahasa.. tiada pun satu dasar hebat yang diperkenalkan samada ekonomi, sosial, pendidikan dan keselamatan..

Apa yang dibuat Pekatan ALjuburi hanya mencari salah kerajaan BN dan Najib.. Ini adalah pendekatan kebudak-budak... pakatan tidak membuat kerja.. tetapi marah orang lain yang membuat kerja untuk rakyat!!!

Jadi bukan sesuatu yang pelik apabila Bangsa Pakatan melalui Aljuburi menyerang 1 Malaysia sebagai 1Israel..

Tetapi adakah 1 Israel wujud lagi tentunya tidak.. kalau anda google laman di internet tiada satu artikel pun atau laman web bercerita tentang 1 Israel...

Satu lagi apan yang nak dikalut sangat.. cuba tanya ANuwar apa itu 1 Israel?.. Aljuburi tidak cerita pun tentang 1 Israel iatu apa dia.. ini hanya tuduhan berniat politik semata-mata.

Hakikatnya tuduhan ANuwar bohong semata-mata kerana tiada dokumen pun secara langsung yang mengaitkan 1 Malaysia adalah sama dengan 1 Israel.. Apa yang diceritakan hanyalah mengenai APCO dan tokohnya.

Mengenai APCO pula.. tiada siapa pun cerita bila kontrak APCO dengan kerajaan.. Namun apa yang cuba dimanupulasikan oleh Aljburi and bangsa pakatan ialah tokoh individu dalam APCO yang berkaitan israel..

Namun kenapa ANuwar tidak menceritakan hubungan dengan lebih ramai tokoh yahudi [rujuk sini].. Paul Wolfowitz, Timbalan Setiausaha Pertahanan Amerika banyak menghabiskan wang kerajaan Amerika semata-mata untuk membunuh Saddam Hussein, Richard Haass adalah berbangsa Yahudi juga Pengarah Perancangan Dasar untuk Jabatan Negara Amerika Syarikat (2001-2003).

Selain itu, Anwar Ibrahim adalah Diplomat Jemputan CFR, New York (klik di sini). The Brookings Institution pula adalah salah satu badan pemikir CFR yang ditaja oleh Rockefeller(Yahudi).

Brookings Institution pula adalah badan pemikir pro parti Demokrat, Amerika Syarikat. Diasaskan oleh Robert Brookings(Yahudi). Presiden institut itu sekarang ini adalah Strobe Talbott ,(Yahudi) bekas Timbalan Setiausaha Negara semasa pemerintahan Presiden Bill Clinton.

Anwar juga berkawan rapat dengan Madeline Albright, bekas Setiausaha Negara Amerika Syarikat. Sekarang Albright adalah Pengerusi NDI (National Democratic Institute) salah satu cabang kepada NED (National Endowment for Democary).

Albright seorang Yahudi itu juga menaja demokrasi di dunia Islam yang menggunakan flatform US-Muslim World Forum anjuran Institut Brookings dan The Saban Center of Middle East.

Bagimana ANuwar nak jelaskan ini.. sedangkan beliau adalah jelas sebagai ajen yahudi..

Hakikatnya APCO telah menafikan tuduhan ANuwar dan mengatakan Anuwar membuat kenyataan palsu.

“The allegations repeated against APCO Worldwide this morning in the Malaysian Parliament are false. APCO Worldwide is not working for the government of Israel. We did not devise the 1 Malaysia concept,”

“In our work as communications consultants, we are not involved in policy formation but in the presentation of information the government intends to share with the public.
Jika ANuwar tidak berpuas hati boleh Anuwar menyaman APCO atau sebaliknya...

kenyataan APCO jelas ianya adalah perunding media yang tidak terlibat dengan dasar.. APCO adalah perunding media mengenai apa yang mahu disampaikan kepada umum.

Jika dilihat dari kenyataan tersebut, patutlah ANuwar marah sangat kepada APCO kerana ianya adalah saingan kepada ANuwar.. bagaimana hendak mengenal otak Yahudi kecuali dengan mereka yang sangat mengenali yahudi.. adakah kerajaan menggunakan taktik yang sama sebagaimana Anuwar....? Inilah yang mungkin membantutkan usaha Anuwar.. satu perunding media yang khas untuk berhadapan dengan ANuwar... (ini hanyalah pendapat peribadi semata-mata)

Apapun ANuwar kini tidak lagi berani memperlekehkan kerajaan.. bahkan sekarang merasa takut dan bimbang.. Apatah lagi dengan 1 Malaysia yang kini berdiri megah berhadapan dengan rakyat dengan penuh keyakinan..

2 ulasan:

assaad berkata...

Salam untuk semua.

Saya ada terbaca satu blog. Saya rasa blog itu tidak telus. Saya ada beberapa kali memberi komen. Tetapi kerana isi kandungan komen itu tidak menyebelahi DSAI . Komen itu telah di cantas

Berkenaan APCO bagaimana kenyataan beliau di blognya, sila klik http://msomelayu.blogspot.com/2010/03/isu-apco.html

Saya tidak lagi menghantar komen-komen di Blog beliau, kerana saya rasa membuang masa. Pemikiran dan sudut pandangan beliau amat berbeza. Apa kata DSAI semuanya Ok. Apa yang di lakukan oleh BN?........?

Kebenaran akan muncul. DSAI sudah takut dengan bayang-bayangnya sendiri. Apa tindakan kumpulan beliau semua sudah memakan diri. "Senjata Makan Tuan."

Kita mahu berselindung di mana?
Apakah kita yang berkuasa?
Apakah Allah tidak melihat apa yang kita lakukan?

Ingat, sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ketanah juga. Saya Puji Datok Zahrain. tak salah kembali kepangkal jalan.. , itu sifat yang terpuji.

"Betulkanlah yang Biasa,
dan Biasakanlah yang Betul".

Saat Jais
www.treat-cure.com
http://saatjais.wordpress.com
http://saatjais.formor.com

Aspirasi berkata...

salam Assad..

memang dah jadi lumrah bangsa pakatan... tidak boleh dikritik.. yang boleh mestilah mengampu dan memuji ANuwar aljuburi semata-mata..

Kongsi Link Anda