Popular Today

Ahad, April 25, 2010

Banyak pihak bidas Tn Guru Sesat!!


Polemik Pakatan mempergunakan masjid masih berterusan. Setelah Nik Aziz membidas titah Sultan Selangor, kini giliran Jais pula bidas Nik Aziz.[ rujuk sini]

Pakatan masih tidak menerima larangan oleh Sultan Selangor menggunakan masjid untuk berpolitik. NIk aziz pula berkeras dengan menuduh yang mendakwa tidak boleh dianggap warisan penjajah yang mahu pisah politik dan agama.

Menurut Jais:
"Dia (Nik Abdul Aziz) perlu faham bahawa di Selangor ini, kita ada enakmen yang melarang pengunaan masjid dan surau untuk tujuan politik. Kalau di Kelantan, terpulanglah kepada dia untuk berbuat demikian (gunakan masjid dan surau untuk berpolitik).

"Akan tetapi kalau di Selangor, dia kena patuhi undang-undang di negeri ini serta menghormati titah Sultan Selangor selaku Ketua Agama Islam Negeri,"
Hakikatnya ialah dalam keadaan kempen politik, titah DYMM Sultan Selangor memang tepat.. walaupun atas alasan tazkiran dan ceramah atau sebagainya.. tidak kiralah siapa.. sikap prejudis dan bias masih menebal dalam jiwa pemimpin politik ini.. Apatah lagi Nik Aziz memang terkenal sikap bias dan prejudis...

Tapi kalau mufti yang berceramah memang betul, mereka tidak bias dan prejudis seperti DS Harussnai mufti Perak.. atau mufti yang lain..

Sebagai orang luar - apatah lagi orang Kota Bahru perlu menghormati orang Selagor, khasnya DYMM Sultan Selangor.. jangan nak kurang ajar dan biadap.. nak buat tempat orang macam tempat sendiri!!!

Macamlah Kelantan tu bagus sangat.. berapa buah masjid yang kerajaan negeri dah bina?.. masjid di Selangor semua dibina oleh kerajaan BN...

BN sangat memuliakan masjid, kerana masjid adalah tempat ibadah.. maka perlu ada etika dan akhlak didalam masjid.. sesuai dengan peranan masjid yang ditetapkan oleh Rasulullah SAW.. sebagai tempat perpaduan.. iaitu bila keluar dari masjid umat Islam bersatu, UMNO dan PAs boleh bersatu.. bukanlah semakin berpecah bila keluar masjid.. kerana akiba fitnah dan pembohongan yang disokong dengan sifat bias dan prejudis.. sifat ini tidak dimilik oleh Rasulullah SAW.

Hakikatnya PAS telah banyak bawa kerosakan kepada umat Islam sejak lebih 50 tahun dahulu.. akibat sifat prejudis dan bias ini dengan berpegang kepada emosi dan nafsu searakah mereka..

Kepada pengundi Hulu Selangor.. tolaklah pemimpin yang menghina masjid anda..

tolaklah Pemimpin yang menghina Sultan Anda!!!

Jangan lupa untuk undi calon BN.. untuk masa depan rakyat Malaysia yang gemilang!!!! berpegang kepada prinsip dan perlembagaan!!




ABZ!!




Jangan Jadi boneka DAP!!!

Tolak Zaid!!!

Tolak katak Mabuk!!

Tolak kaki Lumba Luda!!!

Selamatkan Malaysia

Selamatkan Melayu dan Islam!!!

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda